۱۳۹۲/۸/۸

مومبای زیر سلطه بازیکنان افغانستان، بارکزی و هاتفی نیز حرفه ای شدند


حشمت الله بارکزی و آرش هاتفی دو بازیکن ملی پوش افغانستان به تیم باشگاهی مومبای اف سی پیوستند. قبل بر این، اسلام امیری و سنجر احمدی نیز به این تیم پیوسته بودند. با داشتن چهار بازیکن ملی پوش افغانستان، مومبای اف سی تحت تسلط تفکر فوتبال افغانستانی قرار گرفته است. 

به نوشته فیسبوک آرش هاتفی، وی یک قرارداد یک ساله با این باشگاه امضاء کرده است. آرش هاتفی در زمان حضور در دانشگاه کالیفرنیا-دیویس، در تیم فوتبال این دانشگاه بازی می کرد. اما بعد از آن در هیچ باشگاهی عضویت نداشت و تنها در تورنمنتی که بین تیم های افغان آمریکا هر سال یک مرتبه صورت می گرفت  اشتراک می کرد. شامل نبودن در یک تیم حرفوی و انجام ندادن تمرینات لازم، حضور آرش هاتفی در تیم ملی فوتبال افغانستان را نیز زیر سوال قرار داده بود. با پیوستن به مومبای  اف سی، هاتفی قدم بزرگی برای تداوم حضور در ترکیب تیم ملی برداشته است. 

حشمت الله بارکزی که اخیراً در فصل دوم مسابقات برتر افغانستان به طور مشترک با حمید الله کریمی آقای گل مسابقات شد، در تیم فروزی و شاهین آسمایی بازی می نمود. بارکزی چندین سال پیش در ترکیب تیم ملی قرار داشت اما عملکرد ضعیف باعث شد تا وی از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته شود. با این حال، وی از سال گذشته نمایش قابل قبولی در تیم فروزی داشت و با اینکه هنوز از نگاه وزن به مرحله ایدآل رسیده است، اما وی سرعت قبلی خود را بازیافته است و به همین خاطر در ترکیب تیم ملی فوتبال کشور نیز قرار گرفته است. 

حضور چهار ملی پوش افغانستان در تیم مومبای اف سی نشان می دهد که این تیم به ارزش بازیکنان افغانستان پی برده است و با توجه به اینکه قرارداد با بازیکنان افغانستان به نسبت قرارداد با بازیکنان آفریقایی به مراتب ارزانتر تمام می شود، این تیم با سرمایه گذاری کمتر، ترکیب قوی آماده ساخته است. 

اسلام امیری سومین فصل حضور خود در مومبای اف سی را تجربه می کند و اکنون بازوبند کاپیتانی را نیز در شانه دارد. سنجر احمدی نیز از شروع فصل به مومبای اف سی پیوسته و تا اینجای کار دو گل نیز به ثمر رسانده است.

با این حال، نکته قابل ابهام این است که مومبای اف سی تحت چه شرایطی توانسته است چهار بازیکن خارجی را از افغانستان به خدمت بگیرد. نظر به قوانین لیگ هند، هر باشگاه تنها می تواند چهار بازیکن خارجی استخدام کند که حداقل یکی باید از کشورهای آسیایی باشد. مومبای اف سی یک بازیکن از غنا، یک بازیکن از نیجریه و دو بازیکن از افغانستان را در اختیار داشت. باید منتظر بود و دید که موقف رسمی مومبای اف سی در مورد به استخدام گرفتن دو بازیکن خارجی دیگر چیست. به احتمال زیاد، مقررات طوری تفسیر شده است که هر باشگاه می تواند بازیکنان خارجی بیشتر از چهار داشته باشد، اما در داخل زمین هیچ گاه بیش از چهار بازیکن خارجی در ترکیب تیم قرار نداشته باشند.

۱ نظر:

  1. عرض احترام خدمت تمامی دوستان بخصوص مسوول این ویبلاک
    لطف فرموده معلومات ارایه فرماید که بازیکنان که در تیم مومبای اف سی پیوستن تحت چی شرایط و تیم مومبای اف سی هر بازی کن را چند خریداری نموده است
    تشکر

    پاسخحذف