۱۳۹۳/۲/۲۰

ترکیب نهایی تیم ملی فوتبال افغانستان در مسابقات جام چلنج آسیا


مربیان تیم ملی فوتبال افغانستان ترکیب 23 نفره تیم ملی را نهایی ساخته اند. این لیست به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاده شده است. 

به اساس این لیست، دروازه بان اصلی منصور فقیریار است. حمید الله یوسفزی و صفی الله که در آمریکا بازی می کند دیگر دروازه بانان هستند. 

در خط دفاع بدنه اصلی را جلال الدین شریعتیار، اسلام الدین امیری، مصطفی حدید و فیصل سخیزاده تشکیل می دهند. فرزاد عطایی، مجتبی فیض و ضمیر داوودی نیز در خط دفاع حضور خواهند داشت. 

فیصل شایسته، حسن امین، مصطفی آزادزوی، رفیع بارکزی، اباسین علی خیلی و مصطفی زازی ستون اصلی خط میانی را تشکیل می دهند اما آرش هاتفی، یوسف مشرقی و امرالدین شریفی نیز برای تقویت خط میانی در ترکیب حضور دارند. 

سنجر احمدی و بلال آرزو مهاجمین اصلی تیم ملی خواهند بود، اما حشمت الله بارکزی و حمید الله کریمی نیز نقش حامی را خواهند داشت. 

در ماه های اخیر فدراسیون فوتبال تلاش کرد تا بازیکنانی هم چون شریف محمد، مشتاق یعقوبی، مصطفی امینی، میلاد سالم و شبیر یوسفی را به ترکیب تیم ملی اضافه کند، اما این بازیکنان یا به این تقاضا پاسخ منفی داده اند یا اینکه به تقاضای فدراسیون هیچ پاسخی نفرستادند. 

لیست تیم ملی در مسابقات جام چلنج آسیا قرار ذیل است.

دروازه بانان:
حمید الله یوسفزی
منصور فقیریار
صفی الله

مدافعان:
فرزاد عطایی
مجتبی فیض
جلال الدین شریعتیار
ضمیر داوودی
اسلام الدین امیری
مصطفی حدید
فیصل سخیزاده

خط میانی:
حسن امین
رفیع بارکزی
امرالدین شریفی
محمد یوسف مشرقی
احمد آرش هاتفی
مصطفی آزادزوی
فیصل شایسته
اباسین علی خیل
مصطفی زازی

خط حمله:
حشمت الله بارکزی
سنجر احمدی
بلال آرزو
حمید الله کریمی 

اکثریت بازیکنان تیم ملی که در خارج بازی می کنند سه روز پیش به کویت رسیدند. با این حال، به سبب عدم دریافت ویزا، بازیکنان داخل کشور شب گذشته به کویت رسیدند. 

در جمع بازیکنان هنوز هم یک تعداد بازیکنان مستقر در خارج حضور ندارند. جلال الدین شریعتیار بعد از مسابقه دوستانه با تاجیکستان به آلمان رفت و شب گذشته در مسابقه باشگاهش در لیگ چهارم آلمان حضور داشت. به نظر می رسد بلال آرزو نیز هنوز به کویت نرسیده است. فیصل شایسته روز 12 می به کویت می رسد. 

حسن امین و فیصل سخیزاده مستقیماً در مسابقات جام چلنج آسیا حضور خواهند داشت. چند بازیکن دیگر نیز که در خارج مستقر هستند هنوز در اردوگاه تیم ملی حضور ندارند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر