۱۳۹۳/۲/۲۴

شیران خراسان، نمایش خیره کنند برابر کویت


یک بازی زیبا، منظم و احساسی، اینها از ویژگیهای تیم ملی در مسابقه دوستانه با تیم ملی کویت بود. 

تیم ملی کشورمان با اینکه نتیجه مسابقه با 3-2 به کویت واگذار کرد، اما نمایش خوبی داشت و امیدواری برای قهرمانی در جام چلنج آسیا را بیشتر ساخته است. 

افغانستان بازی در اوایل تدافعی آغاز کرد، اما هنوز 25 دقیقه از مسابقه نگذشته بود که کویت از بی تجربگی یک تعداد بازیکنان افغانستان استفاده کرد و با یک ضربه پنالتی به گل رسید. گل دوم کویت هم با تعلل بازیکنان ما به ویژه فرزاد عطایی به ثمر رسید. 

این آخر ماجرا نبود و تیم افغانستان که نیمه اول را خیلی خوب بازی کرده بود در اوایل نیمه دوم فرزاد عطایی را به سبب دو کارته شدن از دست داد، اما داور به تیم کویت یک پنالتی دیگر هم داده بود. پنالتی بر خلاف مسیر منصور فقیریار زده شد و گل سوم کویت را رقم زد. 

یوسف مشرقی فرصت داشت تا حداقل یکی از گل های زده را جبران کند، اما او از یک فرصت تک به تک استفاده کرده نتوانست. 

در حالی که تصور بر این بود که کویت به تعداد گل های خود افزایش دهد، این تیم 10 نفره افغانستان بود که بر حملات خود افزود. اسلام امیری روی ارسال زیبای فیصل شایسته با ضربه سر به گل رسید. چند دقیقه بعد، فیصل شایسته از روی یک ضربه کاشته افغانستان را به گل دوم رساند. 

در ادامه مسابقه حملات متعدد از سوی بازیکنان تیم ملی طرح ریزی شد ولی کار به جایی نبرد و مسابقه با پیروزی کویت به پایان رسید. 

اریش روت مولر چهار تعویض نیز انجام داد که این خود نشان می دهد تیم ما نباید از تعویض بازیکنان هراس داشته باشد بلکه باید به بازیکنان اعتماد داشت. 

تیم ملی فردا شب عازم مالدیو می شود، اما تجربه بازی با تیم قدرتمند کویت درسهای خوبی به بازیکنان و مربیان تیم ملی افغانستان داده است. 

با توجه به اینکه حسن امین، بلال آرزو و فیصل سخیزاده در مالدیو به جمع تیم ملی اضافه می شوند، تنها انتظار یک بازی بهتر از تیم ملی در مسابقات جام چلنج آسیا را می توان داشت. 

نمایش عالی مقابل کویت باید فدراسیون فوتبال را هم متقاعد کرده باشد که افغانستان توانایی بازی با تیم های قدرتمند را دارد و فدراسیون از تنظیم مسابقات دوستانه با تیم های قوی ابا نداشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر