۱۳۹۲/۷/۱۷

ارزیابی قبل از مسابقه: عقابان هندوکش مقابل طوفان هریرود




مسابقه رده بندی دومین فصل مسابقات برتر فردا میان طوفان هریرود و عقابان هندوکش صورت می گیرد. تیم طوفان هریرود با نتیجه 3-2 در دو مسابقه رفت و برگشت از شاهین آسمایی شکست خورد و عقابان هندوکش نیز در دو بازی با نتیجه 4-3 از سیمرغ البرز شکست را پذیرا شد.  

عقابان هندوکش و طوفان هریرود در فصل پیش با هم روبرو شده اند که در آن مسابقه، طوفان هریرود با چهار گل حریف خود را شکست داد. اما امسال، عقابان هندوکش یک تیم کاملاً متفاوت است. با اینکه این تیم از ولایات اطراف کابل نمایندگی می کند، اما تقریباً همه بازیکنان این تیم از کابل هستند و در لیگ کابل نیز بازی می کنند. مربی این تیم نیز الیاس احمد منوچهر است که در لیگ کابل مربیگری تیم فروزی را به عهده دارد.
  
با ترکیب جدید و با در اختیار داشتن یک مربی خوب، انتظار می رفت تا عقابان هندوکش به مرحله نیمه نهایی صعود نماید، اما اینکه تیم بالاتر از تیم شاهین آسمائی قرار بگیرد، دور از انتظار بود. عقابان هندوکش برای اولین بار است که به نیمه نهایی راه یافته است و به خاطر کسب مقام سومی انگیزه بالایی دارد. این تیم از سیستم بازی خوبی برخوردار است و بازیکنان سرعتی در اختیار دارد. تنها مشکلی که این تیم دارد این است که مهاجم سرعتی خود، ازمری سالنگی را در اختیار ندارد. سالنگی در مسابقه برگشت با سیمرغ البرز کارت سرخ گرفت.  اما این تیم ثابت ساخته که به جز سالنگی، مهاجمین دیگری نیز در اختیار دارد که قدرت گلزنی را دارند.


طوفان هریرود اما به نظر می رسد امسال دچار مشکلات حاشیوی زیادی شده است. این تیم در دو مسابقه با بازان اسپین غر و موجهای آمو به خوبی ظاهر شد، اما در نیمه دوم مسابقه با سیمرغ البرز غافل شد و در یک نیمه سه گل دریافت کرد. اما عملکرد طوفان هریرود در مسابقات رفت و برگشت با شاهین آسمایی قناعت بخش نبود. این تیم هر چند در مسابقه اول توانست 2-0 شاهین آسمایی را شکست دهد، اما شکست 3-0 این تیم در برابر شاهین آسمایی در مسابقه برگشت تعجب بسیاری را بر انگیخت.

طوفان هریرود قبل از شروع مسابقه به استفاده بازیکن غیر قانونی توسط شاهین آسمایی اعتراض کرده بود. اما کمیشنران این مسابقات به طوفان هریرود گفتند که آنها نیز می توانستند بازیکن اضافی استفاده کنند. این در حالی بود که آوردن بازیکن اضافی از هرات در روز مسابقه برای طوفان هریرود محال بود. اعتراضات طوفان هریرود به این خلاصه نمی شد. بلکه این تیم به جانبداری داور مسابقه نیز معترض بود. به نظر مربیان این تیم، داور یک صحنه تک به تک معروف محمدی را عمداً آفساید گرفته است و همچنین زمانی که معروف محمدی در محوطه جریمه حریف به زیر کشیده شد، ضربه پنالتی اعلان نشد.

حواشی بعد از مسابقه برگشت با شاهین آسمایی، یقیناً روی روحیه بازیکنان طوفان هریرود تاثیر گذاشته است. مرگ نابهنگام عارف نورزایی، مربی تیم انصاری هرات نیز یک تعداد بازیکنان طوفان هریرود را که شاگردان او بوده اند، بر روحیه یک تعداد بازیکنان این تیم تاثیر بدی گذاشته است. ضمن اینکه مدیر این تیم به هرات سفر کرده است تا در مراسم خاکسپاری مرحوم نورزایی اشتراک نماید.

به هر حال، در مسابقه فردا هر دو تیم کوشش خواهند کرد مقام سومی را کسب کنند. روی عقابان هندوکش فشار وجود ندارد، اما طوفان هریرود برای کسب نتیجه تحت فشار است. باید دید تحت شرایط به وجود آمده، بازیکنان این تیم توانایی کسب یک نتیجه قناعت بخش به طرفداران خود را دارند یا خیر.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر