۱۳۹۳/۲/۲۱

دیدار شیخ سلمان با روسای فدراسیونهای آسیای مرکزی، آیا افغانستان از جنوب آسیا جدا میشود؟!


روسای فدراسیون های فوتبال کشورهای آسیای مرکزی با شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیدار کردند. 

در این دیدار که در منامه، پایتخت بحرین، صورت گرفت، طرفین روی برنامه هایی که به رشد فوتبال در این کشورها کمک می کند صحبت کردند. 

روسای فدراسیون های فوتبال افغانستان، ایران و قرغیزستان، و هم چنین معاونین فدراسیون های ازبکستان و تاجیکستان در این جلسه حضور داشتند. سید علیرضا آقازاده، سکرتر جنرال فدراسیون فوتبال افغانستان، نیز در این جلسه حضور داشته است.

از چند ماه بدین سوی آوازه هایی وجود دارد که کشورهای آسیای مرکزی در پی ایجاد فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی هستند. دعوت شیخ سلمان از چهار کشور آسیای مرکزی، ایران و افغانستان در این جلسه نشانه دیگری از احتمال چنین عملکردی وجود دارد. 

این در حالی است که روسای فدراسیون های فوتبال جنوب آسیا به شکل جداگانه با شیخ سلمان دیدار داشته اند و افغانستان در آن جلسه حضور نداشته است. فدراسیون فوتبال افغانستان هم چنین در نشست سالانه فدراسیون فوتبال جنوب آسیا که چند ماه پیش برگزار شد اشتراک نکرد.

ایران نیز در چند سال اخیر در مسابقات فدراسیون فوتبال غرب آسیا سهم فعالانه ندارد و احتمال اینکه این کشور نیز حامی ایجاد فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی باشد افزایش یافته است.

کشورهای افغانستان، تاجیکستان، قرغیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایران شش کشوری هستند که می توانند فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی را ایجاد کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر