۱۳۹۲/۵/۲۵

قهرمانی جنوب آسیا: تیم ها در چه حد آمادگی به سر می برند


هشت کشور جنوب آسیا برای قهرمانی این مسابقات در حال آمادگی هستند. در زیر در مورد آمادگی هر کشور معلومات داده شده است. 

افغانستان

 تیم ملی افغانستان بعد از عید رمضان تمرینات خود را آغاز کرد. به سبب ا ینکه در مسابقات مقدماتی جام چلنج اکثر بازیکنان داخلی نتوانستند برای تیم ملی بازی کنند، مسابقه دوستانه مقابل تاجیکستان در ماه جولای یک محک خوب برای آنها بود، امتحانی که آنها به خوبی از پس آن بر آمدند. تا روز یکشنبه تمامی اعضای تیم ملی به کابل می آیند تا روز سه شنبه در یک مسابقه دوستانه در کابل به مصاف پاکستان بروند. این مسابقه دوستانه برای آمادگی تیم ا فغانستان به مسابقات جنوب آسیا حیاتی است. به همین ترتیب، تیم افغانستان بعد از این مسابقه،  تمرینات تیم ملی در کابل تا اعزام بازیکنان به نپال ادامه خواهد یافت. با این حال، گفته می شود سه بازیکن تیم ملی بعد از مسابقه با پاکستان کابل را ترک و سپس در مسابقات جنوب آسیا در نپال شرکت خواهند کرد. موضوع دیگری که آمادگی تیم ملی را بغرنج ساخته شروع مسابقات لیگ برتر تنها دو روز بعد از مسابقه دوستانه با پاکستان است. حداقل 13 تن از بازیکنان تیم ملی در تیم های طوفان هریرود، شاهین آسمایی و سیمرغ البرز بازی می کنند و هنوز معلوم نیست که نحوه اشتراک این بازیکنان در مسابقات جنوب آسیا به چه شکل خواهد بود. طبق آخرین گزارشها البته تقسیم اوقات لیگ برتر تغییر نموده طوری که مسابقات شاهین آسمایی و طوفان هریرود بعد از مسابقات جنوب آسیا صورت می گیرند.

بنگلادش

تیم ملی بنگلادش 8 روز را در یک کمپ تمرینی در تایلند سپری کرده است. قرار بود تیم بنگلادش دو مسابقه دوستانه با پاکستان به روزهای 13 و 16 آگست در داکه انجام دهد، اما به سبب اعتصابات در این کشور، این دو مسابقه لغو شدند. به بازیکنان بنگلادش تنها یک روز در ایام عید فطر رخصتی داده شده بود و بقیه روزها را تمرین می کردند. سه شنبه گذشته، تیم ملی بنگلادش در یک مسابقه دوستانه، تیم منتخب فدراسیون فوتبال بنگلادش را 2-1 شکست داد.

بوتان

تیم ملی بوتان تحت هدایت مربی جاپانی خود تمرینات خود را در بوتان از چندی بدین سو آغاز کرده است و لیست 23 نفره این تیم نیز اعلان شده است. 

پاکستان

نیم برنامه های تیم ملی پاکستان را بنگلادش خراب کرد. از چندین هفته، این تیم تحت هدایت مربی صربستانی خویش در لاهور تمرین می کند. قرار بود این تیم به روزهای 13 و 16 آگست با تیم بنگلادش مسابقه دهد، اما به سبب اعتصابات در داکه، این سفر لغو شد. پاکستان اما روز 20 آگست در کابل به مصاف افغانستان می رود. این تیم سپس به لاهور می رود و دو روز قبل از شروع مسابقات به نپال خواهد رفت. 

سریلانکا

این تیم تحت هدایت یک مربی برازیل قرار دارد. سریلانکا هم اکنون در یک سفر تمرینی در تایلند به سر می برد. این تیم دو روز پیش، تیم کستوم یونایتد، قهرمان لیگ دسته اول تایلند را 2-0 شکست داد. تیم ملی سریلانکا با تیم های ارتش و تیم 21 سال تایلند نیز دو مسابقه دوستانه انجام خواهد داد. کاپیتان تیم سریلانکا گفته است که تیم آنها حاضر به قهرمانی در جنوب آسیاست.

مالدیو

مربی مالدیو از هنگری است. او 23 بازیکن را برای تیم ملی مالدیو انتخاب کرده و تمرینات این تیم را از 10 آگست در ماله آغاز کرده است. تیم ملی مالدیو دو روز پیش در یک بازی دوستانه توانست در یک بازی دوستانه و در ضربات پنالتی 8-7 تیمی متشکل از بازیکنان خارجی لیگ مالدیو را شکست دهد. تیم مالدیو امروز برای انجام یک کمپ تمرینی به تایلند رفت. تیم ملی مالدیو دو مسابقه با تیم های استوپسای تایلند و تیم 19 سال تایلند نیز انجام خواهد داد. 

نپال

تحت هدایت مربی پولندی-آمریکایی، تیم نپال از چندین هفته به این سو تمرینات خود را در کتماندو آغاز نمود. این تیم سپس به بحرین و کویت رفت تا ادامه تمرینات خود را در این دو کشور انجام دهد. تیم نپال در مسابقه اول خویش 1-0 از تیم 23 سال بحرین شکست خورد اما در مسابقه بعدی رفاه شرقی یکی از باشگاه های دسته اول بحرین را 1-0 شکست داد. این تیم هم اکنون در کویت به سر می برد و در نظر است یک مسابقه با یک باشگاه کویتی و تیم 20 سال کویت انجام دهد. این تیم روز 25 آگست به نپال باز خواهد گشت.

هند

از مدتی به این سوی، هند تمرینات خود را در بنگلور آغاز کرده است. به همین ترتیب، این تیم یک روز پیش یک مسابقه دوستانه با تاجیکستان انجام داد و مسابقه را 3-0 واگذار کرد. مربی هند گفته است که این مسابقه می تواند هند را برای مسابقات جنوب آسیا آماده سازد. تیم هند بعد از بازگشت از تاجیکستان دوباره به بنگلور خواهد رفت. این تیم تمرینات خود را روز 26 آگست در بنگلور به پایان خواهد رساند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر