۱۳۹۲/۶/۲۰

رخصتی عمومی به خاطر قهرمانی شیران خراسان می تواند به رشد فوتبال و روحیه ملی کمک کند


امروز روز تاریخی برای فوتبال افغانستان می باشد. شیران خراسان برای دومین بار به بازی نهایی مسابقات جنوب آسیا راه یافته اند. دو سال پیش، با اتفاقات که رخ داد افغانستان نتوانست به جام قهرمانی برسد. اما این بار تیم ملی با انگیزه تر و با روحیه تر به میدان می رود. از نگاه کیفی نیز، تیم ملی افغانستان بازیکنان باکیفیت داخلی و خارجی دارد. 

کارشناسان فوتبال این بار چانس افغانستان برای قهرمانی را بیش از دوره پیش می دانند. اهمیت مسابقات جنوب آسیا بلند نیست، زیرا تمامی تیم های جنوب آسیا از نگاه کیفی در سطح خوبی قرار ندارند و نه هم لیگ های ملی آنها پیشرفت قابل قبولی داشته. 

با این هم، در صورت قهرمانی تیم ملی افغانستان در مسابقه امروز، این اولین جام معتبر منطقوی است که نصیب افغانستان می گردد. قهرمانی افغانستان در این مسابقات می تواند پیام خوبی برای فوتبال افغانستان داشته باشد، حد اقل از نگاه نمادین. 

مردم افغانستان می توانند با اتکا به قهرمانی در جنوب آسیا، نه تنها به شادی و خوشحالی بپردازند، بلکه به فوتبال کشور بیشتر امیدوار شوند و در نتیجه جوانان بیشتری را خواهیم دید که بازی با توپ را به حیث سرگرمی و حرفه انتخاب خواهند کرد. فوتبال هم چنین توانسته است روحیه وحدت و با همی را به مردم افغانستان انتقال دهد. مردم بدون در نظر داشت اینکه از کدام قوم و منطقه هستند به شادی پرداخته اند و این دقیقاً همان چیزی است که افغانستان به آن ضرورت دارد.

قهرمانی در مسابقات جنوب آسیا پیروزی بزرگی خواهد بود. با این قهرمانی هم تیم ملی و فدراسیون فوتبال و هم مردم افغانستان ضرورت به برپایی جشن و پایکوبی دارند. فردا پنج شنبه است و کابل رخصتی است، اما در ولایات ادارات دولتی تا ساعت 1 بعد از ظهر کار می کنند. 

در صورت قهرمانی تیم ملی کشورمان، چه خوب خواهد بود، رئیس جمهور فردا را رخصتی عمومی اعلان کند تا هم قدر تیم ملی انجام شود و هم مردم افغانستان فرصتی برای خوشی و خوشحالی پیدا کنند. اعلان رخصتی عموی نشان از حمایت دولت از ورزش نیز هست. 

البته این امر در کشورهای دیگر نیز معمول است. بعد از قهرمانی مالدیو در مسابقات جنوب آسیا در سال 2009، رئیس جمهور این کشور یک روز رخصتی عمومی اعلان کرد. 

به امید قهرمانی افغانستان!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر