۱۳۹۲/۷/۵

شاهین آسمایی به طوفان هریرود رسید، عقابان به سیمرغ


در آخرین دیدار مرحله گروهی مسابقات برتر افغانستان، شاهین آسمایی با یک گل تیم اباسین سپی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.  تنها گل این دیدار را حشمت الله بارکزی در نیمه دوم به ثمر رساند. با این حال، هر دو تیم شانسهای زیاد گلزنی داشتند، اما نتوانستند از آنها استفاده نمایند. 

به نظر می رسید شاهین آسمایی در پی برد با بیش از 3 گل بود، زیرا در این صورت از روبرو شدن با طوفان هریرود در مسابقات نیمه نهایی نجات می یافت، اما در نهایت با یک پیروزی تک گله رضایت داد. اباسین سپی نیز با ارسال کردن توپ ها به میدان شاهین آسمایی در پی ایجاد فرصت بود تا بتواند به پیروزی رسیده و به مرحله بعدی صعود کند.

از گروه الف، طوفان هریرود با 7 امتیاز و سیمرغ البرز با 5 امتیاز به نیمه نهایی صعود کرده اند. از گروه ب، عقابان هندوکش و شاهین آسمایی هر کدام با 7 امتیاز به مرحله نیمه نهایی صعود کرده اند اما عقابان هندوکش به سبب تفاضل گل بهتر در صدر این گروه قرار گرفته است. 

در مرحله نیمه نهایی هر تیم دو مسابقه رفت و برگشت انجام می دهد. طوفان هریرود با شاهین آسمایی دو مسابقه انجام می دهد و عقابان هندوکش و با سیمرغ البرز برگزار کننده دو مسابقه دیگر است. 

پنج شنبه آینده طوفان هریرود در برابر شاهین آسمایی قرار می گیرد، و روز جمعه آینده عقابان هندوکش با سیمرغ البرز بخت آزمایی خواهد کرد. مسابقات به سبب کوتاه شدن روزها و نبود سیستم نور در ورزشگاه فدراسیون فوتبال افغانستان ساعت 3 بعد از ظهر آغاز خواهند یافت.

مصاف این دو تیم در عمل یکی از تیم های خوب مسابقات این فصل را حذف خواهد کرد.

۳ نظر:

  1. از ادمین ویبلاک یک خواهش دارم که در جریان مسابقات نیمه نهایی ارزیابی قبل از بازی و بعد از بازی بازیکنان را تهیه و به نشر برسانند.
    تشکر
    ویس

    پاسخحذف
  2. شاهین آسمایی: تیم شاهین آسمایی بسیار موقعیت های گلزنی جور میکنند ولی به گول به آسانی نمیرسند. و نقطه ضعف دیگر شان سمت راست دفاع (مقدر قاضی زاده ) است که پیش می آید و پشت سرش خالی می ماند و اگر همین طور باشد بر طوفان هریرود میتواند خیلی ها آسان باشد تا بیش از سه گول به ثمر برسانند. این تیم باید روی این دو نقطه ضعف کار کند.
    طوفان هریرود: تیم طوفان هریرود ، تیم است که بازیکنان اش بیشتر با هم هماهنگ هستند. و دو بازی کلاسیک را مقابل شاهین آسمایی پیشرو دارند. نقطه ضعف طوفان هریرود نسبت به دیگر تیم ها خیلی ها کم است. باید حفظ توپ بکنند و بازیکنان خود را سرحال نگه کنند. در بازی با سیمرغ البرز اگر یک ضد حمله دیگر شکل میافت بازی را باخته بودند. چون خیلی ها خسته به نظر میرسیدند.
    سیمرغ البرز: تیم سیمرغ البرز ، تیمی است که خط مرکزی و خط حمله خوبی دارد ولی خط دفاع اش و همچنان دروازه بانان خوبی در ترکیب ندارد که به آسانی گول دریافت میکنند. در دو فصل اخیر در نیمه دوم این تیم عالی درخشیده، به این معنی است که مربی این تیم در کار خود موفق است.
    عقابان هندوکش: تیم عقابان هندوکش نسبت به سال پار عملکرد عالی داشته و از مربی با تجربه سود می برد. این تیم همچنان در قسمت دفاع و دروازه بانان مشکل دارد.
    خلاصه این چهار تیم مسحق حضور در بازی نیمه نهایی بودند. و هر یک میتواند قهرمان شود. به امید اینکه بازیکنان خوب بدرخشند و یک فوتبال زیبا را به نمایش بگذارند.

    پاسخحذف
  3. سلام من فرید استم از تاشقرغان راجع به استفاده از فرزاد جان عطایی بازیکن خوب تیم ملی و طوفان هریرود خدمت مینویسم : هر بازیکنی که از نقطه سر مصدوم میشود. و از لحاظ روانی شاک می بیند ، باید در بازی های بعدی کمتر از او استفاده شود. ولی متاسفانه که از فرزاد عطایی که در مقابل تیم نیپال مصدوم شده بود . در فاینل با هندوستان پوره 90 دقیقه بازی کرد ، بعد از یک روز برگشت از نیپال باز هم در ترکیب قرار گرفت و تعویض نشد. در بازی سیمرغ البرز همچنان از او استفاده شد. چند فصل قبل دیدر دروگبا بازیکن اسبق چلسی در یک بازی چلسی مثل فرزاد صدمه دید و بعد از چک عمومی داکتر چلسی تایید کرد که او کاملا صحت یاب است ولی باید برای یک ماه استراحت کند و در تمرینات اشتراک کند و در مسابقات نه
    قابل یاد آوری است که بازیکنان علاقه مند استند تا در همه بازی ها اشتراک کنند ولی باید توسط کادر فنی به این مشکل رسیده گی صورت گیرد. صحت این بازیکن تیم ملی بسیار زیاد مهم است.

    پاسخحذف