۱۳۹۳/۲/۱۳

فوتبال و کریکت غمشریکی مردم را با قربانیان به نمایش بگذارند


خشم طبیعت جان هزاران تن از هموطنان مان را در نقاط مختلف کشور گرفته، اما تیم های فوتبال و کریکت افغانستان می توانند غم شریکی و همدلی مردم را با خانواده های قربانیان در میان بگذارند. 

در چند روز اخیر، سیلاب صدها تن را در ولایات جوزجان، سرپل، فاریاب، بادغیس و سمنگان به کام مرگ برده و هزارن تن دیگر را نیز از خانه هایشان فرار داده است. 

روز پنجشنبه نیز گواه یک حمله ددمنشانه انتحاری در دروازه ورودی پنجشیر بود که جان 15 هم وطن مان را گرفت. 

اما خبر از آن تکان دهنده تر نیز رانش زمین در ولسوالی ارگوی بدخشان بود که تا حال 2500 تن از هم وطنان بدخشی ما را گرفته است. 

اینها تنها چند مثال اند و جنگ و بلایای طبیعی در همه ولایات کشور هر روز مرگ و زخم و مهاجرت می آفرینند. 

مردم افغانستان داغدیده اند و به التیام ضرورت دارند. تیم های ورزشی ما می توانند با التحاف دعا به روح هم وطنان مان، غم شریکی و تسلیت مردم مان را با خانواده های همه قربانیان شریک سازند. 

فردا یکشنبه از یک سوی تیم ملی کریکت افغانستان در مسابقات آسیائی با عمان مسابقه دارد، و از سوی دیگر تیم ملی فوتبال کشور نیز با تاجیکستان مسابقه دوستانه دارد. 

پیشنهاد فوتبالنامه به مدیران تیم های ملی کریکت و فوتبال کشور این است تا قبل از مسابقه زمینه التحاف دعا به روح قربانیان حوادث اخیر توسط بازیکنان این دو تیم ملی را فراهم کنند تا از این طریق زمینه همدلی با خانواده های قربانیان نیز فراهم شود.

با توجه به پخش تلویزیونی مسابقه فوتبال میان تیم های افغانستان و تاجیکستان، از فدراسیون فوتبال کشور مصرانه می خواهم زمینه این همدلی را مساعد سازد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر