۱۳۹۲/۷/۱۱

در یک دیدار پر برخورد، طوفان هریرود شاهین آسمایی را شکست داد


در یک مسابقه جالب و پر برخورد، تیم طوفان هریرود در مسابقه رفت نیمه نهایی مسابقات برتر افغانستان شاهین آسمایی را شکست داد و یک قدم به دومین فینال خود نزدیک تر شد. با اینکه شاهین آسمایی از آغاز مسابقه نمایش خوبی داشت و بازیکنان آن دوندگی زیادی داشتند، اما این طوفان هریرود بود که روی پاس وحید ندیم و توسط غلام رضا یعقوبی در دقیقه 12 به گل رسید. 

شاهین آسمایی در ادامه حملات متعددی را طرح ریزی کرد اما خط دروازه و دفاع طوفان هریرود به این تیم اجازه نداد تا به گل برسد. نیمه اول با همان یک گل غلام رضا یعقوبی به پایان رسید. 

نیمه دوم اما یک نیمه پر برخورد بود. بازیکنان هر دو تیم در چندین نوبت روی هم خطا انجام دادند و حلیم آقا شیرزاد، داور مسابقه، مجبور به نشان دادن کارت زرد به بازیکنان هر دو تیم شد. 

در 20 دقیقه اخیر مسابقه، در چندین مورد حلیم آقا شیرزاد قضاوت درست نکرد و در مواردی که نباید خطا اعلان می کرد، اعلان خطا کرد و در مواردی که بازیکنان خطا انجام دادند، اما از طرف وی مورد بی اعتنایی قرار گرفتند. این گونه تصامیم مورد اعتراض بازیکنان و کادر فنی هر دو تیم نیز قرار گرفت.

در اواخر مسابقه و با اینکه امر الدین شریفی و حشمت الله بارکزی فرصت های متعدد گلزنی داشتند، اما تکروی این دو بازیکن باعث شد تا شاهین به گل نرسد. بخت و دفاع خوب یما یحیی زاده از دروازه طوفان را نیز نباید نادیده گرفت. 

در وقت های اضافی مسابقه، روی پاس معروف محمدی، حمید الله کریمی صاحب یک توپ در محوطه هژده قدم شد اما توپ او توسط بازیکنان شاهین دفع گردید. با این هم، حمید الله یوسفزی با هر دو دست پاهای حمید الله کریمی را گرفت و کریمی نیز به زمین افتید. این حرکت یوسفزی از سوی داور مسابقه خطا اعلان شد و بر علاوه اینکه یک ضربه پنالتی به طوفان هریرود اعطا شد، یوسفزی نیز یک کارت زرد گرفت. 

قبل از زدن پنالتی، داور مسابقه مجبور شد تا بازیکنان شاهین آسمایی را آرام سازد زیرا آنها اعتقادی به پنالتی نداشتند. در همین لحظه و در پشت سر داور، میان حمید الله یوسفزی و غلام رضا یعقوبی کلماتی رد و بدل شد و یوسفزی با دست به صورت یعقوبی زد. داور مسابقه که این حرکت را ندیده بود از کمک داور خود، رضا محمدی، طالب معلومات شد اما کمک داور به خطای یوسفزی حکم نکرد. این حرکت یک بار دیگر هم تکرار شد، اما باز هم داور مسابقه خطا اعلان نکرد.

گفته می شود میان حمید الله یوسفزی، داور مسابقه و علی احمد یارزاده، کاپیتان طوفان هریرود، نیز کلمات رکیکی رد و بدل شده است، اما داور به چیزهایی که شنیده اعتنا نکرده است. خبرهای غیر رسمی هم چنین حاکی از جلسه کمیته انضباطی به منظور رسیدگی به حرکت حمیدالله یوسفزی به روز جمعه یا شنبه است. در همین حال، حمید الله یوسفزی در  فیسبوک فوتبالنامه نوشته است که وی در عوض کلماتی که از غلام رضا یعقوی شنیده است دست به این حرکت زده است. حمیدالله یوسفزی مدعی شده است که غلام رضا یعقوبی به فامیل وی توهین کرده است.

ضربه پنالتی را که آخرین ضربه مسابقه نیز بود حمید کریمی به گل تبدیل کرد. طوفان هریرود با نتیجه 2-0 به پیروزی رسید و یک قدم دیگر به فینال مسابقات نزدیک تر شد. در زمان دست دادن بازیکنان دو تیم، میان حمید الله یوسفزی و غلام رضا یعقوبی باز هم برخورد صورت گرفت.

مسابقه بازگشت این دو تیم روز یکشنبه برگزار می شود و شاهین آسمایی مجبور است طوفان را با 3 گل شکست دهد تا شانس حضور در دیدار نهایی را پیدا کند. 

شاهین آسمایی که نمایش بهتری نسبت به طوفان هریرود داشت، بد شانس بود که نتوانست به گل برسد. بازی برگشت این دو تیم می تواند خیلی هیجان انگیز و حتی پر برخوردتر نیز باشد.  

حوادث داوری در مسابقه امروز نشان داد که وضعیت در مسابقه می تواند به شکل آنی تغییر نماید و تیم ها داور مسابقه را در بعضی تصمیمات مقصر می دانند. با اینکه، افغانستان داوران زیاد فوتبال ندارد، اما باز هم فدراسیون فوتبال باید تلاش کند تا از داورانی استفاده کند که حساسیت زیادی را بر نتابند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر