۱۳۹۲/۶/۱۶

گزارش مسابقه میان عقابان هندوکش و میوند اتلان


بعد از آخرین بازی تیم ملی افغانستان در مرحله گروهی  جنوب شرق آسیا، تیم جنوب افغانستان د میوند اتلان رو در روی تیم مرکز افغانستان، عقابان هندوکش قرار گرفت.

  بعد از باخت دو بر صفر در مقابل تیم جنوب شرقی افغانستان (د ابا سین سپی) ، تیم میوند برای ادامه حضور در تورنمت باید این بازی را می برد.در طرف دیگر از لحاظ تکنیکی و قوانین این بازی اولین مسابقه این تیم عقابان هندوکش در لیگ برتر سال ۲۰۱۳ بود. آنها قبلا به تیم شاهین آسمایی سه بر یک بازی را واگذار کرده بودند اما آن مسابقه به علت حضور بازیکن غیر مجاز در تیم کابل باید دوباره تکرار شود.

۱۵ دقیقه اول بازی را  تیم میوند خوب شروع کرد.  مهاجم شماره ۹ این تیم ، فیض محمد فیضی از سرعت قابل قبولی بر خوردار بود و با یک و دو های که  با بازیکن هافبک خود انجام می داد برای تیم حرف خطرناک به نظر می ر سید. هر چند آنها به هیچ موقعیت گلی دست نیافتند.

در دقیقه ۱۹ تیم میوند تاوان گل نزدن خود را دریافت کرد. یک ارسال بلند از سمت راست به جمشید محمدی بازیکن شماره ۱۴ عقابان رسید و او در یک فضای مناسب با ضربه سر  خود دروازه حریف را گشود و تیم اش را یک بر صفر پیش انداخت.

ده دقیقه بعد، داور مسابقه یک پنالتی به سود تیم عقابان گرفت . این پنالتی بخاطر خطای دروازه بان تیم میوند عبدل قیوم هی یند، روی مهاجم تیم حریف کاظم هاشمی که منجر به زمین زدن وی شد، گرفته شد. بازیکنان تیم میوند به علت اعتراضات شدید خود در ادامه بازی با چند کارت زرد رو به رو شدند. اما این جنجالها تاثیری روی محمد انور اکبری بازیکن شماره ۱۱ عقابان نداشت و وی  با خونسردی توپ را بر خلاف حرکت دروازه بان تبدیل به گل کرد.

بعد از این گل تیم میوند تا آخر نیمه اول بازی غیر منظمی را ارایه کرد. اگر چه در دقیقه دوم وقتهای اضافه نیمه اول فیضی با گلی که زد تکانی به تیم خود داد. یک پاس خوب از هافبک این تیم اسد الله رضایی در پشت هیجده قدم به فیضی رسید و او بعد از کنترل زیبا با یک شوت پای چپ توپ را به کنج دروازه تیم حریف فرستاد. هر چند تلاش دوازه بان تیم عقابان علی جبیر لعلی  هم برای دفع این توپ بی فایده بود.

عقابان هندوکش نیمه اول را با برد ۲ بر یک به سود خود خاتمه داد.

در نیمه دوم شاهد بازی خشن و محکمی از هر دو تیم بودیم که منجر به حملات رفت و برگشتی روی هر دو دروازه بودیم. این لحظات تماشاچی ها را هیجان زده می کرد. اما علی رغم خطاهای زیاد، هیچ کدام از تیم ها قادر به گل زدن نشدند.

در دقیقه ۸۵ بازی خشونت به اوج خود رسید. متعاقب یک خطای معمولی در پشت محوطه هیجده قدم تیم میوند ، بازیکنان تیم جنوبی دست به خشونت فیزیکی زدن که منجر به اخراج سه تن از آنها، هی یند، فیضی و محمد یونسی  شد. داور مسابقه هم سوت پایان بازی را چند دقیقه زودتر از وقت قانونی به صدا در آورد. این به آن معنا بود که عقابان هندوکش سه امتیاز شرین را به دست آورند.

این نتیجه روحیه خوبی را برای تیم عقابان هندو کش که قرار است با تیم بی شکست د اباسین سپی در پنج شنبه بعد بازی کند ، ایجاد کرد. از طرف دیگر تیم میوند این بازی را دوباره بازبینی می کند که چه چیزی باعث شد آنها آرامش خود را در دقایق آخر بازی از دست دادند.

منبع: وبسایت مسابقات برتر افغانستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر