۱۳۹۳/۳/۱

شیران خراسان 3-1 ترکمنستان را مغلوب کردند



اولین پیروزی در جام چلنج، و آن هم در چه یک بازی مهمی. تیم ملی فوتبال افغانستان امشب در یک مسابقه جالب و دیدنی توانست حریف سرسخت خود ترکمنستان را با نتیجه 3-1 شکست دهد و یک قدم بزرگ به طرف نیمه نهایی بردارد. 

ترکمنستان در سال 2003 افغانستان را در عشق آباد 11-0 و در کابل 2-0 برده بود. در سال 2008 هم ما طعم شکست 8-0 را از این تیم در مسابقات جام چلنج چشیده بودیم. اما این بار، نوبت افغانستان بود. 

اریش روت مولر تنها یک تغییر در ترکیب تیم ملی به نسبت مسابقه با فلیپین آورده بود. ضمیر داوودی جای خود را برای جلال شریعتیار داده بود. منصور در داخل دروازه، امیری، حدید، شریعتیار و سخی زاده در خط دفاع، هاتفی، اباسین، مشرقی، آزادزوی و شایسته در خط میانی و بلال نیز در نوک حمله قرار داشت.

افغانستان آغازی طوفانی داشت و در همان ثانیه های اول مسابقه، بلال آرزو یک گل مردود به ثمر رساند. در ادامه ما چند فرصت داشتیم که به گل تبدیل نشد. 

در این میان ترکمنستان هم از سمت راست خط دفاع ما حمله می کرد و چند فرصت داشت. در اولین دقیقه وقت اضافی در نیمه اول، فیصل شایسته با پای چپ یک ضربه آزاد را روی دروازه حریف ارسال کرد و اسلام امیری کاپیتان نیز با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد. این گل یاد آور گلی بود که این دو بازیکن به تیم کویت زدند. 

نیمه دوم هم برای افغانستان خوب آغاز شد و خط میانی ما خوب صاحب توپ می شد. این در حالی بود که بارش شدید باران هم آغاز یافته بود و این کار را برای هر دو تیم مشکل ساخت. 

در ادامه مسابقه و در دقیقه 61 آرش هاتفی توپی را که در محوطه 18 قدم نصیب شده بود به زیبایی تمام به زیر طاق دروازه ترکمنستان چسباند تا افغانستان نفس راحت بکشد. اما دیری نپایید که ترکمنستان با به ثمر رساندن یک گل زیبا، فاصله را به حداقل برساند. تلاش بعدی این تیم نیز ناکام بود تا اینکه حوادث بعدی تعیین کننده نهایی نتیجه این مسابقه باشد. 

سنجر احمدی که در دقیقه 70 به جای یوسف مشرقی وارد میدان شده بود در یک موقعیت ایده آل صاحب توپ شد و به سوی دروازه ترکمنستان پیشروی کرد، اما دروازه بان حریف با آمدن به وسط میدان با دست توپ را مهار کرد و این عمل او با کارت سرخ مستقیم توسط داور مواجه شد. به سبب اینکه ترکمنستان هر سه تعویض خود را انجام داده بود، یکی از بازیکنان داخل میدان پیراهن دروازه بانی را پوشید. 

چند دقیقه بعد، یکی دیگر از بازیکنان ترکمنستان مانع سنجر احمدی شد و او هم با کارت سرخ مواجه شد. ترکمنستان نه نفره باز هم در تقلای جبران نتیجه بود تا اینکه فیصل شایسته روی یک ارسال زیبا کار را یکسره کرد و گل سوم افغانستان را به ثمر رساند. 

با این پیروزی، شیران خراسان 4 امتیازه شدند و با تفاضل گل مثبت 2 در صدر جدول گروه ب قرار گرفتند. 

بازی بعدی افغانستان با لائوس است و با توجه به دو باخت تیم لائوس در برابر تیم های فلیپین و ترکمنستان، انتظار می رود افغانستان در پی کسب هر سه امتیاز آن مسابقه باشد. 

تیمهای فلیپین و ترکمنستان نیز روز شنبه و هم زمان با مسابقه افغانستان و لائوس با هم روبرو می شوند. با در نظرداشت دو کارت سرخ و چندین کارت زردی که بازیکنان ترکمن دریافت کردند، بخت اصلی پیروزی در آن مسابقه فلیپین است. یک پیروزی پر گل در مقابل لائوس، افغانستان را به صدر جدول خواهد رساند. 

صدر جدول از جهتی مهم است که ما به احتمال خیلی زیاد در مرحله نیمه نهایی با فلسطین روبرو نخواهیم شد. در عوض، احتمال دارد افغانستان با مالدیو یا میانمار روبرو گردد. تیم فلسطین یک تیم قوی به نظر می رسد و شکست دادن آن کار مشکلی خواهد بود.

مسابقه امشب نشانگر این بود که در کیفیت بازی تیم ملی کشورمان تغییرات مثبت زیادی رونما گردیده است و انتظار می رود روز به روز در کیفیت آن بهبود آید. خط دفاع ما خوب از دروازه حمایت می کرد، هر چند سمت راست خط دفاع اندکی سستی نشان می داد. هر چند هیچ یک از گل های زده توسط مهاجمین ما به ثمر نرسیدند، اما مسابقه امشب نشان داد که خط میانی ما توانایی گلزنی دارد.

مسابقه نیمه نهایی مسابقه مهمی است و مربیان تیم ملی باید دو یا سه بازیکن اصلی تیم را در روز مسابقه با لائوس استراحت دهند. در عوض، باید فرصت به بازیکنان مستقر در داخل کشور داده شود تا توانایی های خود را در داخل میدان به رخ بکشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر