۱۳۹۲/۶/۱۷

شیران خراسان با افتخار به بازی نهایی قهرمانی جنوب آسیا راه یافتند


شیران خراسان، تیم ملی فوتبال کشورمان، در یک نمایش قهرمانانه تیم نپال را شکست داد و راهی مسابقه نهایی مسابقات قهرمانی جنوب آسیا شد. افغانستان بازی را طوفانی آغاز کرد و روی اشتباه خط دفاع و دروازه بان نپال در دقیقه 11 توسط سنجر احمدی، بازیکن شماره 11، به گل رسید.

در ادامه مسابقه حملات متعددی را به سوی دروازه افغانستان ترتیب داد ولی خط دفاع افغانستان به خوبی از دروازه حفاظت می کرد و منصور فقیریار، دروازه بان تیم ملی کشورمان، نیز نشان داد که یک دروازه عالی و با کلاس است. 

نیمه اول با همان یک گل افغانستان پایان یافت و نپال نیمه دوم را هم با تهاجم آغاز کرد. بر عکس، افغانستان در پی آرام ساختن روند بازی و ضد حمله بود. سنجر احمدی، بلال آرزو، امر الدین شریفی، رفیع بارکزی و مصطفی آزادزوی حملات زیاد را روی دروازه نپال انجام دادند که برای افغانستان گل دیگری را در بر نداشت. 

در دقیقه 67، مهاجم نپال به شدت با مدافع تیم ملی کشورمان، فرزاد عطایی، برخورد کرد. حالت فرزاد آن قدر وخیم بود که وی مستقیماً توسط آمبولانس به شفاخانه انتقال یافت. 

با گذشت دقایق، بازیکنان نپال عصبانی تر شدند و به هر بهانه ای مرتکب خطا می شدند، در حالی که داور عربستانی این مسابقه خطاهای آنها را نمی گرفت. 

در دقیقه 85، بیمال مگر، مهاجم 16 ساله نپالی، که در پی گل زدن بودن با منصور فقیریار برخورد کرد، اما داور به نپال ضربه پنالتی داد. روهیت چند از نپال ضربه را به سوی دروازه منصور فقیریار زد، اما فقیریار ضربه او را مهار کرد. اما به علت نامعلومی، داور دستور به تکرار ضربه داد. منصور فقیریار با نمایش قهرمانانه ای، ضربه دوم پنالتی را هم مهار کرد، تا حسرت گل زدن در دل بازیکنان نپال باقی بماند. 

کاپیتان افغانستان، اسلام امیری و مربی افغانستان به شدت به تصمیم داور اعتراض داشتند، اما دیگر بازیکنان و هیات مربیگری افغانستان یوسف کارگر و اسلام امیری را آرام ساختند. 

داور چهارم مسابقه 7 دقیقه وقت اضافی برای نیمه دوم قائل شد، اما نپال از این حمایت داور هم استفاده کرده نتوانست. 
 در دقیقه 98، داور به سوت خود زد و پایان مسابقه را اعلان کرد. 

افغانستان برای دومین بار پیاپی به مسابقه نهایی قهرمانی جنوب آسیا راه یافت. مسابقه نهایی با برنده دیدار مالدیو و هند که فردا صورت می گیرد در روز چهار شنبه انجام می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر