۱۳۹۲/۶/۳۱

پلاتینی در دیدار از کابل حمایت یوفا را از فوتبال افغانستان اعلان کرد


در یک دیدار تاریخی، میشل پلاتینی رئیس فدراسیون فوتبال اروپا و یکی از اسطوره های اسبق فوتبال جهان امروز به کابل آمد و حمایت اروپا را از فوتبال افغانستان اعلان کرد. پلاتینی که در ورزشگاه فدراسیون فوتبال افغانستان حضور یافت بر علاوه اینکه از جشنواره فوتبال پایه دیدن کرد با کرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان، نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی اشتراک کرد. 

رئیس یوفا قهرمانی افغانستان را در مسابقات فوتبال جنوب آسیا تبریک گفت و علاوه کرد که این بهترین زمانی بود که می توانست به افغانستان بآید. او گفت که به نمایندگی از همه فدراسیون های فوتبال کشورهای اروپایی این قهرمانی را تبریک می گوید. تئودور تئودوریس، معاون یوفا، و هم چنین رئیس فدراسیون فوتبال آذربایجان نیز پلاتینی را در این سفر همراهی می کردند. 

میشل پلاتینی هم چنین حمایت اروپا را از فوتبال افغانستان اعلان کرد و گفت ما کوشش می کنیم فوتبال افغانستان را در فوتبال پایه و هم چنین آموزش مربی ها همکاری کنیم. پلاتینی گفت که در پاسخ به سوال او به ارتباط نیازهای فوتبال در افغانستان، مقامات فدراسیبون فوتبال افغانستان به اعزام مربیان و آموزش مربیان فوتبال افغانستان به حیث یک اولویت اشاره کرده اند. پلاتینی هم چنین گفت که یوفا می تواند با استفاده از سند همکاری که میان یوفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا امضاء شده است به همکاری های خود به فوتبال افغانستان ادامه دهد. او گفت که هنوز معلوم نیست که فدراسیون فوتبال افغانستان از یوفا بخواهد تا مربی اروپایی به این کشور اعزام شود یا اینکه مربیان افغانستان تحت آموزش مربیان یوفا قرار گیرند. 

پلاتینی با اشاره به زمانبر بودن رشد فوتبال، گفت که رشد فوتبال حوصله می خواهد. او افزود ""اینجا هستیم تا فوتبال افغانستان را حمایت کنیم و قدم بعدی به برنامه‌های ریاست فدراسیون فوتبال افغانستان و توانایی بازیکنان بستگی دارد 
."
به گفته مقامات فدراسیون فوتبال افغانستان یوفا در نظر دارد برای ۵ الی ۱۰ سال، مربیان فوتبال جوانان را در بخش‌های مختلف آموزش داده و جشنواره و برنامه‌های آموزشی برای مربیان، استادان و نوجوانان در ولایات مختلف افغانستان راه اندازی کند .


میشل پلاتینی که در جمع نوجوانان فوتبال در چمن فوتبال حاضر شده بود با آنها دست داد و یک توپ را نیز شوت کرد.
میشل پلاتینی سپس در قصر ریاست جمهوری افغانستان با حامد کرزی دیدار کرد. ضمن تبریکی قهرمانی افغانستان در جنوب آسیا، پلاتینی حمایت یوفا از فوتبال افغانستان را بار دیگر تکرار کرد.


۱ نظر:

  1. میشه فدراسیون فوتبال افغانستان، بازیکنان تیم ملی را به تیم های مهم اروپایی معرفی کند. تا در آنجا هم تمرینات درست ببینند و همچنان مهارت های شان بیشتر بالا برود. مثلا کشور هندوستان مهاجم خود (سونیل چتری) را به تیم سپورتینگ لیسبون پرتگال معرفی کرد و او در انجا برای تیم بی استفاده سپورتنگ چند چانس بازی هم پیدا کرد. و چیز های نو را از آنجا آموخت با وجودیکه آنقدر بازیکن با سطح بالا هم نبود ولی باز هم فوتبال هند خواست که مهارت های او را تقویه کند.

    پاسخحذف