۱۳۹۲/۷/۱۶

فدراسیون فوتبال به اعتراضیه طوفان هریرود پاسخ منفی داد



فدراسیون فوتبال افغانستان به اعتراضیه طوفان هریرود جواب منفی داد. طوفان هریرود روز پیش کتباً به استفاده مصطفی افشار توسط شاهین آسمایی در مسابقه برگشت دوره نیمه نهایی میان شاهین آسمایی و طوفان هریرود اعتراض کرده  و خواهان برگزاری مجدد این مسابقه شده بود. مصطفی افشار که در لیست اولیه شاهین آسمایی قرار داشت به سبب مصدومیت در مسابقات فوتسال آسیا در هفته اول ماه جولای از ترکیب این تیم کنار گذاشته شد و بازیکن دیگری جایگزین او در تیم شاهین آسمائی شد. اما مصطفی افشار در بازی برگشت شاهین آسمایی و طوفان هریرود مورد استفاده قرار گرفت. 

این در حالی است که تنها قبل از مسابقه برگشت میان شاهین آسمایی و طوفان هریرود و بعد از آنکه مربیان طوفان هریرود اعتراض کردند، مسئولین مسابقات برتر به مدیران تیم طوفان هریرود گفته اند که آنها نیز می توانند یک بازیکن دیگر را از جمع 26 بازیکنی که برای طوفان هریرود مشخص شده بودند اضافه کنند. این پیشنهاد به سبب دور بودن هرات از کابل غیر عملی و غیر منطقی بوده است و تیم طوفان هریرود را به نسبت شاهین آسمایی در وضعیت ضعیف تری قرار داد. 

مقامات فدراسیون فوتبال امروز به طور شفاهی به مدیران طوفان هریرود گفته اند که اعتراض آنها را نمی پذیرند، زیرا همه تیم ها حق داشته اند که یک بازیکن اضافی به تیم خود اضافه کنند. در مقابل، هیات مربیگری طوفان هریرود گفته است که مقامات فدراسیون چنین موضوعی را نه شفاهاً و نه کتباً به آنها تقدیم کرده اند.

قبلاً به سبب استفاده از اسلام امیری، که جزء بازیکنان شاهین نبود، در مسابقه با عقابان هندوکش، مسابقه این دو تیم تکرار شد. فدراسیون فوتبال هم چنان یک تعداد بازیکنان تیم های مسابقات برتر را به سبب اینکه در ترکیب اولیه این تیم ها وجود نداشتند اخراج کرده است. اما ظاهراً این بار فدراسیون فوتبال تشخیص داده است که این مرتبه شاهین آسمایی عمل غیر قانونی انجام نداده است.

امروز هم چنین یوسف کارگر، معاون فدراسیون فوتبال، کمیشنر مسابقات برتر و سر مربی تیم ملی، به محل اقامت طوفان هریرود رفت تا این تیم را متقاعد سازد تا در مسابقه بر سر مقام سوم در روز پنجشنبه در برابر عقابان هندوکش قرار بگیرند. قبلاً شایعاتی وجود داشت که طوفان هریرود در اعتراض به رفتار جانبدارانه فدراسیون فوتبال و تهدید بازیکنان طوفان هریرود توسط مسئولین مسابقات برتر از شرکت در مسابقه سومی/چهارمی ابا خواهد ورزید. 

در همین حال، سازماند دهندگان مسابقات برتر، در روز آغاز مسابقات نیمه نهایی برای اولین بار مقرره مربوط به برگزاری این مسابقات را به چهار تیمی که به نیمه نهایی صعود کرده بودند توزیع کردند. با این هم، مقرره توزیع شده در موارد استفاده از بازیکن اضافی خاموش است. علاوتاً، این مقرره موضوعاتی را در بر دارد که قبل بر این توسط فدراسیون تعدیل شده اند و عملاً این مقرره به یک کاغذ بی ارزش بدل شده است.

۹ نظر:

  1. اگر توفان اعتراض دارد نباید به بازی سوم و چهارم اشتراک کند به خاطری که بازی به هم خورد و همه بدانند که موضوع چی بوده است

    پاسخحذف
  2. برای اینکه بر فدراسیون (فاسد) فوتبال افغانستان فشار بیشتری وارد شود مبنی بر قبول واقعیت و لغو بازی باید توفان از مسابقه بعدی انصراف دهد

    پاسخحذف
  3. توفان اشتباه می کند اگر از اعتراض دست بکشد برای جلوگیری از تقلب بیشتر باید توفان به اعتراضش ادامه دهد

    پاسخحذف
  4. از بازیکنان توفان جدا تقاضا داریم که به بازی رده بندی پنجشنبه شرکت نکنند و به اعتراض خود ادامه بدهند

    پاسخحذف
  5. لعنت بر فدراسیون فوتبال با این همه تقلب هایشان و سمت گرایی هایشان

    پاسخحذف
  6. مسولین فدراسیون ! ای عقده یی های فاسد چرا از رویاروی دوباره با توفان میترسید اگر بر شایسته گی شاهین اعتماد دارید هزاران افسوس بر شما خاینین

    پاسخحذف
  7. مسولین فدراسیون فوتبال افغانستان را به عنوان خاینین ملی بشناسید اینها بزرگترین خیانت را کرده اند فوتبال نماد وحدت ملی در بین تمام مردم افغانستان بود که متاسفانه یک مشت آدم نادان آنرا به بازی گرفتند

    پاسخحذف
  8. طوفان باید به اعراض خود را ادامه دهند وفردا به بازی نرود

    پاسخحذف
  9. خاک به سر فدراسیون فوتبال طوفان نباید شرکت کند

    پاسخحذف