۱۳۹۲/۶/۲

شروع خوب شاهین آسمایی در مسابقات برتر با برتری مقابل عقابان هندوکش


در مسابقه افتتاحیه گروه الف مسابقات برتر افغانستان٬ شاهین آسمایی توانست عقابان هندوکش را شکست دهد. شاهین آسمایی که هشت بازیکن ملی را در اختیار دارد یکی از مدعیان قهرمانی این دوره است و فدراسیون هم تلاش زیادی نموده است تا این امسال نمایش بدی مثل سال گذشته نداشته باشد. در مقابل٬ عقابان هندوکش نیز چهره ای تقریباْ جدید دارد و یک تعداد بازیکنانی که در لیگ کابل بازی می کنند با این تیم یکجا شده اند.

نکته قابل تعجب در مسابقه دیروز حضور اسلام امیری بازیکن خط دفاع تیم ملی و باشگاه مومبای اف سی در خط دفاع شاهین آسمایی بود. امیری که در جریان انتخاب بازیکنان شاهین آسمایی حضور نداشت اخیراْ به لیست بازیکنان این تیم اضافه شده است و به نظر می رسد حضور وی تنها در همین مسابقه اول شاهین آسمایی خاتمه یابد٬ زیرا او به تمرینات تیم ملی رفته و در مسابقات جنوب آسیا شرکت خواهد کرد که سه هفته را طول خواهد کشید. بعد از مسابقات جنوب آسیا٬ لیگ هند شروع می شود و اسلام امیری با تیم خود مومبای اف سی باید باشد.

شاهین آسمایی آن طور که انتظار می رفت مسابقه را شروع نکرد و بازیکنانش بیشتر روی مهارتهای فردی کار می کردند تا یک بازی تیمی. اما با گذشت زمان این مشکل به تدریج حل شد و شاهین آسمایی به روند تیمی برگشت. عقابان هندوکش هم به خوبی توانسته بود حملات شاهین را دفع کند و حتی دو سه فرصت گلزنی هم به دست آورد که حمید یوسفزی دروازه بان شاهین آسمایی آنها را دفع کرد.

در دقیقه ۴۰ اما روی ارسال کرنر٬ امر الدین شریفی بازیکن خط میانی شاهین توانست با ضربه سر دروازه عقابان هندوکش را باز کند.  این نیمه با همین نتیجه ختم شد. نقطه جالب وقفه بین دو نیمه این بود که وقفه بیش از ۱۵ دقیقه معمول طول کشید.

در نیمه دوم حملات شاهین آسمایی منظم تر شد٬ هر چند عقابان هندوکش هم چندین حمله تنظیم کرد. در دقیقه ۵۳ مهاجم شاهین آسمایی حشمت الله بارکزی توانست به گل برسد تا شاهین آسمایی با دو گل در جلو قرار بگیرد. هر چند دریافت گل دوم روی روحیه بازیکنان عقابان هندوکش خیلی تاثیر داشت اما فرهاد توتاخیل از عقابان هندوکش توانست روی ضربه کرنر دروازه شاهین آسمایی را باز کند. به نظر می رسید که مسابقه با همین نتیجه به ختم خود برد که در دقیقه ۹۰ حشمت الله بارکزی یک ضربه آزاد خارج از محوطه ۱۸ قدم را مستقیماْ به سوی دروازه عقابان زد و این تیم هم با زیبایی تمام گل شد.

نتیجه نهایی ۳-۱ به نفع شاهین آسمایی بود و شاگردان الیاس منوچهر مجبور شدند به همان یک گل زده خود دل خوش کنند. این نتیجه هم چنین نشان داد که شاهین آسمایی از بازیکنان خوبی برخوردار است و ادعای قهرمانی دارد. عقابان هندوکش اما باید در دو مسابقه آینده خود با میوند اتلان و موجهای اباسین به خوبی بدرخشد تا شانس حضور در نیمه نهایی را دریابد.

از حاشیه های این مسابقه برخورد خشن کارمندان امنیتی با تماشاچیان بود. به همین ترتیب٬ به نظر می رسد تکت های مخصوص بیش از حد ظرفیت بخش مخصوص در ورزشگاه به فروش می رسد زیرا تعداد تماشاچیان در این بخش بیش از اندازه است و یک تعداد تماشاچیان مجبور اند ایستاده مسابقه را تماشا کنند. 

مسابقات برتر با مسابقه سیمرغ البرز و موجهای آمو بنج شنبه آینده ادامه خواهد یافت. تیم های شاهین آسمایی و طوفان هریرود نیز به سبب حضور یک تعداد بازیکنانشان در اردوگاه تیم ملی و مسابقات جنوب آسیا تا سه هفته در مسابقات برتر مسابقه ای ندارند.

۲ نظر:

  1. سلام نصیر احمد حمیدی هستم یکی از علاقمندان طوفان هریرود هستم من میخواهم که به تیم طوفان هریرود دعا کنید با بتواند شهاین آسمایی را شکست دهد و به فینال را پیدا کند تشکر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من به تیم طوفان هریرود دعا میکنم

      حذف