۱۳۹۲/۸/۳

لیگ کابل شروع شده است، فدراسیون بی توجه و بی علاقه


لیگ برتر کابل مدت هاست آغاز شده است، اما نه فدراسیون فوتبال در این مورد خبررسانی نموده است و نه دیگر رسانه ها. به نظر می رسد افغانستان باید به همان مسابقات برتر که تنها دو ماه طول می کشد تکافو کند. فدراسیون فوتبال افغانستان تا حال نه به لیگ کابل و نه به لیگ های ولایتی امسال توجه نکرده است و حتی برگزاری این مسابقات را هم پخش نمی نماید. بر خلاف مسابقات برتر که پخش تلویزیونی دارد و برای برگزار کنندگان معاش داده می شود، در مسابقات لیگ کابل و لیگ های ولایتی پولی پرداخت نمی شود. شاید این عمده ترین دلیل عدم توجه و علاقه فدراسیون فوتبال به لیگ های باشگاهی باشد و در عوض تمام تمرکز را به مسابقات برتر که تنها هفت هفته طول می کشند مبذول داشته است.

در لیگ برتر کابل، مسابقات باز هم به شکل گروهی برگزار می شود. چهارده تیم در این لیگ اشتراک دارند و این چهارده تیم به دو گروه هفت تیمی تقسیم شده اند. در ختم مسابقات گروهی، دو تیم از هر دو گروه به نیمه نهایی راه پیدا می کنند و به این ترتیب برنده مسابقات نیمه نهایی به مسابقه نهایی راه خواهند یافت. 

در ختم مرحله گروهی، دو تیم که در گروه خود هفتم شده اند به دسته الف کابل سقوط می کنند. هم چنین، تیم های ششم هر گروه با هم مسابقه می دهند و بازنده آن مسابقه نیز به دسته الف سقوط خواهد کرد. 

این مسابقات از هفته دوم ماه سپتمبر شروع شده است و قبل از عید قربان، هر هفته چهار مسابقه صورت می گرفت. این مسابقات تا قبل از عید در ورزشگاه غازی برگزار می شدند. 

مسابقات دسته الف کابل نیز هم زمان با لیگ برتر کابل شروع شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر