۱۳۹۲/۶/۲۵

ماموریت بعدی افغانستان: مقدماتی 16 سال آسیا


تیم ملی فوتبال 16 سال افغانستان تا کمتر از 9 روز دیگر در مقدماتی جام قهرمانی 16 سال آسیا اشتراک می کند. افغانستان در گروه D با کشورهای اردن، عربستان و سوریه هم گروه شده است. میزبانی این مسابقات را شهر امان اردن دارد. 

افغانستان روز 25 سپتمبر ساعت 5 عصر به وقت کابل در بازی افتتاحیه این گروه به مصاف عربستان سعودی می رود. مسابقه بعدی افغانستان به روز 27 سپتمبر و در عین ساعت در مقابل سوریه هست و آخرین مسابقه افغانستان به روز 29 سپتمبر در برابر اردن انجام خواهد شد. مسابقه آخری افغانستان ساعت 7:30 شب به وقت کابل انجام می شود. 

تیم های اول هر گروه و پنج بهترین تیم دوم تمامی گروه های ده گانه به مرحله نهایی این مسابقات راه پیدا می کنند. 

تیم ملی فوتبال 16 سال کشورمان از چندی پیش در کابل آمادگی می گیرد. این تیم که چند ماه پیش در مسابقات 16 سال جنوب آسیا شرکت کرده بود نمایش خوبی نداشت و بعد از بازگشت به کابل، چندین تغییر مهم در این تیم وارد شده است. در مسابقات جنوب آسیا، افغانستان پس از راهیابی به نیمه نهایی در وقت قانونی به نتیجه 0-0 مقابل هند رسید اما در ضربات پنالتی باخت.

روز گذشته و در یک مسابقه دوستانه با تیم شاهین آسمایی، تیم 16 سال افغانستان با نتیجه 2-1 شکست خورد. 

به همین شکل، فدراسیون فوتبال افغانستان برای اولین بار سن بازیکنان را به شکل معیاری انجام نموده است و همین امر هم باعث حذف یک تعداد بازیکنان از ترکیب تیم 16 سال افغانستان شده است. 

دو سال پیش و در مرحله مقدماتی این مسابقات، افغانستان به حیث بهترین تیم سوم غرب آسیا شناخته شد و به مرحله نهایی راه یافت، اما به سبب استفاده از بازیکنان که از 16 سال سن بیشتر داشتند از حضور در رقابت های پایانی محروم و هم چنین جریمه شد.

۳ نظر:

  1. عرض احترام خدمت همه ورزش دوستان

    دوستان محترم لطفا بګوین که نشر مسابقات ۱۶ سال از کدام تلویزون صورت میګیرد


    تشکر

    پاسخحذف
  2. هنوز معلوم نیست دوست عزیز. طلوع و لمر پخش نمی کنند، اما تلویزیون تمدن در تلاش است این مسابقات را پخش کند.

    پاسخحذف
  3. تشکر از معلومات شما

    لطفا در صورت اطلاع پیداکردن ما را در جریان قرار دهید

    پاسخحذف