۱۳۹۲/۶/۱۸

تکرار تاریخ: افغانستان مقابل هند در بازی نهایی قهرمانی جنوب آسیا


تاریخ باز هم تکرار می شود، تیم های ملی فوتبال افغانستان و هند بار دیگر در مسابقه نهایی قهرمانی جنوب آسیا به مصاف هم می روند افغانستان روز گذشته و در مرحله نیمه نهایی نپال را 1-0 شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت. تیم هند نیز امروز خلاف توقع، مالدیو را با گل دیر هنگام خود شکست داد تا تاریخ دوباره تکرار شود. 

هم هند و افغانستان در مرحله گروهی در گروه های خود دوم شده بودند، اما با ارائه نمایش بهتر، پا به بازی نهایی گذاشتند. مسابقه نهایی روز چهار شنبه ساعت 5:15 به وقت کابل انجام می شود. این مسابقه از طریق تلویزیون های طلوع و لمر و شبکه یوتیوب به شکل مستقیم پخش می گردد. 

یوسف کارگر و یک تعداد بازیکنان افغانستان بعد از پیروزی مقابل نپال گفته بودند که ترجیح می دهند در مسابقه نهایی با هند روبرو شوند تا انتقام شکست مقابل هند در بازی نهایی دوره پیش را بگیرند. در مسابقه نهایی سال 2011، افغانستان تا دقیقه 72 کنترل بازی را در دست داشت، اما در این دقیقه داور سنگاپوری هندی الاصل خطای خارج از محوطه جریمه بازیکنان افغانستان را خطا گرفت و یک ضربه پنالتی به هند داد. حیمدالله یوسفزی، دروازه بان و کاپیتان افغانستان در آن بازی به این تصمیم داور اعتراض کرد و بعد از اینکه دست خود را روی سینه داور گذاشت، داور به او نیز کارت سرخ داد. پس از دریافت کارت سرخ از سوی حمید الله یوسفزی و یوسف کارگر، مربی افغانستان، و گل شدن پنالتی برای هند، نظم بازی به هم خورد و افغانستان 4-0 بازی را به هند واگذار کرد.

این دومین حضور پی در پی افغانستان در مسابقه نهایی مسابقات فوتبال قهرمانی جنوب آسیاست که هر دو سال یک بار برگزار می گردد. 

۴ نظر:

  1. انشاء الله این بار پیروزی از آن ماست.
    3-0 به نفع افغانستان

    پاسخحذف
  2. یگانه چیزی که تمام افغان ها را همنظر میسازد و وحدت ملی را تحکیم میکند همین ورزش است. دولت باید روی این موضوع توجه کند و سرمایه گذاری در این بخش نماید. باید در هر رشته ورزشی ما ویب سایت ها به زبان های داخلی و بین المللی داشته باشیم.(یگانه سایت فعال به زبان فارسی از فوتبال تنها ویبلاک فوتبالنامه است که فعالیت ادمن اش قابل قدر است).
    در این مسابقات جنوب آسیا تمام کشور ها به غیر از افغانستان ، همه دارای خبرنگارانی بودند که از ویب سایت ها نماینده گی میکردند. و در میز های گرد در تلویزیون نیپالی ها حضور داشتند. حتی در مصاحبات قبل از مسابقه های افغانستان ، آنها افغانستان را دست کم میگرفتند و بطور مثال خبرنگاران نیپالی، پاکستانی و هندی همیشه بازی ها را به نفع کشور های حریف افغانستان پیش بینی میکردند. و معلومات نادرست راجع به تیم افغانستان ارائه میکردند. قسمی که در این صفحه یوتیوب نمونه اش را ببینید.
    باید در آینده روی این موضوع توجه شود و یک کارشناس انگلیسی دان از طرف افغانستان هم به چنین برنامه ها به رسانه کشور میزبان معرفی شود.

    http://www.youtube.com/watch?v=3DVitdha_wg

    پاسخحذف
  3. در مسابقه که افغانستان اشتراک میکند، اینطور فکر میکنم که من اشتراک کردیم. تشویش و اضطراب همه وجودم را فرا میگیرد مثل این که امتحان داشته باشم. و هم مانند امتحان همیشه دعا میکنم تا تیم ملی، نماینده ملی کشور عزیز ما افغانستان پیروز و سر بلند شود.

    پاسخحذف
  4. نظر به این که من سایت گول دات کام را چیک کردم سه بازیکن هندی دوکارته میباشد که عبارتند از نیلمار چتری، مهتاب حسین و لنی
    آیا آن هادر فاینل حضور پیدا کرده میتوانند یا خیر؟

    پاسخحذف