۱۳۹۳/۲/۱۹

جام چلنج 2008، سال شکست های بزرگ


مسابقات چلینج کپ سال ۲۰۰۸ به میزبانی کشور هند در ۳۰ جولای ۲۰۰۸ مطابق ۹ اسد ۱۳۸۷ آغاز شد و الی تاریخ ۱۳ اگست همان سال مطابق ۲۳ اسد ۱۳۸۷ به طول انجامید.

 در این مسابقات بر خلاف سال ۲۰۰۶ به تعداد هشت کشور اشتراک نمودند و اشتراک کننده گان طوری انتخاب شدند که کشور هند منحیث میزبان بدون انجام مسابقه مقدماتی به مسابقات برگزیده شد. کشورهای کوریای شمالی، ترکمنستان و برما که از گروه کشورهای دسته دوم فوتبال آسیا یعنی کشورهای در حال رشد محسوب می شدند نیز بدون انجام مسابقات مقدماتی به جام راه یافتند و تصمیم گرفته شد تا چهار کشور دیگر باید مراحل مقدماتی را طی کنند.

افغانستان در گروه سوم با کشورهای لاووس، قرغزستان و بنگله دیش همگروه شد و تمام مسابقات این گروه در شهر بیشکک جمهوری قرغزستان دایر گردید. کشور لاووس از اشتراک در مسابقات انصراف داد بنابران اولین مسابقه افغانستان با کشور قرغزستان دایر گردید و افغانستان این مسابقه را یک مقابل صفر برد. مسابقه دوم با کشور بنگله دیش صورت گرفت و بازی با نتیجه دو مقابل دو مساویانه ختم گردید. بدین ترتیب افغانستان به همراه تاجیکستان، سریلانکا و نپال به مرحله نهایی راه یافتند.
 
مراسم قرعه کشی این دور مسابقات به تاریخ دوم می
۲۰۰۸ مطابق ۱۳ ثور ۱۳۸۷ برگزار شد و افعانستان در گروه الف با کشورهای هند، ترکمنستان و تاجکستان همگروه شد.

مسابقه اول افغانستان به تاریخ
۳۰ جولای ۲۰۰۶ مطابق ۹ اسد ۱۳۸۷ با تیم ملی هند در ورزشگاه گاچی بولی شهر حیدرآبد با داوری آقای مساکی توما از کشور جاپان دایر شد و افغانستان این مسابقه را یک مقابل صفر باخت. گول پیروزی هند را لورانس در وقت اضافی مسابقه به ثمر رسانید.

در این مسابقه بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان عبارت از شمس امیری (دروازه بان)، اسلام امیری، جلال الدین شریعتیار (کاپیتان)، علی احمد یاررزاده، سید بشیر سادات، عطا یمرالی، سلیم کوهستانی، سید مقصود هاشمی، بشیر عظیمی، حفیظ قدمی و صبور اسیر بودند. 
 
مسابقه دوم افغانستان با کشور ترکمنستان به تاریخ اول آگست
۲۰۰۸ مطابق ۱۱ اسد ۱۳۸۷ به داوری آقای علی سلیم از کشور مالدیف دایر شد که افغانستان با بازی ضعیف این مسابقه را پنج مقابل صفر به ترکمنستان واگذار کرد و با دو باخت راهی مسابقه سوم شد.
تیم افغانستان در این مسابقه را آقایان ایمل گریوال(دروازه بان)، اسلام امیری، جلال الدین شریعتیار(کاپیتان)، علی احمد یارزاده، سید بشیر سادات، عطا یمرالی، سید مقصود هاشمی، سلیم کوهستانی، بشیر عظیمی، حفیظ قدمی و سالم تشکیل می دادند. 
 
دیدار سوم افغانستان با تیم ملی تاجکستان به تاریخ
۳ اگست ۲۰۰۸ مطابق ۱۳ اسد ۱۳۸۷ در ورزشگاه لال بهادر شاستری شهر حیدر آباد با داوری آقای وو مین تری از ویتنام صورت گرفت و افغانستان بازهم این مسابقه را با نتیجه چهار مقابل صفر باخت و بدین ترتیب شاگردان کلوس شتراک بدون امتیاز و حتی بدون گول زده از ادامه مسابقات حذف شدند.

قابل یاد آوری است که در این مسابقات کشورهای هند و تاجکستان به فاینل راه یافتند و در بازی نهایی هند توانست کشور تاجکستان را با نتیجه چهار مقابل یک شکست بدهد و قهرمان این دوره مسابقات شود. در این تورنامنت آقای پاک سونگ چل از کشور کوریای شمالی با شش گول زده آقای گول و آقای بیاچونگ بوتیا از کشور هند بهترین بازیکن تورنامنت شناخته شد.

نتایج گروه الف چلینج کپ سال 2008

افغانستان صفر هند یک
افغانستان صفر تاجکستان چهار
افغانستان صفر ترکمنستان پنج
هند دو ترکمنستان یک
هند یک تاجکستان یک
تاجکستان صفر ترکمنستان صفر

نام کشور تعداد مسابقه برد باخت مساوی گول زده گول خورده امتیاز
هند
۳ ۲ ۰ ۱ ۴ ۲ ۷
تاجکستان
۳ ۱ ۰ ۲ ۵ ۱ ۵
ترکمنستان
۳ ۱ ۱ ۱ ۶ ۲ ۴
افغانستان
۳ ۰ ۳ ۰ ۰ ۱۰ ۰

حامد علمی مطالب مربوط به پیشینه حضور افغانستان در جام چلنج آسیا را نوشته است و فوتبالنامه با کسب اجازت از ایشان این مطالب را باز پخش می نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر