۱۳۹۲/۶/۱۴

ارزیابی انفرادی بازیکنان افغانستان در مسابقه با سریلانکا


در مسابقه با مالدیو، عملکرد تیمی افغانستان بهتر شده بود هر چند نیمه اول مسابقه کیفیت خوبی نداشت. یوسف کارگر، مربی تیم افغانستان، نیز گفته است که از نتیجه راضی است اما از عملکرد بازیکنانش نا راضی. 

در زیر به عملکرد هر بازیکن افغانستان به شکل جداگانه پرداخت شده است:

دروازه

منصور فقیریار: او عملکردی متوسط داشت، هر چند یک گل بسیار ساده هم دریافت. اگر صادقانه قضاوت کنیم دریافت گل بیشتر تقصیر خط میانی و به خصوص یوسف مشرقی بود که توپش را بازیکنان سریلانکا گرفتند. با این هم منصور فقیریار در چند مورد عکس العمل خوبی داشت. فوتبالنامه به وی نمره 8 از مجموع 10 نمره را می دهد.

خط دفاع

اسلام امیری: او یقیناً بهترین بازیکن میدان بود. او نه تنها در خط دفاع بازی می کرد بلکه کوشش می کرد حتی خود را به گل حریف نیز نزدیک سازد. ضربه آزاد وی که مستقیماً گل شد به احتمال زیاد بهترین گل این مسابقات لقب بگیرد. اسلام امیری دوندگی خوبی داشت و به حیث کاپیتان نیز توانست رهبری خوبی از خود نشان دهد. فوتبالنامه نمره 10 را به وی می دهد. 

علی احمد یارزاده: به نظر می رسد در نبود شریعتیار، او به حیث بازیکن ثابت تیم ملی بدل شده است. وی در خط دفاع روز گذشته عالی بازی کرد و هماهنگی خوبی هم با خط میانی داشت به جز موردی که افغانستان گل خورد. در آن صحنه هر چند تقصیر بیشتر به یوسف مشرقی بر می گردد، اما خط افغانستان نیز باید تحرک می داشت و منصور فقیریار را حمایت می کرد. فوتبالنامه به وی نمره 8 را می دهد. 

فرزاد عطایی: او نیز اکنون به عنصر اصلی خط دفاع بدل شده است. به مانند علی احمد یارزاده، فرزاد عطایی نیز عملکرد خوبی داشت و از اشتباهات مسابقه با بوتان درس درستی گرفته است. از وی نیز توقع می رفت در هنگام حمله بازیکنان سریلانکایی روی دروازه ما در دقیقه 36 به حمایت فقیریار بپردازد. وی نیز نمره 8 را دریافت می کند. 

مصطفی حدید: مصطفی حدید کنترل خوبی بر توپ داشت و سمت راست خط دفاعی را محکم ساخته بود. او هماهنگی خوبی با خط دفاع و میانی هم داشت. فوتبالنامه به وی نمره 8 را می دهد. 

خط میانی:

مصطفی آزادزوی: در مقایسه با مسابقه با بوتان، مصطفی آزادزوی دوندگی و مهارت کمتری از خود نشان داد، هر چند وی یکی از بهترین های میدان هم بود. حملات او از سمت راست دروازه خوب بود و در کل عمکلرد قابل قبولی داشت. فوتبالنامه به وی نمره 8 را می دهد. 

یوسف مشرقی: در مسابقه روز گذشته مشرقی خیلی خوب ظاهر نشد. او دوندگی کمی داشت و در توزیع توپ نیز ناکام بود. روی خطای او بود که افغانستان یک گل دریافت کرد. به نظر می رسد بازی ننمودن در یک تیم ثابت بر مهارتهای یوسف مشرقی تاثیر سوء نموده است. فوتبالنامه به وی نمره 5 از مجموع 10 را می دهد. 

آرش هاتفی: آرش عملکرد متوسطی داشت. او در میانه زمین خیلی به نظر نمی رسد و به مانند مسابقه اول مرتکب چند خطا نیز شد. به مانند مسابقه با بوتان در این مسابقه نیز وی کارت زرد دریافت کرد و مسابقه با مالدیو را از دست خواهد داد. فوتبالنامه به وی نمره 6 را می دهد. 

معروف محمدی: همانند مسابقه با بوتان، او یکی از بهترین های میدان بود. وی که از دقیقه اول وارد میدان شده بود در همان ابتدای بازی یک فرصت را که خود خلق کرده بود نتوانست به گل تبدیل کند. در ادامه او چندین مرتبه ارسال های خوبی از سمت چپ به مهاجمین ارسال کرد که یکی پی دیگری هدر رفتند. وی نمره 9 را از فوتبالنامه دریافت می کند. 

محمد رفیع بارکزی: او عملکردی به مراتب بهتر از یوسف مشرقی داشت. او که به جای مشرقی در نیمه دوم وارد میدان شد به مجرد حضور روند بازی را تغییر داد و توزیع توپ او خیلی خوب بود. ضربه زیبای کرنر وی که مستقیماً به داخل گل رفت نیز تغییر دهنده بازی بود. با به ثمر رساندن آن گل، روحیه بازیکنان ما تازه شد. فوتبالنامه به رفیع امتیاز 8 را می دهد. 

خط حمله:

بلال آرزو: در هر مسابقه ای او از بلال آرزو توقع زیادی می رود. اما به نظر می رسد بلال مهارت و قدرت سابق را ندارد. روز گذشته ما شاهد حضور قدرتمند بلال در مسابقه نبودیم. در نیمه دوم نیز بلال آرزو یک ضربه پنالتی را از دست داد. از این عملکرد یوسف کارگر نا راضی بود و وی بلافاصله تعویض شد. بلال آرزو نمره 6 را از فوتبالنمه دریافت می کند. 

سنجر احمدی: عملکرد سنجر احمدی نیز چندان جالب نبود. در اوایل مسابقه وی خوب بازی می کرد اما رفته رفته بازی وی ضعیف تر شد. سنجر امید اول گلزنی برای افغانستان در مسابقه با سریلانکا بود اما به جز یک یا دو مورد، وی نتوانست از فرصت هایی که معروف محمدی و مصطفی آزادزوی برای او ایجاد می کردند، استفاده کند. فوتبالنامه نمره 7 را به وی می دهد. 

صدیق ولیزاده: او در مسابقه اول با بوتان عملکرد خوبی نداشت و در بازی با سریلانکا به حیث بازیکن تعویضی وارد میدان شد. با این حال، از وی نمایش و اثر گذاری خاصی ندیدیم. فوتبالنامه نمره 6 را به ولیزاده می دهد. 

حشمت الله بارکزی: او اکنون به یکی از امیدهای افغانستان برای گلزنی بدل شده است. وی به حیث بازیکن تعویضی به جای سنجر احمدی وارد میدان شد و عملکرد مناسبی داشت. وی با هوشیاری گل سوم افغانستان را نیز به ثمر رساند. فوتبالنامه به وی نمره 8 را می دهد.

در مسابقه با مالدیو یوسف کارگر مجبور است باز هم در ترکیب خود تغییر بیاورد. دروازه بان و خط دفاع به همان شکل احتمالاً باقی خواهند ماند. 

در خط میانی آرش هاتفی به سبب دو کارته شدن بازی کرده نمی تواند. گزینه ای که می تواند جایگزین وی باشد وحید ندیم هست که تجربه خوبی در مسابقات بین المللی دارد. با این حال یوسف کارگر یک انتخاب دیگر را هم دارد. بلال آرزو در خط حمله ضعیف ظاهر شده است. ضعف در خط حمله تنها در مسابقات ملی او مشهود نیست بلکه در مسابقات باشگاهی در هند و در ناروی نیز توانایی گلزنی را از دست داده است. بر عکس، وی پاس های خوب می دهد در کنترل توپ در پشت خط حمله حریف موفق هست. به نظر من، یوسف کارگر باید از بلال آرزو در وسط خط میانی ما ا ستفاده کند. بلال آرزو می تواند گزینه خوبی به جای آرش هاتفی باشد. فکر می کنم مربی افغانستان باید به جای یوسف مشرقی نیز از رفیع بارکزی استفاده کند. او روز گذشته نشان داد که بازیکن خوبی است و چیز کمی از یوسف مشرقی ندارد. 

در خط حمله اما به احتمال زیاد سنجر احمدی در خط حمله قرار خواهد گرفت، اما مهاجم دیگر باید از بین حشمت الله بارکزی و حمید الله کریمی استفاده شود. صدیق ولیزاده در این دو بازی نمایش خوبی نداشته است. در همین حال، گفته می شود حمید الله کریمی اندکی مصدوم است و همین امر چانس حشمت الله بارکزی را افزایش خواهد داد. 

به نظر من ترکیب در مقابل مالدیو باید چنین باشد:

دروازه: منصور فقیریار

خط دفاع: اسلام امیری، علی احمد یارزاده، فرزاد عطایی و مصطفی حدید

خط میانی: معروف محمدی، مصطفی آزادزوی، بلال آرزو و محمد رفیع بارکزی

خط حمله: سنجر احمدی و حشمت الله بارکزی

۲ نظر:

  1. بسیار تشکر میکنم و با بسیار حوصله مندی بازی کردن زنده بادAGH

    پاسخحذف
  2. wa ha hama mardam afg shoma ra dost darat hama mother ha baraytan dast dowa balan mikonat da har arsa zanda gi kamyab bashit

    پاسخحذف