۱۳۹۳/۲/۲۴

ارزیابی قبل از مسابقه: کویت مقابل افغانستان


آخرین دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال افغانستان قبل از مسابقات جام چلنج آسیا در برابر تیم ملی کویت است. 

این مسابقه امشب ساعت 10:15 شب به وقت کابل آغاز می یابد و انتظار می رود اریش روت مولر یک قدم دیگر تا نهایی ساختن ترکیب نهایی تیم ملی برای مسابقات جام چلنج آسیا پیش برود. 

مسابقه مقابل کویت از بسیار جهات مهم است. کویت حریف سرسختی است که معمولاً در مسابقات جام ملت های آسیا حضور داشته است. این کشور باشگاه های خوبی دارد و فوتبال بالایی دارد. مسابقه با چنین تیمی قبل از مسابقات جام چلنج آسیا فزیک و مقاومت تیم ملی را به خوبی به آزمایش می گیرد. 

تیم ملی فوتبال کشور در سالهای اخیر موفقیت های خوبی داشته است، اما مسابقات افغانستان در این سالها با کشورهای ضعیف بوده است. این در حالی است که در جام چلنج آسیا، تیم های ملی قویتری حضور دارند. فلیپین، ترکمنستان و فلسطین تیم های قوی دارند و مسابقه با کویت، تیم ملی را برای روبرو شدن با یک چالش بزرگتر آماده می سازد. 

پیروزی دو روز پیش مقابل قرغیزستان به تیم ملی روحیه لازم را داده است و چه بسا انگیزه و تشنگی برای پیروزی مقابل یک تیم قوی آسیائی، تیم ملی را در مسابقه با کویت یاری رساند. 

تیم ملی کویت

تیم ملی کویت در رده بندی فیفا در مقام 108 جهان و 14 آسیا قرار دارد. این تیم در سال 1982 در جام جهانی نیز بازی کرده است. کویت 9 حضور در جام ملت های آسیا را در کارنامه دارد و در سال 1980 نیز جام قهرمانی را بالای سر برده است. کویت هم چنین در مسابقات غرب آسیا و مسابقات خلیج نیز کارنامه خوبی دارد. 

الازرق یا آبی ها لقب تیم ملی کویت است و این تیم با پیراهن آبی وارد میدان می شود. 

بازیکنان تیم ملی فوتبال کویت اکثرا در لیگ خود این کشور بازی می کنند اما یک تعداد بازیکنان هم در لیگهای کشورهای عربستان، ایران، عمان و کشورهای اروپایی نیز توپ می زنند. 

انتظار می رود کویت در مسابقه امروز خود از بازیکنان 23 سال نیز استفاده کند تا آزمایش باید برای تیم 23 سال که در انتظار اشتراک در مسابقات المپیک آسیائی است. 

جوروان ویارای برازیلی وظیفه مربیگری تیم ملی فوتبال کویت را بر عهده دارد.

با اینکه کویت در چهار مسابقه اخیر خود شکست خورده است، اما کویت در مسابقات خانگی همیشه قوی ظاهر شده است و به مسابقات جام ملت های آسیا در سال 2015 نیز راه یافته است. 

انتظارات

کویت و افغانستان هرگز در رده تیم ملی با هم روبرو نشده اند، اما انتظار یک بازی سخت را برای تیم ملی باید انتظار داشت. تیم ملی کویت بر علاوه اینکه تیم خوبی است در بازی امروز در خانه خود نیز بازی می کند. 

به احتمال زیاد، اریش روت مولر به شاگردان خود توصیه خواهد کرد تا از تاکتیک های دفاعی استفاده کنند و تنها در ضد حمله ها روی دروازه کویت سهم بگیرند. در واقع، مسابقه امروز تیم ملی کشورمان را برای بازی های سخت مقابل حریفانی چون ترکمنستان و فلیپین آماده می سازد. 

با توجه به عدم حضور چند بازیکن در ترکیب تیم ملی، انتظار پیروزی در مسابقه با کویت واقعگرایانه نیست، اما کسب یک تساوی یا حتی شکست با یک یا دو گل هم از ارزش تیم ملی کم نخواهد کرد. 

ترکیب احتمالی

در مسابقه با قرغیزستان، بازیکنان افغانستان خوب ظاهر شدند. هماهنگی و نظم خصوصاً در نیمه دوم به تیم برگشته بود و نمایش تیم ملی هواداران را به موفقیت تیم ملی در مسابقات جام چلنج آسیا امیدوار ساخت. 

به نظر نمی رسد تغییر فاحشی در ترکیب تیم ملی نسبت به مسابقه با قرغیزستان نمودار گردد. به احتمال زیاد، فیصل شایسته، اباسین علی خیل و مصطفی زازی در ترکیب اولیه قرار گیرند. اسلام امیری نیز که در مسابقه قبلی در پست غیر تخصصی سمت چپ خط میانی بازی می کرد به جایگاه اصلی خود در خط دفاع باز خواهد گشت. 

دروازه: منصور فقیریار

خط دفاع: اسلام امیری، جلال شریعتیار، مجتبی فیض، مصطفی حدید

خط میانی تدافعی: آرش هاتفی و رفیع بارکزی

خط میانی تهاجمی: فیصل شایسته، مصطفی زازی و مصطفی آزادزوی

خط حمله: سنجر احمدی

۱ نظر:

  1. امیدورام ما بعد از دقیقه نود سربلند از میدان بازی بیرون شویم واین مسابقه همچون مسابقه های جنوب اسیا در سال قبل جز خاطرات خوش زند گی ما باشد. داکتر حشمت جلیل کابل

    پاسخحذف