۱۳۹۳/۲/۲۸

جام امسال، آخرین جام: افغانستان در مقدماتی سرگروه شد



چلینج کپ امسال که در حقیقت پنجمین دور این مسابقات می باشد به تاریخ 19 الی 30 می سال 2014 مطابق 29 ثور الی 9 جوزا 1393 در کشور مالدیف برگزار خواهد شد و در آن هشت تیم برتر فوتبال کشورهای در حال ظهور اشتراک خواهند کرد.

قرعه کشی برای مسابقات مقدماتی به تاریخ 11 دسامبر 2012 مطابق 21 قوس 1391 در شهر کوالالامپور پایتخت مالیزیا براه افتاد و افغانستان در گروه سی مسابقات با کشورهای لائوس، منگولیا و سریلانکا هم گروه شد. 
 افغانستان برای راه یابی به این مسابقات در گروه سوم یا C 

  مسابقات گروه سوم در کشور لاووس دایر شد و افغانستان توانست سریلانکا و منگولیا را شکست دهد و با لاووس مساوی کند و با هفت امتیاز صدر نشین گروه خویش شود.

مسابقه اول افغانستان به تاریخ 2 مارچ 2013 مطابق 12 حوت 1391 در ورزشگاه ملی شهر وینتاین کشور لاووس با داوری آقای محمد تقی الجعفری از کشور سینگاپور با کشور سریلانکا دایر گردید و افغانستان این مسابقه را یک مقابل صفر به نفع خویش تمام کرد. گول افغانستان را بلال آرزو در دقیقه 45 به ثمر رسانید.

بلال آرزو در دقیقه 45 با یک پاس بلند فیصل سخی زاده در بیرون محوطه گول سریلانکا صاحب توپ شد و در حالیکه فقط یک مدافع سریلانکایی و دروازه بان در جلو او دیده می شدند توپ را با پای چپ به سمت راست دروازه شوت کرد و دور از دستان دروازه بان به سمت چپ او رفته در گوشه گول قرار گرفت و افغانستان را صاحب سه امتیاز شد.

بازیکنان افغانستان در این مسابقه منصور فقیریار(دروازه بان)، جلال الدین شریعتیار (کاپیتان)، مقدر قاضی زاده، اسلام امیری، فیصل سخی زاده، سلیم کوهستانی، یوسف مشرقی، بلال آرزو، آرش هاتفی، مصطفی آزادزوی (سنجر احمدی از دقیقه 46)، و امر الدین شریفی (حارث حبیب از دقیقه 78) بودند.

دومین مسابقه افغانستان به تاریخ 4 مارچ 2013 مطابق 14 حوت 1391 با تیم ملی فوتبال منگولیا به داوری آقای وین چاوو از کشور برما بود و افغانستان این بازی را نیز یک مقابل صفر برد. گول افغانستان را در دقیقه 59 بلال آرزو زد. 
 
گول افغانستان طوری بود که اسلام امیری در نزدیکی های گول افغانستان صاحب توپ شد و آنرا به مقدر قاضی زاده مدافع سمت راست رسانید. مقدر با سرعت فراوان به میدان منگولیا نفوذ کرد و توپ را به حارث حبیب داد و حارث آنرا با دقت زیاد به سنجر احمدی که در گوشه راست میدان می دوید رسانید. سنجر در میان چهار مدافع منگولیایی بلال آرزو را صاحب توپ ساخت و او با یک ضربه سنگین دروازه را گشود. 
 
در این مسابقه منصور فقیریار (دروازه بان)، جلال الدین شریعتیار (کاپیتان)، مقدر قاضی زاده، اسلام امیری، فیصل سخی زاده، سلیم کوهستانی (وحید ندیم از دقیقه 89)، سنجر احمدی، حارث حبیب، آرش هاتفی (یوسف مشرقی از دقیقه 80)، مصطفی آزاد زوی و بلال آرزو بازیکنان افغانستان بودند. 
 
سومین مسابقه افغانستان با کشور میزبان یعنی لاووس به تاریخ 6 مارچ 2013 مطابق 16 حوت 1391 با داوری آقای علی شبان از کشور کویت بود و افغانستان این مسابقه را یک مقابل یک مساوی کرد. گول لاووس توسط سیاووتی بازیکن شماره 25 در دقیقه 30 طوری به ثمر رسید که نامبرده در وسط میدان صاحب توپ شد و در حالیکه دو مدافع افغانستان او را دنبال می کردند دروازه بان افغانستان برای مقابله با او به بیرون محوطه جزا شتافت اما نتوانست او را متوقف سازد و او با یک ضربه نسبتا آهسته سر دروازه افغانستان را گشود ولی در نیمه دوم آرش هاتفی در دقیقه 58 گول تساوی را به ثمر رسانید.

گول تساوی افغانستان طوری بود که بازیکنان افغانستان در سمت راست صاحب توپ شدند و مصطفی آزاد زوی با یک ضربه بسیار سنگین دروازه لاووس را از بیرون محوطه جزا نشانه گرفت اما دروازه بان لاوسی با پرش بلند توپ را دفع کرد ولی نتوانست آنرا نگهدارد و چون آرش که در چند قدمی دروازه بان ایستاده بود صاحب توپ شد، آنرا گول نمود.
 
در این مسابقه بازیکنان افغانستان منصور فقیر یار(دروازه بان)، جلال الدین شریعتیار(کاپیتان)، اسلام امیری، فیصل سخی زاده، سلیم کوهستانی (علی احمد یارزاده از دقیقه 46)، بلال آرزو، سنجر احمدی (یوسف مشرقی از دقیقه81)، حارث حبیب، مصطفی حدید، آرش هاتفی و مصطفی آزاد زوی بودند.

بدین ترتیب افغانستان به مرحله نهایی مسابقات جام چلنج راه یافت. 
 
نتایج گروه سوم دور مقدماتی چلینج کپ سال 2014

افغانستان یک سریلانکا صفر
افغانستان یک منگولیا صفر
افغانستان یک لاووس یک
سریلانکا سه منگولیا صفر
سریلانکا دو لاووس چهار
لاووس یک منگولیا یک

نام کشور تعداد مسابقه برد باخت مساوی گول زده گول خورده امتیاز
افغانستان 3 2 0 1 3 1 7
لاووس 3 1 0 2 6 4 5
سریلانکا 3 1 2 0 5 5 3
منگولیا 3 0 2 1 1 5 1

این مطلب را حامد عملی، مشاور فدراسیون فوتبال افغانستان نوشته است، و فوتبالنامه با کسب اجازت از ایشان این مطلب را بازپخش می نماید. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر