۱۳۹۲/۶/۲۰

با قهرمانی در جنوب آسیا، چه چیز نصیب تیم ملی می شود؟


در مسابقه امروز شیران خراسان با تیم ملی هند در مسابقه نهایی قهرمانی جنوب آسیا چیزهای زیادی در انتظار تیم ملی و فوتبال افغانستان است. در زیر به چند نکته اشاره شده است:

اول: در صورت پیروزی، افغانستان برای اولین بار قهرمان جنوب آسیا خواهد شد. افغانستان تا حال هرگز قهرمان جنوب آسیا نبوده و نه هم در کدام تورنمنت معتبر بین المللی یا منطقوی توانسته به قهرمانی برسد. در سال 2011، افغانستان رکورد شکست و نائب قهرمان شد، اما این بار چشم بر قهرمانی دوخته است. 

دوم: تیم قهرمان مسابقات یک جایزه 50000 دالری دریافت خواهد کرد. تیم دوم نیز جایزه ای 25000 دالری.
سوم: قهرمانی در این مسابقات یوسف کارگر را به حیث بهترین مربی فوتبال افغانستان خواهد ساخت. کسب نائب قهرمانی تحت نظر کارگر در سال 2011 خود یک موفقیت کم سابقه بود، اما کسب قهرمانی می تواند کارگر را برای همیشه در خاطره افغانها ماندگار سازد. او در مصاحبه ای با سایت گل گفته است که در صورت قهرمانی افغانستان، وی از مربیگری افغانستان کنار خواهد رفت. به نظر می رسد کارگر به دنبال کناره گیری از مربیگری در زمانی است که بالاترین موفقیت تیم ملی را برایش کسب می کند. 

چهارم: حامد کرزی بر علاوه اینکه راهیابی شیران خراسان را به مسابقه نهایی تبریک گفته، از سه وزیر کابینه خود هم خواسته است تا برای تشویق تیم ملی به نپال بروند. قهرمانی افغانستان در این مسابقات می تواند به اعطای جوایز دولتی به تیم ملی بانجامد. از همین حالا شایعه هست که در صورت قهرمانی افغانستان، برای بازیکنان تیم ملی آپارتمان داده خواهد شد. رئیس جمهور البته مبلغ 20000 دالر آمریکایی را به منصور فقیریار، دروازه بان تیم ملی، فرستاده است. او در مسابقه نیمه نهایی دو بار ضربات پنالتی حریف را مهار کرد. هم چنین، به زودی خبر نام گذاری یک مکتب به نام منصور فقیریار در کابل از سوی وزارت معارف اعلان خواهد شد. 

پنجم: قهرمانی افغانستان در مسابقات جنوب آسیا می تواند سر فصل جدیدی در تاریخ فوتبال کشور بگشاید. علاقه بخش خصوصی به فوتبال افغانستان بلند خواهد رفت و چه بسا سرمایه گذاری در فوتبال کشور رونق بگیرد. منتظر اعلان تشویق بخش خصوصی از تیم ملی باشید. 

ششم: از موفقیت تیم ملی فوتبال کشور امکان استفاده ابزاری هم هست. با توجه به اینکه تنها چند ماه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی باقی مانده است، حمایت از تیم ملی می تواند زمینه تبلیغ حاشیوی انتخاباتی را برای نامزدان آینده انتخابات فراهم کند. 

هفتم: همان طور که مسابقات جنوب آسیا در سال 2011 چشم باشگاه های جنوب آسیا و خصوصاً هند را به سوی بازیکنان ما کشاند، این مسابقات نیز می تواند زمینه حضور بازیکنان تیم ملی کشورمان در باشگاه های جنوب آسیا را آماده سازد. 

هشتم: در صورت قهرمانی، منتظر یک شب فراموش ناشدنی در افغانستان باشید. انتظار می رود با قهرمانی تیم ملی افغانستان مردم به سرکها بریزند و به جشن و پایکوبی بپردازند. وقتی افغانستان در مسابقه نیمه نهایی نپال را شکست داد، مردم در هرات به سرکها آمده و جشن گرفتند، اما قهرمانی در جنوب آسیا، همه افغانستان را غرق خوشی خواهد ساخت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر