۱۳۹۲/۶/۱۲

ارزیابی انفرادی بازیکنان افغانستان در مسابقه با بوتان


در مسابقه با بوتان یک تعداد بازیکنان در حد خوبی ظاهر شدند، یک تعداد خوب بازی نکردند و یک تعداد دیگر هم در حد اوسط بودند. 

دروازه

حمیدالله یوسفزی: او در کل خوب ظاهر شد. در دقیقه 50 یک خطای فاحش کرد که نزدیک بود بوتان را صاحب یک گل طلایی سازد اما با مهار کردن پنالتی که برای بوتان داده شد نشان داد که دروازه بان مطمئنی هست. به جز مورد پنالتی، دروازه او در معرض خطرات زیادی قرار نگرفت. فوتبالنامه از مجموع 10 نمره به یوسفزی نمره 7 را می دهد. به سبب ا ینکه منصور فقیریار دروازه بان اول تیم است، توصیه می شود در مسابقه بعدی از فقیریار در دروازه استفاده شود.

خط دفاع

اسلام امیری: او بازی خوبی داشت و یک گل زیبا هم به ثمر رساند. بر علاوه، او کاپیتان تیم بود. نقش او به حیث کاپیتان خیلی موثر نبود و نتوانست هماهنگی لازم را بین تیم افغانستان بوجود آورد. از مجموع 10 نمره، وی نمره 7 را به خود اختصاص می دهد. وی باید در مسابقات بعدی با تیم بماند.

فرزاد عطایی: او عملکرد خیلی قانع کننده ای نداشت. با اینکه توپ ها را خوب دفاع می کرد اما مشکل اصلی در هماهنگی با خط دفاع بود. این دومین مسابقه ملی فرزاد عطایی بود و نظر به تجربه کم بین المللی، عملکردش قابل قدر است. فوتبالنامه نمره 6 را از مجموع 10 نمره به فرزاد عطایی می دهد. به سبب غیبت فیصل صفا، یوسف کارگر مجبور است فرزاد عطایی را در مسابقات آتی نیز استفاده کند. 

علی احمد یارزاده: عملکرد یارزاده از فرزاد عطایی بهتر بود. او یک چانس طلایی را از بوتان گرفت. مشکل او نیز به مانند فرزاد عطایی نداشتن هماهنگی لازم با خط میانی تیم ملی بود. با این حال، او گزینه خوبی در نبود جلال الدین شریعتیار است. فوتبالنامه نمره 7 را به یارزاده می دهد. 

مصطفی حدید: او عملکرد متوسطی داشت و در از میان چهار بازیکن خط دفاع، عملکرد بهتری داشت. او هم چنین با خط میانی تماس بیشتری بر قرار می کرد. وجود او در مسابقات آتی لازم است. فوتبالنامه به وی نمره 7 را می دهد. 

خط میانی

یوسف مشرقی: او خیلی به نظر نمی رسید، هر چند مرتکب اشتباهات فاحشی هم نشد. در کل دوندگی او کم است. او در ادامه مسابقه با رفیع بارکزی تعویض شد. تفاوت چندانی بین عملکرد او و رفیع بارکزی وجود ندارد. فوتبالنامه نمره 6 را به یوسف مشرقی می دهد. کارگر می تواند از بین رفیع بارکزی و یوسف مشرقی یکی را در مسابقات آینده استفاده کند. تفاوت بین این دو زیاد نیست. 

آرش هاتفی: او دوندگی خوبی داشت، اما تعداد خطاهای او هم زیاد بود. یک کارت زرد هم دریافت کرد. تکروی او باعث شد تا افغانستان نتواند یک گل دیگر را هم به ثمر برساند. کارگر باید از تجربه بین المللی وی در مسابقات آینده استفاده کند. وی نمره 5 را از فوتبالنامه کسب می کند. 

امر الدین شریفی: او نمایش خوبی نداشت و در طول مسابقه کمتر به چشم دیده می شد. اثر حملات افغانستان از سمت راست انجام می شد و تا لحظه تعویض وی، سمت چپ خط میانی فعالیت چندانی نداشت. فوتبالنامه نمره 4 را به وی می دهد. توصیه می شود به جای امرالدین شریفی در مسابقات آینده از معروف محمدی استفاده شود. 

