۱۳۹۲/۶/۲۱

یوسف کارگر از تصمیم به کناره گیری از مربیگری تیم ملی فوتبال افغانستان پشیمان شد


یوسف کارگر، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، از تصمیم خویش مبنی بر کناره گیری از سرمربیگری تیم ملی فوتبال افغانستان پشیمان شد. وی سه روز پیش در مصاحبه ای با سایت گل (بخش هند) گفته بود که در صورت قهرمانی افغانستان در مسابقات قهرمانی جنوب آسیا، از سرمربیگری تیم ملی فوتبال افغانستان کناره گیری خواهد کرد. 

با این حال، مربی 51 ساله افغانستان در یک مصاحبه اختصاصی با سایت گل بعد از قهرمانی در مسابقات جنوب آسیا گفت که تصمیم خود برای کناره گیری را تغییر داده است. یوسف کارگر هم زمان معاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان و کمیشنر مسابقات برتر افغانستان نیز است.

آقای کارگر گفته است که بعد از اعلان تصمیم او، مقامات فدراسیون و بازیکنان از تصمیم او ناراحت شده و او را وادار ساخته اند که وی تصمیم خود را عوض کند. کارگر گفته است "من گفتم که بعد از 30 سال جنگ، اگر من برای اولین بار عنوان قهرمانی را گرفته و جام را به افغانستان ببرم، از مربی گری کنار خواهم رفت. بعد از انتشار خبر کناره گیری من، هر مقام و بازیکن تیم افغانستان گفت که من نباید هرگز چنین بگویم. بازیکنان گفتند که اگر من کنار بروم، آنها نیز کنار خواهند رفت."

فوتبالنامه افغانستان قبلاً استدلال کرده بود که برای پیشرفت فوتبال ملی افغانستان، فدراسیون فوتبال افغانستان باید یک مربی خارجی را استخدام کند زیرا آقای کارگر برای چهار مسابقه رسمی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا محروم شده است و هم چنین آقای کارگر دارای تنها لیسانس درجه ب است. به همین شکل، آقای کارگر در فدراسیون فوتبال افغانستان چندین وظیفه را اجرا می کند که این می تواند وی را در هدایت مربیگری تیم ملی افغانستان ناموفق سازد. 

در جریان مسابقات جنوب آسیا آقای کارگر تبصره های فیسبوکی و مردم را بی مورد دانست و شب گذشته نیز در یک مصاحبه زنده از کتماندو به تلویزیون طلوع گفت که "فوتبالنامه ها رسوا شدند و ترینر تیم ملی افغانستان قوت خود را به آنها نشان داد."

فوتبالنامه افغانستان ضمن تبریکی به آقای کارگر، فدراسیون فوتبال افغانستان، بازیکنان تیم ملی و همه شهروندان افغانستان به مناسبت قهرمانی تیم ملی کشورمان در مسابقات قهرمانی جنوب آسیا، ابراز می دارد که فوتبالنامه هیچ گاه مدعی عدم موفقیت تیم ملی افغانستان در جنوب آسیا نشده بود، بلکه موفقیت تیم ملی کشور را تحت هدایت آقای کارگر در خارج از جنوب آسیا و با تیم های مطرح تر آسیا مورد سوال قرار داده بود. به همین شکل، نظرات و توصیه های فوتبالنامه صرفاً جنبه ورزشی داشته و فوتبالنامه در مورد شخصیت افراد بحث و قضاوت نمی کند. 

فوتبالنامه به این نظر است که فدراسیون فوتبال افغانستان باید برای مسابقات جام چلنج که قهرمان آن به جام ملت های آسیا راه پیدا می کند آمادگی های عالی را برای تیم ملی در نظر گرفته که داشتن یک مربی با تجربه بین المللی نیز شامل آن است. در غیر آن، ما روی بهترین شانس خود برای صعود به جام ملت های آسیا قمار بزرگی زده ایم.

نقد از فوتبال یکی از پدیده های معمول فوتبال جهان شده است. در افغانستان نیز فوتبالنامه این ابتکار را روی دست گرفته و به یاری خداوند و با همکاری دوستان و علاقه مندان فوتبال، کنترلی خواهیم بود در مقابل انحرافات در فوتبال کشور. در این راه با مشکلات و چالش ها هم مواجه می شویم و این را انتظار هم داریم، اما با پشتکار و حمایت مردم، به کار خود ادامه خواهم داد چون فکر می کنم نقد از فوتبال دقیقاً کمکی است به فوتبال مملکت. البته کار من تنها نقد نیست و همان طور که خودتان مطالب وبلاگ را می بینید اکثراً در جهت تشویق فدراسیون، تیم های ملی، باشگاه ها و ارائه معلومات در مورد فوتبال کشور است.

به امید موفقیت تیم ملی و انکشاف بیشتر فوتبال در افغانستان.

۹ نظر:

  1. میشه که استاد یوسف کارگر تحصیل کند با داشتن تجربه برد نخستین جام فوتبال افغانستان ، میتواند بهترین مربی برای تیم ملی ما حد اقل برای 5 سال دیگر باشد.

    پاسخحذف
  2. با نظر شما کاملا موافقم. بازی های تیم ملی به ما نشان داد که علی رغم اینکه ما قهرمان شدیم اما اینها تماما غیرت شیرمردان افغانستان علی الخصوص گل کیپر ما بود که با از خود گذشتگی در برابر چیزی حدود 75 دقیقه حمله حریفان گل نخوردیم. این در حالی است که توانایی های فردی بازیکنان ما در بسا موارد خیلی بالاتر از بازیکنان حریف بود. چرا وقتی بازیکنان خوب داریم با بی برنامگی و بدون هیچ تاکتیک فوتبالی باید 75 دقیقه و یا کم و بیش به دفاع بپردازیم. به نظر من یک مربی خوب و فهمیده و با کلاس جهانی میتواند تیم افغانستان را حتی در جام ملت های اسیا با در نظرداشت ااحساسات پاک فوتبالی ها به یک قدرت فوتبالی تبدیل کند.

    پاسخحذف
  3. اگر فدارسیون یک مربی خارجی ورزیده استخدام کند و استاد کارگر معاون او شود مثل هندوستان که مربی خارجی استخدام کردند و مربی سابق را معاون ساختند. تیم مربی گری قوی میشود و بازی ما چند برابر بهتر خواهد شد. و با داشتن بازیکنان لایق مثل منصور فقیریار، بلال آرزو، آزاد زوی، مشرقی، بارکزی، اسلام امیری ، معروف و دیگران بهترین نتیجه را افغانستان خواهد گرفت. انشاء الله همین طور خواهد شد چرا که آقای کارگر همیشه برای پیشرفت فوتبال افغانستان کوشیده و یک شخص قهرمان است.به امید این که جام چلنج را بگیریم و در آسیا بهترین شویم. زنده باد افغانستان

    پاسخحذف
  4. باید یوسف کارگر کنار برود و بجایش یک مربی از خارج بیاید .چون ما بازی های سخت را پیشرو داریم که آقای کارگر نمی تواند زیاد برد داشته باشد

    پاسخحذف
  5. سلام

    شما باید ‌یک نظر سنجی بذارید که چه کسانی‌ موافق ماندن یوسف کارگر هستند و چه کسانی‌ خواهان مربی‌ خارجی‌ هستند تا یوسف کارگر بفهمد که ما خواهان پیشرفت تیم ملی‌ فوتبال افغانستان هستیم نه پسرفت تشکر

    پاسخحذف
  6. آقای کارگر سر تیم افغانستان مربی گری را یاد میگیرد و همین لیسانس ب را هم از اثر تمرین بالای تیم ملی افغانستان گرفت. باید یک مربی خارجی استخدام شود.

    پاسخحذف
  7. در جلینج کاپ ما مقابل تیم های مثل فلیپین، ترکمنستان و فلسطین قرار خواهیم گرفت. باید به نظر من یک مربی خارجی استخدام شود و کارگر صاحب عزیز مقام معاونیت را بگیرد به خوبی همه خواهد شد چرا که کشور های متذکره بسیار از لحاظ تکنیکی مربی گری پیشرفته استند و به آسانی میتوانند نتیجه را از آن خود کنند.

    پاسخحذف
  8. شما بهترین کار را میکنید. خود را ماءیوس نسازید.

    پاسخحذف
  9. واکی بایاشی...
    سینه دارم شرحه شرحه از فراق
    تا بگویم شرح درد اشتیاق

    پاسخحذف