۱۳۹۲/۶/۴

تکت ها گران تر می شوند، سکوها خالیتر


سکوهای خالی استادیوم ورزشی فدارسیون فوتبال حکایت از چه دارند؟ قیمت تیکت های لیگ برتر نسبت به سال گذشته چندین برابر افزایش یافته است!

چندی پیش رقابتهای لیگ برتر فوتبال افغانستان(روشن) با انجام چند دیدار بین نمایندگان زون های مختلف کشور آغاز شد. دور اول این رقابت ها که با ابتکار شبکه تلویزیونی خصوصی طلوع و حمایت یک شرکت مخابراتی همراه بود،مخاطب زیادی را به خود جلب کرد و برای تماشای هر بازی تعداد تماشاگران برای بازی های بعدی رو به افزایش بود.

شبکه تلویزیونی طلوع نیز این بازی ها را به شکل مستقیم تحت پوشش خود قرار داده بود.

تا جایی که در بازی فینال و دیدار بین نمایندگان هرات و مزار شریف "طوفان هریرود" و " سیمرغ البرز" ،بسیاری از علاقه مندان پشت درب های بسته استادیوم ورزشی فدارسیون فوتبال ماندند و هیچ جای خالی در این استادیوم به چشم نمی خورد.

 هفت هزار نفر این بازی را از نزدیک تماشا کردند و سرانجام طوفان هریرود قهرمان شد و این جام به هرات رفت.

در سال گذشته قیمت تیکت بازی ها نیز بر اساس توانایی مادی هر شهروند در نظر گرفته شده بود و هزینه دیدن هر بازی در توان هر شهروند افغانستان نیز بود.

اما امسال و با آغاز دور دوم رقابت ها لیگ برتر و علاقه مندی بیشترین قشرمحروم جامعه به خصوص جوانان برای تماشای این بازی ها از نزدیک و حضور در استادیوم فدراسیون فوتبال به شکل چشم گیر و بی ملاحظه ای قیمت تیکت ها بالا رفته است.
در دور اول لیگ برتر و در سال 1391 قیمت تیکت جایگاه معمولی 30 افغانی،جایگاه خانواده ها 50 افغانی و همچنان جایگاه مخصوص(وی آی پی) 50 افغانی به فروش می رسید.

اما امسال همه چیز متفاوت شده است،هر چه بیننده بیشتر شده است،قیمت ها هم به همان اندازه بالا رفته است.
تیکت جایگاه معمولی:150 افغانی
تیکت جایگاه خانواده ها:70 افغانی
تیکت جایگاه مخصوص(وی آی پی):300 افغانی
 به فروش می رسد.

با توجه به اینکه کشور در مرحله حساسی قرار دارد و به سال 2014 نزدیک می شود،بیکاری به اوج خود رسیده و چند برابر شدن قیمت تیکت ها باعث محرومیت و نیامدن عده ی زیادی از جوانان به استادیوم ورزشی فدراسیون فوتبال خواهد شد.

با توجه به حمایت قوی از این پروژه و قراردادی که بین فدارسیون فوتبال افغانستان و تلویزیون طلوع به امضاء رسیده است،فدراسیون فوتبال باید مبلغ قابل توجهی برای حق پخش این بازی ها دریافت کرده باشد و چندین برابر شدن قیمت تیکت ها مشخص نیست که بر اساس چه معیاری انجام شده است و فدراسیون فوتبال افغانستان بایستی در این مورد جوابگوی باشد.

سید امید میری

۱ نظر:

  1. باید در این عرصه توجه فدارسیون فوتبال افغانستان صورت بگیرد در غیر ان بازی های لیگ برتر افغانستان لیگ برتر ایران واری خواهد شد و فوتبال از پیشرفت خواهد ماند باید تمام تلویزیون های ورزشی حق پخش داشته باشند.

    پاسخحذف