۱۳۹۳/۲/۱۸

تیم ملی در رده بندی فیفا شش پله سقوط کرد


آخرین رده بندی تیم های ملی فوتبال جهان اعلان شد و افغانستان شاهد 6 پله سقوط است. 
در این رده بندی افغانستان در رده 128 جهان قرار گرفته و بعد از دست دادن 22 امتیاز، اکنون 204 امتیاز دارد. بلندترین مقامی که تیم ملی تا حال گرفته است به دو ماه پیش برمی گردد که به مقام 122 جهان رسیده بود.
  تیم ملی افغانستان در میان کشورهای آسیایی به مقام 18 رسیده است که یک پله سقوط در آسیا را نشان می دهد. افغانستان هم چنین در میان کشورهای جنوب آسیا اول است و در میان هشت کشور اشتراک کننده در جام چلنج آسیا نیز مقام نخست از آن شیران خراسان است. حریفان افغانستان در مرحله گروهی جام چلنج آسیا این موقف ها را دارند: فلیپین 140، ترکمنستان 156 و لائوس 173.
 
افغانستان در ماه گذشته دو مسابقه دوستانه داشت که مسابقه اول را با قرغیزستان مساوی کرد و مسابقه دوم را هفته گذشته با نتیجه 1-0 به تیم تاجیکستان واگذار کرد.
تیم ملی روزهای 12 و 14 ماه می دو مسابقه دوستانه با قرغیزستان و کویت برگزار می کند و سپس از 19 می در جام چلنج آسیا اشتراک خواهد داشت. نتیجه مسابقات دوستانه و مهمتر از همه مسابقات جام چلنج آسیا نقش فوق العاده در جایگاه تیم ملی در رده بندی ماه آینده تیم ملی در رده بندی فیفا دارد. مسابقات جام چلنج به حیث مسابقات مقدماتی قاروی محسوب می شود که از امتیاز بیشتری برخوردار هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر