۱۳۹۲/۷/۱۲

ارزیابی قبل از مسابقه: عقابان هندوکش مقابل سیمرغ البرز


دومین مسابقه نیمه نهایی مسابقات برتر افغانستان فردا میان تیم های عقابان هندوکش و سیمرغ البرز انجام می شود. این مسابقه به مانند مسابقه میان طوفان هریرود و شاهین آسمایی نه سر و صدا بلند کرده و نه هم یکی از تیم ها را قبل از قبل می توان برنده اعلان کرد. هر دو تیم در سطح تقریباً مساوی قرار دارند. این دو تیم نه در فصل پیش و نه در این فصل با هم روبرو نشده اند.

عقابان هندوکش به نسبت سال گذشته یک تیم بهتر است. امسال، یک تعداد بازیکنان کابل که امیدی برای راهیابی به شاهین آسمایی را نداشتند در این تیم جذب شدند. علاوتاً، مربیگری عقابان هندوکش با الیاس احمد منوچهر است که همزمان مربی تیم فروزی در کابل هست. منوچهر چند سال پیش مربیگری تیم ملی 23 افغانستان را نیز در دست داشته است.

عقابان هندوکش به حیث تیم اول گروه به مرحله نیمه نهایی رسید. این تیم با نتیجه 2-1 میوند اتلان را شکست داد و 5-1 اباسین سپی را گلباران کرد. این تیم در یک بازی باطل شده 3-1 از شاهین آسمایی شکست خورده بود، اما بازی تکراری این دو تیم با نتیجه 1-1 پایان یافت و عقابان هندوکش با 7 امتیاز و تفاضل گل بهتر به حیث تیم اول به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. 

هنوز نمی توان قضاوت کرد که سیمرغ البرز از سال گذشته یک تیم بهتر شده است یا خیر. عملکرد این تیم در مقابل موجهای آمو ضعیف بود، اما این تیم در مقابل بازان سپین غر نمایش خوبی داشت. با این حال، بهترین نمایش این تیم در مقابل طوفان هریرود رقم خورد. سیمرغ البرز با اینکه دو مرتبه با دو گل از طوفان هریرود عقب بود، در نهایت بازی را به تساوی کشاند تا بار دیگر سیمرغ البرز به حیث یکی از مدعیان مطرح شود. فهیم شریفیار به مانند فصل پیش مربیگری تیم سیمرغ البرز را به دوش دارد. او شناخت خوبی از بازیکنان خود دارد. 

انتظارات:

انتظار می رود هر دو تیم بازی را تهاجمی آغاز کنند و در پی به ثمر رساندن گل در دقایق اولیه مسابقه باشند. عملکرد این دو تیم در مرحله گروهی طوری بوده که پیشبینی اینکه کدام تیم در مسابقه امروز پیروز خواهد شد را سخت می سازد. 

مسابقه امروز ساعت 3 بعد از ظهر در ورزشگاه فدراسیون فوتبال افغانستان برگزار می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر