۱۳۹۲/۶/۱۲

48 مسابقه در یک روز، جشنواره فوتبال افغانها در هالند


تیم فوتبال ستاره گان از کشور هالند مقام قهرمانی مسابقات بین الافغانی فوتبال اروپا را از ان خود ساخت و کپ قهرمانی را با خود به خانه بُرد. 

هفتمین جشنواره ورزش افغانهای مقیم اروپا شامل مسابقات بین الافغانی فوتبال و فیستیوال فوتبال برای کودکان ونوجوانان که بتاریخ 10 اگست 2013 در شهر کل کشور آلمان برگزار شده بود موفقانه بپایان رسید. در مسابقات فوتبال سال 2013 اروپا (افغان کپ ـ کلن ) 20 تیم فوتبال از کشور های آلمان، هالند، دنمارک و بلژیک با هم به رقابت پرداختند. در فرجام تیم های ستارگان به مربیگری علی جان از شهر دنهاک کشور هالند و تیم فوتونا کابل به مربیگری عالم سلیمان وحمید زمانی ازشهر دوسلدورف کشور آلمان به مسابقه نهائی راه یافتند. 

 دوتیم با نمایش مسابقه جالب ودیدنی در وقت معینه موفق به گلزنی نشدند و بلاخره تیم ستارگان هالند با ضربات پنالتی 4 مقابل 3 بر تیم فوتونا کابل ـ آلمان پیروز و مقام قهرمانی مسابقات بین الافغانی فوتبال اروپا (افغان کپ ـ 2013) را از آن خود ساخت. تیم های جوانان افغان از شهر آین هوفن هالند و تیم ای ـ اس ـ گی از شهر ماینز کشور آلمان به مقام های سومی وچهارمی دست یافتند. 

جایزه بهترین بازیکن به همایون حیدری از تیم اف سه افغان هانو ـ آلمان ، جایزه بهترین گلزن به انوش از تیم آس آی اس هالند وجایزه بهترین دروازه بان به جاوید از تیم امید افغان ـ بلژیک تعلق گرفت. همچنان لقب بهترین بازیکن سال به کنشکا طاهر که توانسته در لیگ چهارم آلمان راه پیدا کند اهدا شد. 

هدف از برگزاری مسابقات بین الافغانی فوتبال را تشویق جوانان به ورزش فوتبال ، انسجام و شناسائی بهترین چهره ها برای تقویت تیم ملی فوتبال کشور و احیای هویت ملی ـ افغانی در بین جوانان افغان مقیم اروپا تشکیل میدهد. در ختم مسابقات دوتن از بهترین بازیکنان از جانب محترم حاجی صابر روحپرور سابق عضو تیم ملی فوتبال افغانستان و آقای علی عسکر لعلی مشاور تخنیکی فدراسیون فوتبال افغانستان برای عضویت در تیم ملی کشور کاندید گردیدند ( نام های بازیکنان بعدن افشا خواهد ). 

همچنان در بخش دیگر جشنواره فیستیول فوتبال برای اطفال ونوجوانان برگزار گردید. در این فیستیوال که به ابتکار آفای علی عسکر لعلی مدرس فیفا و به همکاری افغان یورو سپورت راه اندازی شده بود حدود 40 کودک اعم از دختر و پسر شرکت نموده بودند. در ختم فستیوال برای هر شرکت کننده یک یک صوب پیراهن سپورتی مزین با علامت فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) وتقدیر نامه های مشترک فیفا وافغان یورو سپورت اهدا شد. از جریان مسابقات عده ای از پیشکسوتان ورزش افغانستان، فامیل ها وعلاقمندان ورزش فوتبال دیدن بعمل آوردند. همچنان حمید رحیمی ویما سعیدی بوکسران حرفوی افغان در کشور آلمان جهت تشویق بازیکنان تشریف آورده بود.

 در ختم جشنواره آقای صابر روحپرور نماینده رسمی فدراسیون فوتبال افغانستان در اروپا با صحبت مختصر تدویر همچو مسابقات را یک گام مثبت در جهت تشویق و رشد ورزش فوتبال در بین جوانان افغان در خارج کشور توصیف نمود. همچنان ایشان بنمایندگی از فدراسیون فوتبال افغانستان از برگزار کننده جشنواره افغان یورو سپورت ( کمیته ورزشی افغانها در اروپا ) به قدرانی یاد نمود.

 هفتمین جشنواره ورزشی افغانهای مقیم اروپا که ساعت 10 صبح روز شنبه 10 اگست 2013 در محوطه ورزشی بوکلیمونت شهر کلن کشور آلمان برگزار شده بود حوالی ساعت هفت شام در یک فضای مالا مال از خوشی وسرور بپان رسید.

 ترتیب کننده خبر: نعمت زمانی 11.08.2013 افغان یورو سپورت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر