۱۳۹۳/۲/۲۷

جام چلنج 2010، حذف افغانستان در مقدماتی


افغانستان با ترکیب بازیکنان جدید که چهره های از میان افغانهای مقیم کشورهای اروپایی و امریکا نیز در آنها دیده می شد برای راه یابی به چلینج کپ 2012  آماده گی اش را اعلان نمود. 
 
چون افغانستان در مسابقات دور قبلی از اشتراک انصراف داده بود بنابر آن، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت تا کشور ما قبل از شمول به مرحله مقدماتی با تیم ملی فوتبال بوتان دو بازی رفت و برگشت را انجام دهد.
 
مسابقه اول با کشور بوتان به تاریخ
۲۳ مارچ سال ۲۰۱۱ مطابق ۳ حمل ۱۳۹۰ در ورزشگاه تاو ویو لال شهر گورگوان کشور هند با داوری چانا مهاباب از کشور تایلند دایر گردید و افغانستان توانست این مسابقه را با نتیجه سه مقابل صفر به نفع خویش به پایان برساند. هر سه گول این مسابقه را صدیق ولی زاده در دقایق ۲، ۳۶ و ۸۰ به ثمر رسانید.

مسابقه دوم که مسابقه برگشت گفته می شد به تاریخ
۲۵ مارچ ۲۰۱۱ مطابق ۵ حمل ۱۳۹۰ در همان ورزشگاه قبلی به داوری آقای هدایت مبینی از کشور ایران دایر شد و افغانستان این مسابقه را نیز برد و دو گول را وحید ندیم در دقیقه ۶۱ و سلیم کوهستانی در دقیقه 65 به ثمر رسیدند. 

افغانستان در مرحله بعدی مقدماتی در گروه ج با شکورهای نپال، سریلانکا و کوریای شمالی هم گروه شد.
 
مسابقه اول افغانستان به تاریخ
۷ اپریل ۲۰۱۱ مطابق ۱۸ حمل ۱۳۹۰ با تیم مل فوتبال نیپال در ورزشگاه داشت رات شهر کتمندو به داوری آقای یعقوب سید عبدالله از کشور عمان دایر شد و افغانستان این مسابقه را یک مقابل صفر باخت.

اگرچه بازیکنان افغانستان با روحیه بسیار عالی و آماده گی جسمی و روحی قوی وارد میدان شدند اما نتوانستند مسابقه را به نفع خویش خاتمه دهند.
 
گول نپال توسط بهارت خواص بازیکن شماره
۲۱ تیم نیپال در دقیقه ۲۷ به ثمر رسید و آن طوری بود که این بازیکن در داخل محوطه جزای افغانستان صاحب توپ شد و اگر چه اسلام امیری با سرعت خویش را بطرف او پرتاب کرد اما بازیکن نیپالی که در چند قدمی گول قرار داشت با یک ضربه سنگین دروازه منصور فقیریار را گشود.

اگرچه در نیمه دوم تسلط بازی کاملا در دست افغانستان بود اما بازیکنان تیم نتوانستند نتیجه گیرند و بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.
 
بازیکنان افغانستان در این بازی عبارت از منصور فقیریار (دروازه بان)، جلال الدین شریعتیار (کاپیتان)، اسلام امیری، مصطفی حدید، ذکریا رضایی، وحید ندیم (یوسف مشرقی از دقیقه 47)، سلیم کوهستانی، اباسین علی خیل، حارث حبیب، سید مقصود هاشمی (رفیع بارکزی از دقیقه 70) و صدیق ولی زاده(حشمت الله بارکزی از دقیقه 87) بودند.

مسابقه دوم افغانستان با تیم ملی فوتبال سریلانکا در ورزشگاه هال چوک شهر کتمندو به تاریخ
۹ اپریل ۲۰۱۱ مطابق ۲۰ حمل ۱۳۹۰ به داوری آقای علی صباح ابی القیس از عراق دایر شد و افغانستان این بازی را با نتیجه یک مقابل صفر برد.

مربیان افغانستان هر یک یوسف کارگر، فرید مولایی و الیاس منوچهر با درک دقیق که از بازیکنان سریلانکایی داشتند و انتخاب خوب در خط دفاعی تیم شان بازی را در نیمه نخست دفاعی آغاز کردند و چهار دفاع قدرتمند چون شریعتیار، امیری، قاضی زاده و حدید مانند سد استوار در برابر حملات سریلانکایی ها ایستاده گی می کردند و تقریبا تمام حملات آنها یا توسط مدافعین و یا هم گاه گاهی توسط منصور فقیریار این چهره جدید افغانستان دفع می گردید.
 
افغانستان در مسابقه سریلانکا بسیار با روحیه ظاهر شد و مهاجمین افغانستان مدافعین سریلانکا را زیر فشار شدید قرار داده بودند اما بارها توپ های مهاجمین افغانستان به هدر می رفت تا اینکه مصطفی حدید بازیکن شماره
۱۸ افغانستان در دقیقه ۸۲ از فاصله دور دروازه سریلانکا را نشانه گرفت و یگانه گول افغانستان را به ثمر رسانید.

بازیکنان افغانستان در این مسابقه منصور فقیریار(دروازه بان)، جلال الدین شریعتیار(کاپیتان)، ذکریا رضایی، اسلام امیری، مقدر قاضی زاده، حارث حبیب، یوسف مشرقی (سید مقصود هاشمی از دقیقه 59)، سلیم کوهستانی، اباسین علی خیل (قیس شایسته از دقیقه 51)، صدیق ولی زاده (حشمت الله بارکزی از دقیقه 59) و مصطفی حدید بودند.

مسابقه سوم افغانستان با تیم ملی فوتبال کوریای شمالی به تاریخ 11 اپریل 2011 مطابق 22 حمل 1390 در ورزشگاه هال چوک شهر کتمندو به داوری آقای یعقوب سید عبدالله از کشور عمان برگزار شد. تیم کوریای شمالی که تجربه جام جهانی 2010 افریقای جنوبی را با خود داشت به مراتب قوی تر از مسابقات جهانی ظاهر شد و توانست بازی را دو مقابل صفر به نفع خویش خاتمه دهد.

گول اول کوریای شمالی در دقیقه 45 توسط چوی کوم چل و گول دوم در دقیقه 68 توسط ری چل میونگ بازیکن شماره 17 کوریای جنوبی به ثمر رسید و افغانستان با سه امتیاز در رده سوم گروه چهارم قرار گرفت و از اشتراک در مسابقات نهایی چلینج کپ که از تاریخ 8 الی 19 مارچ سال 2012 مطابق 18 الی 29 حوت 1390 در شهر کتمندو نیپال دایر شد، محروم گردید.

بازیکنان افغانستان در مسابقه با کوریای شمالی منصور فقیریار(دروازه بان و کاپیتان)، اسلام الدین امیری (ذکریا رضایی از دقیقه 83) سلیم کوهستانی، حارث حبیب، جلال الدین شریعتیار، اباسین علی خیل، فیصل (زبیر امیری از دقیقه 62) قیس شایسته، مصطفی حدید، یوسف مشرقی و صدیق ولی زاده (حشمت الله بارکزی از دقیقه 82) بودند.





نتایج گروه چهارم دور مقدماتی چلینج کپ سال 2012

افغانستان صفر نیپال یک
افغانستان یک سریلانکا صفر
افغانستان صفر کوریای شمالی دو
نیپال صفر سریلانکا صفر
نیپال صفر کوریای شمالی یک
کوریای شمالی چهار سریلانکا صفر

نام کشور تعداد مسابقه برد باخت مساوی گول زده گول خورده امتیاز
کوریای شمالی 3 3 0 0 7 0 9
نیپال 3 1 1 1 1 1 4
افغانستان 3 1 2 0 1 3 3
سریلانکا 3 0 2 1 0 5 1

به این ترتیب افغانستان با کسب سه امتیاز از ادامه مسابقات حذف شد و تیم های کوریای شمالی و نیپال به دور بعدی راه یافتند و افغانستان اجازه حضور در مسابقات نهایی چلینج کپ را نیافت.

 
قابل یاد آور است که در این دور مسابقات دو تیم کوریای شمالی و ترکمنستان به فاینل راه یافتند و در بازی نهایی تیم ملی فوتبال کوریای شمالی توانست تیم ملی فوتبال ترکمنستان را شکست دهد و قهرمان این دوره مسابقات گردد. در این دوره مسابقات آقای فل یونگ هاسبند از کشورفلیپین با 6 گول زده آقای گول و آقای پاک نام چل از کشور کوریای شمالی به حیث بهترین بازیکن مسابقات شناخته شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر