۱۳۹۳/۳/۱

افغانستان 0 - 0 فلیپین، کسب یک تساوی ارزشمند از بخت اول مسابقات


تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین مسابقه اش در جام چلنج آسیا به یک تساوی ارزشمند دست یافت. 

از فلیپین، افغانستان و ترکمنستان به حیث سه تیم خوب این مسابقات یاد می شود، اما صد حیف که یکی از این سه تیم در مرحله گروهی حذف خواهد شد. 

با توجه به همین موضوع هست که کسب تساوی از تیم فلیپین که در ترکیب آن بازیکنانی از لیگ برتر انگلستان، بوندسلیگا، لیگ برتر دنمارک، لیگ دسته اول سویس و چند لیگ خوب جهان حضور دارند با اهمیت است. 

تیم ملی کشورمان مسابقه را طوفانی آغاز کرد و در همان آوان در چندین نوبت روی دروازه فلیپین خطر ایجاد کرد، اما فلیپین در نیمه دوم بهتر ظاهر شد و افغانستان با خوش چانسی گل دریافت نکرد. در واقع چانس با افغانستان و فلیپین یاری نکرد و گرنه هر دو تیم فرصت های خوبی برای گلزنی داشتند. نقش منصور فقیریار در مهار خطرات فلیپین را نیز نباید نادیده گرفت. 

مشکل اصلی تیم ملی افغانستان خط حمله است که متاسفانه گزینه های زیادی برای حل آن وجود ندارد. نه بلال آرزو تحرک لازم را دارد و نه سنجر احمدی. حمیدالله کریمی و حشمت الله بارکزی هم به نظر می رسد هنوز اعتماد کامل اریش روت مولر را کسب نکرده باشند. 

نکته قابل توجه در این مسابقات عدم استفاده از بازیکنان مستقر در داخل کشور در ترکیب اولیه بود. در ادامه امرالدین شریفی تنها بازیکن مستقر در داخل کشور بود که فرصت حضور در داخل زمین را پیدا کرد. 

کسب این تساوی می تواند تیم ملی را در مقابل ترکمنستان امیدوار تر نماید. مسابقه ترکمنستان با لائوس نشان داد که این تیم آن قدر هم قوی و تکنیکی نیست و افغانستان می تواند با زیرکی از این تیم امتیاز کسب نماید، به خصوص اینکه یکی از مهاجمین اصلی ترکمنستان در ترکیب این تیم قرار ندارد و قرار است فردا به این تیم ملحق شود. 

روی هم رفته عملکرد تیم ملی در مسابقه فلیپین بد نبود و بازیکنان تلاش زیادی برای کسب سه امتیاز کردند و در آخر بازی نیز اجازه ندادند تا فلیپین به این موفقیت دست یابد. در بازی با ترکمنستان افغانستان نباید از شوتهای هوایی استفاده کند بلکه باید کوشش کند اختیار زمین را در دست داشته باشد، زیرا ترکمن ها هم از نگاه فزیک قوی تر هستند و هم قدهای بلند تری دارند.

 قبل از شروع مسابقه، تیم ملی کشورمان به مشکل انتقال به ورزشگاه مواجه شد زیرا به اثر طوفان شدید، کشتی نمی توانست حرکت کند. همین امر باعث شد تا مسابقه با یک ساعت تاخیر انجام شود. این در حالی بود که تیم فلیپین از ساعت ها پیش در ورزشگاه حضور داشت. این می تواند یک درس خوب برای مقامات تیم ملی باشد تا چنین چیزی در آینده اتفاق نیفتد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر