۱۳۹۲/۶/۱۵

شیران خراسان با مالدیو مساوی کردند و با نپال دیدار می کنند


امروز تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین مسابقه گروهی خود در مسابقات قهرمانی فوتبال جنوب آسیا به تساوی بدون گل با مالدیو تن داد. با اینکه هر دو تیم در پایان 7 امتیازی بودند اما مالدیو به لطف تفاضل گل بهتر سر گروه شد. 

روز یکشنبه افغانستان با نپال که در صدر گروه الف قرار گرفته مسابقه خواهد داد و روز دو شنبه هند و مالدیو به مصاف هم خواهند رفت. این دومین حضور افغانستان در مرحله نیمه نهایی این مسابقات است.

هم مالدیو و هم افغانستان مسابقه را با احتیاط شروع کردند. با این حال در حدود دقایق 20 به بعد بود که تیم ملی افغانستان کنترل مسابقه را به دست گرفت. 

افغانستان در کل فرصت های بیشتر گلزنی داشت. یوسف مشرقی یک فرصت عالی را از دست داد و چند بازیکن دیگر نیز نتوانستند از فرصت های بدست آمده استفاده کنند. خصوصاً در آخر مسابقه تیم مالدیون خیلی تحت فشار قرار گرفت اما حملات افغانستان نتوانست نتیجه ای داشته باشد و مسابقه با همان نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. 

برای افغانستان در مسابقه امروز منصور در درون دروازه قرار داشت، فرزاد عطایی، مصطفی حدید، اسلام امیری و مجتبی فیض در خط دفاع قرار گرفتند، یوسف مشرقی، رفیع بارکزی، معروف محمدی و مصطفی آزادزوی نیز در خط میانی بودند و بلال آرزو و سنجر احمدی در خط حمله قرار داشتند. در این مسابقه به جای علی احمد یارزاده از مجتبی فیض استفاده شد و به جای آرش هاتفی که دو کارته بود از رفیع بارکزی استفاده شد. در ادامه مسابقه بلال آرزو جایش را به حشمت الله بارکزی داد و هم چنین حمید الله کریمی جایگزین سنجر احمدی شد. وحید ندیم، دیگر بازیکن طوفان هریرود، نیز در نیمه دوم به جای یوسف مشرقی وارد میدان شد. 

نکته جالب امروز تعداد زیاد خطاهایی بود که توسط بازیکنان ملی ارتکاب یافت و تعداد زیاد موارد آفساید که بازیکنان ما در گیر ماندند. معروف محمدی هم به سبب دو کارته شدن در دو مسابقه، مسابقه نیمه نهایی مقابل نپال را از دست خواهد داد. 

مسابقه بعدی افغانستان در نیمه نهایی با نپال ساعت 5:15 به وقت کابل انجام خواهد شد.

۱ نظر:

  1. ترکیب تیم ملی در مقابل نیپال باید چنین باشد:

    ------------منصورفقیریار------------
    امیری-------یارزاده--عطایی-----م حدید
    --------عاطفی---------بارکزی--------
    بلال آرزو/امرالدین-----------م آزادزوی
    ----------کریمی------سنجراحمدی-------

    به خاطر دو کارته بودن معروف محمدی در بازی مقابل نیپال آقای کارگر از امرالدین شریفی استفاده خواهد کرد. بلال آرزو هم گذینه ی مناسبی است چنانکه در تیم چرچیل برادرز هند چند بازی را در آن سمت ظاهر شده است.

    تعویض های برتر از نیمکت در هر خط: حمیدالله یوسفزی Gk، حشمت الله بارکزی FW، مجتبی فیض DF، یوسف مشرقی MF

    پاسخحذف