۱۳۹۲/۶/۲۸

در جدال قهرمان و نائب قهرمان فصل پیش، هر دو به نیمه نهایی راه یافتند


در یک مسابقه مهیج و پر گل، تیم سیمرغ البرز در حالی که در یک مقطع با دو گل از طوفان هریرود عقب بود، بازی را به تساوی کشاند. گل های طوفان هریرود توسط معروف محمدی در دقیقه 16 و حمید الله کریمی در دقایق 19 و 68 به ثمر رسیدند. گل های تیم سیمرغ البرز نیز توسط مصطفی رضائی در دقیقه 75 و فیاض عزیزی در دقایق 55 و 77 به ثمر رسیدند.

این اولین مسابقه در مسابقات برتر افغانستان در دو فصل است که طوفان تن به یک تساوی می دهد. قبل بر این، طوفان تنها از سیمرغ البرز در فصل پیش در دو مسابقه جداگانه یک یک گل دریافت کرده بود. 

سید معین حامدی رامز نورزایی، توریالی هاشمی و یما یحیی زاده در ترکیب قرار نداشتند و وحید ندیم نیز در اواخر نیمه دوم به میدان آمد. 

این تساوی مجموع امتیازات طوفان هریرود را به عدد 7 با تفاضل گل مثبت 8 رساند، در حالی که سیمرغ البرز نیز به 5 امتیاز و تفاضل گل مثبت 5 رسید. بدین ترتیب، هر دو تیم به نیمه نهایی مسابقات برتر افغانستان راه یافتند. 

مسابقه آخر این گروه میان موجهای آمو و سپین غر بازان صورت می گیرد، و به سبب اینکه این دو تیم به ترتیب 1 و صفر امتیاز دارند، هیچ شانسی برای صعود ندارند. در مسابقات فصل پیش نیزاین دو تیم در یک گروه بودند ولی هر دو تیم به به نیمه نهایی راه یافتند. 

این مسابقه نشان داد که اگر سیمرغ البرز با انگیزه بازی کند، نمایش قدرت خوبی دارد و اما این مسابقه برای طوفان هریرود نیز گوشزد کرد که نباید حریفان را دست کم بگیرد. این همه نوید از مسابقات عالی و سطح عالی در نیمه نهایی است. 

هر سه گل سیمرغ البرز روی اشتباه فریدون خطیبی، دروازه بان طوفان هریرود، و در نیمه دوم به ثمر رسیدند. فریدون خطیبی در بین دو نیمه به جای فرزان ابراهیمی وارد میدان شد. به سبب اخراج یکی از مهاجمین تیم طوفان هریرود توسط سازماندگان مسابقات برتر، طوفان هریرود سه دروازه بان دارد.

اکنون این دو تیم باید منتظر نتیجه مسابقات باقیمانده گروه دیگر باشند. شاهین آسمایی فردا به مصاف میوند اتلان می رود. روز دوشنبه نیز تیم شاهین آسمایی در یک بازی تکراری با عقابان هندوکش روبرو می شود. در هفته اول مسابقات، شاهین آسمایی توانست 3-1 عقابان هندوکش را شکست دهد اما به سبب استفاده از بازیکنان غیر قانونی، این نتیجه باطل شد. 

نه طوفان هریرود و نه سیمرغ البرز علاقه ای به روبرو شدن با تیم شاهین آسمایی در نیمه نهایی راضی نخواهند بود. بنابر این طوفان هریرود آرزو دارد تا شاهین آسمایی به حیث تیم اول و عقابان هندوکش آرزوی معکوس دارد. 

مسابقات نیمه نهایی دو هفته بعد آغاز می شوند. در مرحله نیمه نهایی، دو مسابقه رفت و برگشت بین هر دو تیم صورت می گیرد تا چهره تیم های مسابقه نهایی مشخص شوند.  


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر