۱۳۹۳/۳/۸

مدت کار اریش روت مولر با تیم ملی به پایان رسید، کارگر به مربیگری بازگشت


اریش روت مولر از تیم ملی افغانستان جدا شد. 

بعد از اینکه یوسف کارگر در مسابقات مقدماتی جام چلنج کارت سرخ گرفت و سپس برای چهار جلسه از همراهی تیم ملی در مسابقات رسمی محروم گردید، فدراسیون فوتبال افغانستان از فدراسیون فوتبال آلمان تقاضای کمک کرد. 

فدراسیون فوتبال آلمان اسم سه مربی را به فدراسیون فوتبال افغانستان پیشنهاد کرد و در نهایت اریش روت مولر انتخاب شد. 

چون محرومیت یوسف کارگر برای چهار جلسه بود، حضور مولر به حیث سرمربی تیم ملی نیز برای چهار مسابقه افغانستان در مسابقات جام چلنج آسیا مورد قبول قرار گرفت. 

مولر بعد از انتخابات دور اول افغانستان با تیم ملی یکجای شد و در اولین مسابقه دوستانه تیم ملی با قرغیزستان در دوبی، تنها به تماشای مسابقه اکتفا کرد. 

سپس او سکان تیم ملی را از مسابقه با تاجیکستان در اختیار گرفت و در دو مسابقه دوستانه دیگر با تیم های قرغیزستان و کویت نیز هدایت تیم ملی را به عهده داشت. مولر در مرحله گروهی و نیمه نهایی مسابقات جام چلنج نیز هدایت تیم ملی را به عهده داشت. 

تحت هدایت اریش روت مولر، تیم ملی افغانستان در برابر قرغیزستان و ترکمنستان به پیروزی رسید، با فلیپین و لائوس مساوی کرد و از تیم های کویت و فلسطین شکست خورد. 

اریش روت مولر با آمدنش به تیم ملی سیستم تیم را از 4-4-2 به 4-2-3-1 تغییر داد. هر چند این سیستم دومی مشتق از سیستم اولی است، اما با در نظرداشت نبود مهاجمین قوی در تیم ملی، سیستم جدید برای تیم ملی موفق تر بوده است. حتی در سیستم جدید هم ما یک مهاجم تمام کننده نداشتیم و در مسابقه با قرغیزستان، کویت و ترکمنستان، گل های افغانستان توسط مدافعین و بازیکنان خط میانی به ثمر رسیدند.

در کل، اریش روت مولر روی کیفیت بازی افغانستان تاثیرات مثبت زیادی داشت. تیم ملی کشور در مقابل تیم های قوی نمایش خوبی داشت. در دورانی که مولر به حیث مربی افغانستان بود، مشکلات عدیده ای نیز فراروی تیم ملی بوجود آمد. اولین مشکل نبود بازیکنان مستقر در خارج در اردوگاه های تیم ملی بود. یک تعداد این بازیکنان به خاطر مکلفیت های باشگاهی نتوانستند در بعضی مسابقات حضور داشته باشند و یک تعداد دیگر نیز تنها یک روز قبل از مسابقه یا در روز مسابقه در اردوگاه تیم ملی حاضر می شدند. 

نرسیدن همه بازیکنان به کویت در زمان معین، دوری هوتل تیم ملی از محل مسابقه در شهر ادو و حادثه ترافیکی که گریبانگیر تیم ملی شد همه و همه روی کیفیت بازی تیم ملی تاثیر منفی گذاشت.

نیامدن اریش روت مولر به افغانستان نیز خود سوال دیگریست. 

با بازگشت یوسف کارگر به مقام مربیگری تیم ملی، باید دید آیا وی همان سیستم 4-2-3-1 را ادامه خواهد داد یا به سیستم سابقه باز خواهد گشت. گزارش هایی وجود داشته اند که یوسف کارگر طرفدار سیستم جدید نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر