۱۳۹۲/۵/۲۸

یما یحیی زاده با دخالت مقامات از ترکیب طوفان هریرود حذف شد


به نظر می رسد مقامات فدراسیون فوتبال هرات با انتخاب نکردن یما یحیی زاده به حیث یکی از دروازه بانان این تیم غوغایی به پا کرده اند. شب گذشته خبر نهایی شدن ترکیب تیم طوفان هریرود که با حذف یحیی زاده همراه بود پخش شد و این خبر موجی از نارضایتی میان علاقه مندان طوفان هریرود در فیس بوک ایجاد کرد.

دو دروازه بان بعد از یک انتخابات به تیم راه یافته اند. از این میان فرزان ابراهیمی 7 رای، فریدون خطیبی 6 رای و یما یحیی زاده 5 رای بدست آوردند. افراد ذیل در انتخابات رای داده اند:

1. رئیس فدراسیون فوتبال هرات
2. سید معین حامدی، مربی طوفان هریرود
3. کمک مربی سید معین حامدی
4. طاهری، رئیس معارف هرات و رئیس باشگاه استقلال
5. آقای احراری مسئول باشگاه ابومسلم
6. آمر ورزشی هرات
7. مجنون خان فضلی، مسول کمیته انظباطی فدراسیون هرات
8. همایون تیموری، عضو فدراسیون فوتبال
9. عارف نورزایی معاون فدراسیون فوتبال هرات

با این حال، این نکته جای تعجب است که چرا برای انتخاب بازیکن از شیوه انتخابات استفاده شده است. به گفته سید معین حامدی، نظریه برگزیدن دو دروازه بان به وسیله روند انتخابات را وی طرفداری نکرده است. حامدی در فیس بوک خود نوشته است که از نگاه وی یحیی زاده انتخاب اول او است و هنوز امیدوار است وی دوباره به تیم برگردد.

سوال دیگر این است که ریاست فدراسیون فوتبال هرات به چه استنادی دست به چنین کاری می زند. طوری که در مقررات مسابقات لیگ برتر هم آمده است، تیم طوفان هریرود از بازیکنان ولایات هرات،غور، بادغیس و فراه تشکیل می شود و تا جایی که من اطلاع دارم، فدراسیون فوتبال هرات صلاحیت حوزوی ندارد. قاعدتاً فدراسیون فوتبال هرات بر امور یک تیم که مربوط به حوزه غرب افغانستان است هیچ صلاحیتی ندارد و این تصمیم نیز باطل است.

اما خبرهای غیر رسمی که از دو ماه به این سوی بر سر زبانهاست حاکی از دخالت یک تعداد مقامات در روند انتخاب بازیکنان دارد. در راس این دخالت ها، آقای بصیر احمد آروین طاهری رئیس معارف هرات و رئیس باشگاه استقلال قرار دارد. به همین ترتیب گفته می شود وی در این اواخر باشگاه ابومسلم را نیز خریداری کرده است و آقای احراری را نیز وی در این باشگاه مسئول ساخته است. به گفته کسانی که از فوتبال هرات آشنایی دارند، آقای طاهری از همان اول تهدید کرده است که اگر بازیکنان مورد نظر وی در تیم طوفان هریرود قرار نگیرند، وی به بازیکنان باشگاه های استقلال و ابومسلم اجازه حضور در طوفان هریرود را نخواهد داد. 11 بازیکن طوفان هریرود از همین دو تیم هستند. این موضوع باشگاه های دیگر را شدیداً متاثر ساخته است.


صلاحیت انتخاب دو دروازه بان باید تنها و تنها به مربی تیم طوفان هریرود داده شود و مقامات دیگر از صلاحیت های خود سوء استفاده نکنند.

یما یحیی زاده در اولین دوره از مسابقات لیگ برتر افغانستان سنگربان طوفان هریرود بود و در طول پنج مسابقه این تیم تنها 2 گل دریافت کرد. با این حال، قد کوتاه یحیی زاده همیشه مورد انتقاد بوده است. 

فرزان ابراهیمی و فریدون خطیبی دو دروازه بان طوفان هریرود در این فصل هستند.با این حال، سید معین حامدی گفته است که به مسئولیت خود، یما یحیی زاده را همراه تیم به کابل خواهد برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر