۱۳۹۲/۷/۱۳

عقابان 2 - 1 سیمرغ، عقابان با یک گل برتری به بازی برگشت میرود


بازی رفت تیم شمال و تیم مرکز افغانستان، سمیرغ البزر و عقابان هندوکش از دور نیمه نهایی مسابقات برتر ۲۰۱۳ در استادیوم فدراسیون فوتبال شروع شد. نایب قهرمان سال گذشته بعد از یک بازی سخت در مقابل طوفان هریرود در آخرین بازی مرحله گروهی که به تساوی سه بر سه انجامید، پا در این مسابقه گذاشت. عقابان هندوکش هم با روحیه بالا و به عنوان تیمی  که در مرحله گروهی هیچ شکستی را در کارنامه خود نداشت در طرف دیگر میدان حاضر بود. آنها در روی نیمکت خود الیاس منوچهر را به عنوان سرمربی داشتند که به نظر خیلی از بازیکنان بهترین مربی این دوره است.

در بیست دقیقه اول بازی هر دو تیم سعی در محک زدن همدیگر داشتند طوریکه هیچ موقعیت خطرناکی را روی دروازه همدیگر به وجود نیاوردند. در دقیقه ۲۱ بازیکن تیم عقابان اثیر با یک حرکت استثنایی ۵ مدافع سیمرغ را پشت سر گذاشت تا در مقابل دروازه قرار گرفت سپس با یک ضربه بغل پای زیبا گل اول بازی را به ثمر رساند. تماشاگران از این گل تا اکنون بهترین گل لیگ بوده است بسیار به  شوق آمدند.

 تنها ۴ دقیقه بعد بازیکن مهاجم سیمرغ ، فیاض عزیزی با یک ضربه سر می رفت که گل تساوی را وارد دوازه حریف کند که مدافع تیم عقابان، امید عظیمی با قهرمانی مانع گل شدن توپ شد. فیاض در دقیقه ۳۷ هم صاحب یک فرصت دیگر شد طوریکه در فاصله ۱۲ متری صاحب توپ شد، شوت وی توسط لعلی بلوکه شد، هر چند تلاشهای سمیرغ برای به تساوی کشاندن بازی در نیمه اول بی نتیجه بود.

نیمه دوم را هم سمیرغ خوب شروع نکرد. یک پاس سرگردان از مدافع سیمرغ به مهاجم سرعتی عقابان که در جهت مخالف در پشت مدافعان در حال دویدن بود رسید. این مهاجم کس جز سالنگی نبود که خود را در یک موقعیت تک به تک با دروازه بان سمیرغ دید وی با یک ضربه پای چپ توپ را به سمت راست دروازه فرستاد و تیمش را دو بر صفر پیش انداخت. بعد از این گل هر وقت که سالنگی صاحب توپ می شد تماشاگران با تشویقای ازمری ، ازمری او را تشویق می کردند.

ازمری باز هم در دقیقه ۷۴ در یک موقعیت تک به تک قرار گرفت. او بجای دریبل دروازه بان تصمیم به زدن ضربه چیپ گرفت که با بد شانسی ضربه او با فاصله زیادی از کنار دروازه گذشت.

ده دقیقه بعد فیاض عزیزی توانست یکی از گلهای خورده را جبران کند.  او با  یک پاس عمقی زیبا در موقعیت تک به تک با دروازه بان حریف قرار گرفت که با یک ضربه بیرون پای زیبا توپ را تبدیل به گل کرد. با این گل شانس سمیرغ برای نتیجه گرفتن در بازی برگشت بیشتر شد.

عقابان بازی برگشت را با یک گل زده بیشتر در مقابل سیمرغ شروع خواهد کرد. آنها با یک پیروزی یا تساوی به فینال خواهد رسید. در حالیکه سیمرغ باید بازی برگشت را با دو گل زده بیشتر برنده شود تابه فینال برسد و اگر سیمرغ با یک گل زده بیشتر بازی را ببرد، بعد از ۹۰ دقیقه بازی به وقت اضافه کشیده می شود.

بازیهای برگشت دور نیمه نهایی را از تلویزیون های طلوع ، لمر، ، رادیوهای لمر و آرکوزیا، و از یوتیوپ در ساعت ۲ بعد از ظهر روزهای یک شنبه و دو شنبه هفته آینده به طور زنده پخش می شود.

منبع: وبسایت مسابقات برتر افغانستان

۱ نظر:

  1. 90 دقیقه دیگر بازی مانده است ، دلیل عمده باخت سیمرغ البرز مصدومیت دو بازیکن بود. زمانی که در ترکیب اصلی دو بازیکن در نیمه اول مصدوم شوند . نظم بازی خراب میشود. به این باور هستم که در بازی برگشت تیم سیمرغ البرز خیلی ها قدرتمند بازی خواهد کرد.

    پاسخحذف