۱۳۹۲/۶/۱۵

محرومیت و جریمه نقدی علیه بازیکنان و مربی خاطی میوند اتلان


کمیته انضباطی مسابقات برتر افغانستان فیصله خود در مورد مناقشه در بازی میان دمیوند اتلان و عقابان هندوکش را اعلان کرد. به اساس این تصمیم، نتیجه بازی این دو تیم 2-1 به نفع عقابان هندوکش می باشد.

عبدالقیوم سپاند، فیض محمد و محمد یونس برای دو سال از فوتبال اخراج شد و مختار احمد مربی تیم دمیوند اتلان نیز برای چهار سال از تمامی فعالیت های مربوط به فوتبال محروم شده است. علاوتاً، تمامی اسناد مربیگری از وی مسترد می گردد و امتیازات مربیگری وی نیز قطع خواهد شد.

فدراسیون فوتبال افغانستان هم چنین از مدیر تیم دمیوند اتلان و یک تعداد بازیکنان دمیوند اتلان که مانع بزرگتر شدن موضوع شده اند و بازیکنان را به آرامش فرا خوانده اند تشکر کرده است.

در بازی میان میوند اتلان و عقابان هندوکش در جمعه گذشته، بازیکنان میوند اتلان به خشونت فزیکی و دشنام علیه داور مسابقه پرداختند و از دقیقه 84 به بعد حاضر به ادامه مسابقه نشدند. 

حکم کمیته انضباطی در مورد تخلف تماشاچیان طرفدار دمیوند اتلان چیزی نگفته است. این در حالی است که در این مسابقه طرفداران  این تیم دست به تخریب زده، یک تعداد چوکی ها و سایر اشیا را به داخل زمین انداخته و با سنگ به داور دوم مسابقه حمله کرده و وی را مصدوم ساخته اند.

۵ نظر:

  1. این تصمیم بدون شک در مورد بازیکنان و مربی تیم د میوند اتلان کاملاٌ درست و قضاوت منصفانه است و ضمناٌ برای بازیکنان و مربیان تیم های موجود در لیک برتر درس عبرت و تجربه خوبی است، و اینگونه از تکرار این حرکات ناشایسته و غیر ورزشی در آینده جلوگیری خواهد شد.

    پاسخحذف
  2. خیلی قضاوت خوب برای اولین بار در افغانستان صورت گرفته. اما سوال درین جاست که داور وسط فرزند یاسین محمدی، معاون فدراسیون فوتبال افغانستان، میباشد. آیا کمیته انظباطی فدراسیون فونبال افغانستان چنین قضاوت را بخاطر یاسین محمدی گرفته است و یا باری بهبود وضعیت فوتبال کشور.

    پاسخحذف
  3. این بازیکنان دمیوند اتلان ، یک کمی اخلاق را از تیم دسپین غر بازان یاد بگیرند. در صورتی که تیم شان 10-0، 5-0 و 6-0 هم میبازند. هیچ کدام خطای انجام نمیدهند و در اخیر به تیم مقابل تبریکی هم میدهند. حیف استعداد فیض الله فیضی با این اخلاق ورزشی اش

    پاسخحذف
  4. نشان این تیم فقط به مثل نشان دزد های دریای است. دو شمشیر ! بسیار خطرناک! باید نشان ها و نام های مبالغه آمیز سر تیم های زون ها از اول سنجیده میشد که عواقب اش را حالی دیدیم که بچه های پوک قندهاری فقط گویا آنها اتلان یعنی قهرمانان هستند و پیش از پیش برنده بازی باشند، تیم عقابان هندوکش هم مشکلات خود را داشت اما به اندازه این تیم بی نزاکت نبودند، مثل خر نفری را زد. فوتبال بازی زیبایی است که برنده بازی در اخیر معلوم میشود بازی ثانیه هاست. در این لیگ برتر هدف رشد فوتبال و شناسایی چهره ها نو برای تیم ملی میباشد.
    باید این بچه ها متوجه حرکت های نامناسب شان باشد. بخاطریکه یک نقطه ضعف از ما برای خارجی ها خبر ساز میشه به از این هم ما نام بد در جهان داریم، همه ما را تروریست و آدم های جنگی میخوانند. باید متوجه حرکت های خود بازیکنان بعد از این باشند.

    پاسخحذف
  5. برای اولین بار چنین تصمیمی در فدراسیون فوتبال افغانستان نشان از جدی بودن برگزار کننده گان این لیگ است. آروز دارم که لیگ برتر افغانستان بزودی به از تیم های زونی به تیم های ولایتی تبدیل شود تا رشد فوتبال بصورت حرفه ای در کشور ما نهادینه گردد.

    پاسخحذف