مصطفی آزادزوی: او ستاره بی چون و چرای مسابقه بود. یک گل هم به ثمر رساند، اما به سبب لگد زدن به بیرق کرنر، یک کارت زرد هم دریافت کرد. او در طول مسابقه دوندگی خوبی داشت و حملات زیادی را روی دروازه بوتان تنظیم کرد. او هماهنگی خوبی با خط حمله نیز بر قرار می کرد. فوتبالنامه نمره 9 را به وی می دهد. حضور او در سمت راست خط میانی در مسابقات آینده حتمی است. 

رفیع بارکزی: او در دقیقه 77 وارد مسابقه شد و عملکرد متوسطی داشت. یوسف کارگر می تواند از وی یا یوسف مشرقی در خط میانی استفاده کند. وی نمره 6 را از فوتبالنامه کسب می کند. 

معروف محمدی: این سومین مسابقه ملی معروف محمدی بود. او دقیقه 61 مسابقه به داخل میدان آمد. با آمدن او سنجر احمدی روند بازی تغییر کرد. محمدی چندین حمله را از ناحیه چپ روز دروازه بوتان تنظیم کرد و خود او نیز فرصت گل زدن داشت. دوندگی، سرعت و دریبل های مناسب از خصوصیات خوب او در مسابقه با بوتان بود. صحنه های بازی نشان می دهد که وی مستحق یک کارت زرد نبود. بعد از مصطفی آزادزوی، او بهترین بازیکن برای افغانستان بود و فوتبالنامه نمره 8 را به وی می دهد. توصیه می شود به جای امر الدین شریفی از معروف محمدی در مسابقات آینده استفاده شود. 

خط حمله

صدیق ولیزاده: حرف و حدیث های زیادی در مورد آمادگی های صدیق ولیزاده مطرح بود. او دو سالی می شود که به هالند رفته است و در آنجا بازی می کند. حضور ولیزاده در ترکیب تیم ملی زمانی مطرح شد که در مورد حضور سنجر احمدی و بلال آرزو در ترکیب تیم ملی شک و شبهه ایجاد شد. به جز دو مورد، ولیزاده نقش رهبریت را در خط حمله نتوانست به خوبی پیش ببرد و از فرصت های که مصطفی آزادزوی ایجاد می کرد استفاده درست نتوانست. فوتبالنامه به وی از مجموع 10 نمره 4 می دهد. در مسابقات آتی بهتر است به جای وی از سنجر احمدی، بلال آرزو یا حمید الله کریمی استفاده شود. 

حشمت الله بارکزی: با اینکه او خوب می دود اما از نگاه تکتیک تیمی مهارت خوبی ندارد. برای او لازم است تا با خط میانی خود را هماهنگ کند. مشکل دیگر بارکزی تکروی و تمایل به گل زدن به شکل انفرادی است. با اینکه وی یک گل زیبا را به ثمر رساند اما شانس گل شدن آن طور ضربه ها در کل کم هست. فوتبالنامه نمره 6 را به وی می دهد. توصیه می شود به جای وی در مسابقات آینده از سنجر احمدی یا بلال آرزو استفاده شود. 

سنجر احمدی: او اولین تعویض افغانستان در دقیقه 58 بود. با آمدن او خط حمله افغانستان جان تازه ای گرفت. سنجر احمدی یک روز قبل از اروپا آمده بود و بر علاوه اینکه خسته بود، با تیم تمرین هم نداشت. با این حال نمایش او قناعت بخش بود. هر چند او به گل نرسید اما پاس های او دقیق بود. فوتبالنامه نمره 7 را به وی داده و توصیه می کند در مسابقات آینده از اول مسابقه به حیث مهاجم در ترکیب قرار گیرد.

۶ نظر:

  1. NIVIA goal of the day (match day 3) goes to Afghan's left footer Hashmatullah

    توبسیارخوب میفهمي یا......

    پاسخحذف
  2. در زیبایی گل حشمت الله بارکزی هیچ شکی نیست و به خاطر همان زیبایی بود که شرکت نیویا هم برایش جایزه داده، اما عملکرد عمومی بارکزی از نگاه من در سطح عالی نبود.

    پاسخحذف
  3. az zibayi tahliletan teshekkur

    پاسخحذف
  4. az arzyabiye daqetan teshekkur

    پاسخحذف
  5. احمدی بسیار خوبیش بود9

    پاسخحذف
  6. در مسابقه بعدی مقابل سریلانکا بهترین ترکیب ، ترکیب ذیل میباشد:

    -----------منصور فقیریار-----------
    امیری-----یارزاده--عطایی-----م حدید
    -------هاتفی------مشرقی------------
    معروف محمدی---------------م آزادزوی
    ---------بلال آرزو--سنجر احمدی------

    پاسخحذف