۱۳۹۲/۶/۵

استفاده از امیری باعث لغو مسابقه شاهین با عقابان شد


با توجه به اجازه به یک بازیکن غیر قانونی در مسابقات شاهین آسمایی با عقابان هندوکش، مسابقه میان این دو تیم دوباره تکرار خواهد شد. اسلام امیری بازیکن تیم ملی کشور و تیم مومبای اف سی هند به شکل غیر مترقبه در ترکیب تیم شاهین آسمایی قرار گرفت که اعتراضاتی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت. 

مسابقه این دو تیم با نتیجه 3-1 به نفع شاهین آسمایی به اتمام رسیده بود. مسابقه بین این دو تیم در حالی تکرار خواهد شد که تماشاچیان حق دیدار از این مسابقه را در ورزشگاه یا تلویزیون نخواهند داشت.

گفته می شود که تصمیم به برگزاری مجدد مسابقه میان تیم های شاهین آسمایی و عقابان هندوکش زمانی گرفته شد که یک تعداد مقامات دولتی از جمله والی پروان در مهمانی که در این ولایت ترتیب شده بود خواست تا این بازی دوباره انجام شود.

در همین حال، شایعاتی وجود دارد که بعد از تصمیم برگزاری مجدد مسابقه بین شاهین آسمایی و عقابان هندوکش، سایر تیم ها نیز از تصامیم جدید متاثر شده اند. غیر از تیم های میوند اتلان، اباسین سپی و موجهای آمو، سایر تیم ها از تصامیم جدید متاثر خواهند شد. گفته می شود سید نصیر از عقابان هندوکش، جلال افشار از تیم طوفان هریرود و ویس احمد از تیم سپین غر بازان حذف شده اند. این در حالی است که فدراسیون فوتبال اجازه داده بود تا جلال افشار در ترکیب 26 نفره طوفان هریرود قرار داشته باشد و بعد هم توسط مربیان فدراسیون در لیست 18 نفره طوفان هریرود انتخاب شده است. به همین ترتیب دو تن از بازیکنان مربوط ولایت فراه که در ترکیب 26 نفر انتخاب شده بودند به خواست خود تیم را ترک کردند و جلال افشار به ترکیب بعداً اضافه گردید تا جای خالی یکی از آنها پر شود.

فدراسیون فوتبال فردا به شکل رسمی اسامی بازیکنانی را که حق بازی در تیم ها دارند را به مربیان آنها ابلاغ خواهد کرد.

هر چند نقل و انتقالات و استفاده از بازیکن جدید یک امر معمول در فوتبال جهان است، اما در افغانستان این پدیده حساسیت بر انگیز و متفاوت از دیگر جاهای جهان است. مشکل اساسی در افغانستان این است که مسابقات برتر اصلاً توسط هشت تیم موقت صورت می گیرند و این تیم ها باشگاه نیستند. به عبارت دیگر، تیم های که در مسابقات برتر اشتراک می کنند شخصیت حقوقی مستقل ندارند و نه هم استقلال دارند. اگر این تیم ها باشگاه می بودند می توانستند هر بازیکنی را دوست دارند و فکر می کنند مهره خوبی برای تیم شان است مورد استفاده قرار دهند.

با توجه به همین چالش هست که فدراسیون فوتبال باید از فصل آینده در پی فروش امتیاز تیم های هشتگانه بوده تا هر تیم به یک باشگاه و شخصیت حقوق بدل شوند. بدل شدن تیم های موقتی به شخصیت های حقوقی مستقل مانع چنین چالش ها شده و در ضمن زمینه سرمایه گذاری در فوتبال را مهیا می سازد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر