۱۳۹۳/۳/۳

ارزیابی قبل از مسابقه: افغانستان مقابل لائوس


سومین دیدار تیم ملی کشور در برابر لائوس هست. هر چند افغانستان با فلیپین مساوی کرده و ترکمنستان را برده است، اما اگر افغانستان به لائوس ببازد، صعود افغانستان به نیمه نهایی با اماها و اگرها مواجه می شود. از همین روی، این مسابقه اهمیت فراوانی برای تیم ملی کشورمان دارد. 

معرفی تیم لائوس

لائوس از تیم های خوش شانس این دوره از مسابقات است. این تیم در مرحله مقدماتی با افغانستان هم گروه بود و به حیث یکی از تیم های رده دوم به مرحله نهایی صعود کرد. 

لائوس تاریخ قوی در قسمت فوتبال ندارد. این تیم در رده بندی فیفا در رده 173 جهان قرار دارد. 

در ماه های اخیر لائوس مسابقات زیادی نداشته است. این تیم سه مسابقه دوستانه انجام داده که با گوام 1-1 مساوی کرده و 1-0 نیز از سنگاپور شکست خورده است. قبل از آن سنگاپور توانسته بود 5-2 این را در یک مسابقه دوستانه شکست بدهد. در آخرین دیدار دوستانه اش، لائوس با نتیجه 7-1 از مالدیو شکست خورده است.

در مرحله مقدماتی لائوس با اینکه سریلانکا را 4-2 شکست داد اما با مغولستان مساوی کرد. در مسابقه با افغانستان نیز با اینکه حریف لائوس ده نفره بود، اما افغانستان نتیجه مسابقه را به تساوی کشاند تا لائوس تیم دوم گروه شود.

لائوس و افغانستان تنها یک مرتبه با هم روبرو شده اند که با نتیجه 1-1 پایان یافته است. 

مربی لائوس از کشور جاپان است. 

لائوس سرعتی بازی می کند و اکثریت بازیکنان آن در لیگ لائوس بازی می نمایند. یک تعداد بازیکنان لائوس در لیگ تایلند نیز بازی می نمایند. 

ترکیب احتمالی و تاکتیک بازی


احتمال می رود افغانستان با همان ترکیبی که در مقابل ترکمنستان ظاهر شد به میدان بآید. اگر افغانستان بتواند در نیمه اول و یا اوایل نیمه دوم به دو گل یا بیشتر برسد، احتمال دارد به سه بازیکن جدید فرصت بازی داده شود.  

دروازه: منصور فقیریار

خط دفاع: اسلام امیری، جلال الدین شریعتیار، فیصل سخیزاده، مصطفی حدید

خط میانی: آرش هاتفی، اباسین علی خیل، مصطفی آزادزوی، فیصل شایسته، یوسف مشرقی

خط حمله: بلال آرزو

با توجه به کوتاه بودن قد بازیکنان لائوس، افغانستان به یقیین به پاسهای هوایی روی خواهد آورد و شوت از راه دور را امتحان خواهد کرد. شوتهای راه دور فیصل شایسته در برابر تیم لائوس می تواند خیلی کارساز باشد. 

برای افغانستان مهم است تا بازیکنانی را وارد میدان سازد که خطر کارت گرفتن شان کم باشد. ما مسابقه مهمی در نیمه نهایی داریم و نباید بازیکنان خود را به سبب دریافت کارت از دست بدهیم.
 
پیشبینی نتیجه؟

انتظار می رود افغانستان این مسابقه را ببرد. با توجه به برد 5-1 ترکمنستان و 2-0 فلیپین بر این تیم، پیشبینی می شود افغانستان با بیش از یک گل بر لائوس به پیروزی برسد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر