۱۳۹۲/۵/۳۱

آغاز لیگ برتر افغانستان با پیروزی پر گل طوفان هریرود


طوفان هریرود، قهرمان سال گذشته لیگ برتر افغانستان، در نخستین بازی لیگ امسال، پنج بر صفر، بازهای اسپین غر را برد و نشان داد به سادگی حاضر نیست مقام قهرمانی را واگذار کند. این دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که سال گذشته در مرحله نیمه نهایی با یکدیگر بازی کرده بودند. در آن مسابقه طوفان هریرود با نتیجه سنگین ده بر صفر توانسته بود تیم بازان اسپین غر را شکست دهد.

ترکیب طوفان هریرود با سال گذشته تفاوت اندکی دارد و با اکثر بازیکنان و کادر رهبری سال گذشته در دومین دوره این لیگ حضور دارد اما تیم بازان اسپین غر با ترکیب متفاوت نسبت به سال گذشته گام به این رقابت‌ها گذاشته است.

مهم ترین تغییر در ترکیب تیم بازان اسپین غر حضور ظاهر حسنی مربی تیم ملی زیر ۱۴ سال افغانستان است که امسال هدایت این تیم را در دست گرفته است.

بازی را طوفان هریرود؛ طوفانی آغاز کرد و در همان دقایق نخست دیدار، صاحب یک ضربه پنالتی شد.

وحید ندیم بازیکن ملی پوش طوفان هریرود این ضربه پنالتی را در دقیقه ۹ بازی به گل تبدیل کرد تا نخستین گل دومین دوره لیگ برتر فوتبال افغانستان به نام او ثبت شود.

بازی کاملا در اختیار تیم طوفان هریرود بود و تقریبا در دقایق اول بازی معلوم شد که تیم بازان اسپین غر، حریف این تیم طوفانی نمی شود.

در دقیقه هفدهم این بازی نقیب الله آزادانی روی پاس پشت مدافعین با یک بغل پا توانست دومین گل طوفان هریرود را به ثمر برساند.

سومین گل این تیم را جلال افشار با یک شوت تماشایی روی پاس معروف محمدی درون دروازه بازان اسپین غر جا داد تا بازی در نیمه نخست با نتیجه سه بر صفر به پایان برسد. معروف محمدی که عضو تیم ملی نیز هست، سومین گل افغانستان مقابل پاکستان در این هفته را به ثمر رساند.

در نیمه دوم ظاهر حسنی مربی تیم بازان اسپین غر سه تعویض انجام داد تا این تیم توانست نسبت به نیمه نخست بهتر بازی کند و در دقایق محدود بتواند روی دروازه طوفان هریرود خطرساز شود. اما حملات مقطعی آنها منجر به گل و گشودن دروازه هریرود نشد.

در نیمه دوم، این بازی شاهد دو گل دیگر از بازیکنان طوفان هریرود بودیم.

در دقیقه ۶۷ معروف محمدی دیگر بازیکن ملی پوش طوفان هریرود، روی پاس زیبای حمیدالله کریمی توانست چهارمین گل این تیم را بزند.

در اواخر بازی سید معین حامدی مربی تیم طوفان هریرود غلام رضا یعقوبی بازیکن ثابت فصل گذشته خود را به جای جلال افشار به میدان فرستاد و این بازیکن نیز توانست در دقیقه ۷۷ روی ارسال نوید نادم از سمت راست پنجمین گل این تیم را درون دروازه بازان اسپین غر جا دهد.

فردا جمعه ۲۳ اگست در دومین دیدار این لیگ دو تیم شاهین آسمایی (کابل) به مصاف تیم عقابان هندوکش (زون مرکز) میرود.

لیگ برتر افغانستان به دلایل امنیتی به شکل رفت و برگشت انجام نمی شود و همه تیم ها به کابل می آیند و در دو گروه با هم رقابت می کنند.

برگرفته از سایت بی بی سی فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر