۱۳۹۲/۷/۱۴

نتیجه مسابقه برگشت میان شاهین آسمایی و طوفان هریرود باید باطل اعلان شود


در مسابقه برگشت میان شاهین آسمایی و طوفان هریرود، تیم شاهین آسمایی از بازیکن غیر قانونی استفاده کرده است. رویه فدراسیون فوتبال در مقابل تیم هایی که از بازیکن غیر قانونی استفاده کرده اند ایجاب می کند تا مسابقه برگشت میان شاهین آسمایی و طوفان هریرود باطل اعلان شود. 

در مسابقه امروز میان شاهین آسمایی و طوفان هریرود، مصطفی افشار، با شماره 19، برای شاهین آسمایی برای اولین بار بازی کرد و گل سوم این تیم را نیز به ثمر رساند. این بازیکن در مسابقات فوتسال داخل صالون آسیا در هفته اول ماه جولای مصدوم شد و در کوریای جنوبی تحت مداوا قرار گرفت. نام مصطفی افشار در لیست بازیکنان شاهین آسمانی وجود نداشت.  در ترکیب 18 نفره شاهین آسمایی که در وبسایت مسابقات برتر افغانستان نشر شده است، نام مصطفی افشار به حیث بازیکن شاهین آسمایی درج نشده است. 

مصطفی افشار روز گذشته و یک روز بعد از اینکه شاهین آسمایی در مسابقه رفت با طوفان هریرود 2-0 شکست خورد، به تیم شاهین آسمایی اضافه شد. این در حالی است که این حق به تیم طوفان هریرود داده نشده است. گفته می شود سازماندهندگان مسابقات برتر، امروز و چند ساعت قبل از مسابقه طوفان و شاهین، به تیم طوفان هریرود گفته اند که آنها نیز می توانند یک بازیکن دیگر به ترکیب خود اضافه کنند. با توجه به فاصله مکانی کابل از هرات، این امر غیر ممکن بوده است.

دو بازیکن طوفان هریرود، وحید ندیم و وحید نادم، در بازی رفت با شاهین آسمایی مصدوم شدند و طوفان هریرود شدیداً به بازیکن جایگزین آنها در مسابقه برگشت نیاز داشت، اما این حق به طوفان هریرود داده نشد تا بازیکن اضافی وارد تیم خود کند. 

این در حالی است که در مسابقه اول میان شاهین آسمایی و عقابان هندوکش از بازیکن غیر قانونی استفاده شد و نتیجه آن مسابقه نیز باطل اعلان شد. به همین شکل، جلال افشار که توسط هیات فدراسیون فوتبال افغانستان در ترکیب 18 نفره طوفان هریرود انتخاب شده بود، از این تیم اخراج گردید. دلیل اخراج جلال افشار از تیم طوفان هریرود، نبودن وی در لیست 26 نفر طوفان هریرود عنوان شد. این در حالی است که دو بازیکن از مجموع 26 بازیکن اولیه طوفان هریرود که از ولایت فراه بودند بنابر مشکلات فامیلی از حضور در تیم طوفان هریرود کنار رفته بودند و جلال افشار جایگزین یکی از آنها شده بود. 

اگر رویه و تصامیم فدراسیون فوتبال افغانستان به ارتباط استفاده از بازیکن غیر قانونی ملاک قرار گیرد، شاهین آسمایی در مسابقه امروز خود با طوفان هریرود از بازیکن غیر قانونی استفاده کرده است و نتیجه این مسابقه باید باطل اعلان شود. 

۱۷ نظر:

  1. یکی از عوامل زیبایی این لیگ طوفان هریرود هست که آنرا هم با این مسائل از عرصه بیرون میکنند، حق خوری دیگر چه میتواند باشد در هر جای دنیا وقتی لیگی برگزار میشود به همه تیم ها اختیارات برابر و در یک زمان مشخص داده میشود اگر واقعا لیگ حرفه ای باشد این لیگ باید به این چنین مسائل خیلی محتاطانه برخورد شود چرا که طرفداران تیم ها هرگز حاضر نخواهند شد ببینند حق تیم مورد علاقه شان تلف میشود از نظر فوتبال حرفه ای نتیجه بازی ملغی است

    پاسخحذف
  2. اگر قانونی رفتار کنند باید این بازی از سر گرفته شود .

    پاسخحذف
  3. اینجا افغانستانه مردمش یا قوم گرا هستند ویا هم سمت گرا ، هنگام پخش مسابقه از تلویزیون طلوع کامل معلوم میشد که گوینده تلویزیون طلوع سمت گرایی میکرد، و بعد از برده مسابقه آهنگ پیروزی را پخش کرد و این کار به این معنی هست که مردم افغانستان هراتیان را همیشه از خود جدا دانستن تا جاییکه معلوم شد پیروزی از هرات برای مسولان فوتبال افغانستان مهم تر از یک کشور دیگره ، بیزارم از کشوری مثل افغانستان

    پاسخحذف
  4. باید بازی تکرار شود .

    پاسخحذف
  5. اگر قانونی رفتار کنند باید این بازی از سر گرفته شود . در غیر آن حق طوفان خورده شده

    پاسخحذف
  6. محمد عارف عبداللهی۱۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۰

    به نظر بنده هم باید این بازی از سر گرفته بشه . چون چند نکته مهم دیگر نیز بر علاوه نظراتی که دوستان ابراز داشتند نیز وجود دارد که ثابت میکند . برای داوران فهمانده شده بوده تا از شاهین طرفداری کنند .
    1.. با کوچکترین حرکت از بازیکنان طوفان فول میگرف اما قلدربازی های شاهین را ندیده میگرفت .
    2.. فول واضع و آشکاری که بالای معروف محمدی در داخل هیجده قدم انجام شد . باید تبدیل به پنالتی میشد که این را هم آقای داور نوش جان کرد .
    3.. دقیقه 85 تا 90 به مدت 5 دقیقه را تنها حشمت بارکزی ضایع کرد . بدون از وقت تلفی های دیگر بازیکنان شاهین . اما جناب داور چهارم با با کمال بی انصافی سه دقیقه وقت اضافه داد ..
    4.. با شروع دقایق اضافی بدون هیچ علتی دروازه بان شاهین کفشهایش را کشید و خود را بخاک مالید تا امتیازی بگیرد بابت وقت تلفی از مربی اش . و جناب داور هم نظاره گر بود تا این سه دقیقه را هم بدون شروع بازی دروازه بان صدقه سرش کرد .
    . پس با همه این دلایل و دلایل دیگری که بقیه دوستان گفتند این بازی از نظر ما باطل . و قضاوت داوران کاملا جانبدارانه بود پس ایجاب میکند تا این بازی دوباره با قضاوت داورانی غیر از این چهار نفر برگذار شود .. تشکر از همه دوستان .

    پاسخحذف
  7. باید بازی از سر گرفته شود

    پاسخحذف
  8. طوفان همیشه برنده وبرنده هم میشد چون این بازی باطل است

    پاسخحذف
  9. سلام آقای حامدی لطفا یک کاری بکنیم که بازی از سر گرفته شود زود باخت را قبول نکنم چون از آن شما نیست ازآن شاهین است

    پاسخحذف
  10. مسابقه باید از سر گرفته شود و ما هم به طور جدی از تیم خود حمایت خواهیم نمود. زنده باد طوفان هریرود

    پاسخحذف
  11. آیا راست است که بازی دوباره آغاز میشود

    پاسخحذف
  12. چرا جواب سوال های ما نمیدهید باید بگوید که بازی دوباره آغاز میشود

    پاسخحذف
  13. این بازی باید از سر گرفته شود در غیران سال بد طوفان هریرود شرکت نخواهد کرد

    پاسخحذف
  14. خدا کند که بازی دوباره گرفته شود چون طوفان سال بد حاضر نمیشوند خوب کاری میکند بلکم به این تصمیم شان بازی دوباره گرفته شود

    پاسخحذف
  15. سلام آقای حامدی فقد برای ما بگوید که بازی دوباره گرفته میشود

    پاسخحذف
  16. باید بازی تکرار شود

    پاسخحذف