۱۳۹۲/۵/۳۰

فردا لیگ برتر با مسابقه طوفان هریرود و سپین غر بازان آغاز می شود


فردا دومین فصل مسابقات لیگ برتر افغانستان آغاز می شود. در این فصل نیز به مانند فصل پیش هشت تیم از هشت زون کشور در این مسابقات نمایندگی می کنند. شاهین آسمایی از کابل، طوفان هریرود از زون غرب، سیمرغ البرز از زون شمال، موجهای آمو از زون شمالشرق، عقابان هندوکش از زون مرکز، سپین غربازان از زون شرق، داباسین سپی از زون جنوب شرق و میوند اتلان از زون جنوب در این مسابقات اشتراک دارند. 

برخلاف سال گذشته، امسال مسابقات مقدماتی میان تیم های منتخب ولایات در هر زون صورت گرفت و هژده بازیکن برتر هر زون به تیم لیگ برتری آن زون دعوت شده اند. 

مسابقات امسال روزهای پنج شنبه و جمعه ساعت چهار بعد از ظهر آغاز می یابد. اولین دیدار امسال از گروه ب است که در آن طوفان هریرود، سیمرغ البرز، اسپین غر بازان و موجهای آمو هم گروه شده اند. شاهین آسمایی، میوند اتلان، داباسین سپی و عقابان هندوکش در گروه الف قرار دارند. روز جمعه شاهین آسمایی به مصاف عقابان هندوکش خواهد رفت. 

به سبب حضور یک تعداد بازیکنان تیم های شاهین آسمایی و طوفان هریرود در تمرینات تیم ملی و همراهی آنها با تیم ملی در مسابقات قهرمانی جنوب آسیا بعد از مسابقات پنج شنبه و جمعه این هفته این دو تیم تا بازگشت تیم ملی از نپال مسابقات نخواهند داشت. 

مسابقه فردا میان طوفان هریرود و سپین غر بازان یاد آور مسابقه نیمه نهایی سال گذشته میان این دو تیم است. در آن مسابقه طوفان هریرود طوفانی ظاهر شد و ده گل بدون جواب را وارد دروازه تیم حریف ساخت. اما امسال نه طوفان هریرود تیم سال گذشته است و نه سپین غر تیم سال پار. امسال در هر دو تیم بازیکنان بهتری حضور دارند. 

با توجه به باخت سنگین سال گذشته مقابل طوفان هریرود، توقع می رود سپین غر بازان به یک مسابقه تدافعی دست بزند و هدفش کسب تساوی باشد. بر خلاف، تیم طوفان هریرود که هشت روز را در تمرینات در مشهد ایران سپری کرده و امسال حتی نیمکت ذخیره خود را قوی تر از سال گذشته ساخته به دنبال نتیجه درخشانی است. 

طوفان هریرود در حالی لیگ برتر را آغاز می کند که بر سر انتخاب دو دروازه بان آن اختلاف وجود دارد و معین حامدی سه دروازه بان را همراه خود به کابل آورده است. به اثر انتخاباتی که در فدراسیون فوتبال هرات شده است، یما یحیی زاده سال گذشته در درون دروازه طوفان هریرود بود و تنها دو گل در طول پنج مسابقه دریافت کرد. 

مسابقات لیگ برتر از تلویزیون های طلوع و لمر به شکل مستقیم از ساعت 3:30 پخش می شوند. 

برای تماشای مسابقات از فدراسیون فوتبال و فروشگاه های بزرگ روشن می توانید تکت مسابقه را بدست آورید. قیمت تکت فامیلی 70 افغانی، تکت عمومی 150 افغانی و تکت خاص 250 افغانی می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر