۱۳۹۲/۶/۱۰

تیم ملی فوتبال افغانستان در مسابقات جنوب آسیا قوی ترین ترکیب خود را دارد


تنها حدود سی ساعت مانده به مسابقه تیم های ملی فوتبال افغانستان و بوتان در مسابقات قهرمانی جنوب آسیا، مربی افغانستان هنوز هم رسماً اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال کشور را اعلان نکرده است. دلیل اصلی این موضوع نیز این است که یک تعداد بازیکنان مستقر در خارج از کشور نتوانسته اند تا حال به نپال بروند یا اینکه اجازه سفر به نپال را از باشگاه های خود بگیرند. 

با این حال کم کم در می یابیم که کدام بازیکنان در ترکیب تیم ملی قرار دارند. لیست زیر به احتمال خیلی خیلی قوی حاوی همه بازیکنانی است که برای تیم ملی کشور در مسابقات جنوب آسیا توپ خواهند زد. 

دروازه

1. منصور فقیر یار (باشگاه وی به او اجازه داد به نپال سفر کند)
2. حمید الله یوسفزی

خط دفاع

3. مقدر قاضیزاده
4. اسلام امیری
5. علی احمد یارزاده
6. فرزاد عطایی
7. مجتبی فیض
8. مصطفی حدید

خط میانی
9. آرش هاتفی
10.  یوسف مشرقی
11. وحید ندیم
12. رفیع بارکزی
13.  معروف محمدی
14. امرالدین شریفی
15.مصطفی آزادزوی

خط حمله

16. بلال آرزو (وی امروز در ناروی مسابقه دارد و فردا به نپال خواهد رسید)
17. حمیدالله کریمی
18. حشمت الله بارکزی
19. صدیق ولیزاده
20. سنجر احمدی (باشگاه وی به او اجازه داد به نپال سفر کند)

قبلاً گفته شده بود که حارث حبیب آرین نیز به خط میانی اضافه خواهد شد، اما به نظر می رسد این موضوع منتفی است. زین الدین شریفی نیز که در مسابقه با پاکستان جزء بازیکنان ذخیره بود به سبب امتحانات دانشگاهی تیم ملی را در نپال همراهی نمی کند. عطا یمیر علی نیز در ترکیب تیم ملی جای داده نشده است. فیصل صفا نیز که اول گفته شد در مسابقات شرکت می کند در ترکیب تیم ملی قرار ندارد.

به این ترتیب، افغانستان از ناحیه داشتن بازیکنان داخلی و خارجی هیچ کمبودی احساس نمی نماید. تمامی بازیکنان اصلی که در مسابقه با پاکستان در ترکیب تیم ملی قرار داشتند در خدمت مربیان افغانستان هستند و باید انتظار یک نمایش خوب از تیم ملی را در این مسابقات داشت. تنها غائب بزرگ جلال الدین شریعتیار است که به سبب مصدومیت نمی تواند تیم ملی را همراهی کند، با این حال  علی احمد یارزاده ثابت ساخته است که اجازه نمی دهد غیبت شریعتیار در تیم ملی احساس شود.

تنها مشکل تیم ملی این است که یک تعداد بازیکنان مستقر در خارج از کشور تنها چند ساعت مانده به اولین مسابقه به نپال خواهند رسید و فرصت تمرین و پیدا نمودن هماهنگی لازم را با سایر بازیکنان ندارند. با این هم شانس با افغانستان یار است زیرا مسابقه اول افغانستان با تیم ضعیف بوتان است و مربی افغانستان می تواند از بازیکنان ذخیره خود نیز در مقابل بوتان استفاده کند.

افغانستان فردا ساعت 14:15 به وقت کابل به مصاف بوتان می رود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر