۱۳۹۲/۸/۴

ظاهر اغبر استعفا داد، احتمال جایگزین شدن وی توسط سارنوال کرام الدین کریم


جنرال ظاهر اغبر رئیس تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک افغانستان از مقامش به حیث رئیس تربیت بدنی و ورزش استعفا کرد. او که چهار سال پیش به این مقام منصوب شد امروز استعفایش را اعلان نمود. وی در بیانیه اش تنها به استعفا از پست ریاست تربیت بدنی و ورزش اشاره کرده است و نگفته است که وی از ریاست المپیک نیز کنار خواهد رفت یا خیر.

وی در مصاحبه ای گفت که علیه وی یک جنگ اعلان نشده در جریان است و وی نمی خواهد با تداوم کار در پستش در تخریب دستاورهای ورزشی افغانستان دخیل باشد. 

گفته می شود سارنوال کرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال، جایگزین ظاهر اغبر خواهد شد. اما هنوز معلوم نیست که آیا آقای کریم در سمت ریاست فدراسیون فوتبال و ولایت پنجشیر نیز هم چنان به وظیفه ادامه خواهد داد یا خیر. 

در اوایل اشغال وظیفه، آقای اغبر خیلی خوب ظاهر شد و دستاورهای فراوانی داشت، اما به مرور زمان وی در مقابل یک تعداد فدراسیون ها موقف گیری کرد و این کار باعث تنش در ورزش افغانستان شد. تحت رهبری ظاهر اغبر بود که مدال طلای تکواندوی افغانستان در مسابقات تکواندوی جوانان المپیک واپس گرفته شد. گفته می شود وی با ارسال یک تعداد اسناد زمینه این عمل را مساعد ساخته بود، زیرا از این طریق می خواست غلام ربانی ربانی، رئیس پیشین فدراسیون تکواندو را از المپیک دور سازد. 

وی هم چنین با فدراسیون فوتبال تا همین اواخر میانه خوبی نداشت. وی اتاق های متعلق به فدراسیون فوتبال در محوطه کمیته المپیک را گرفت و هم چنین مسابقاتی را در ورزشگاه غازی راه اندازی کرد که از سوی فدراسیون فوتبال به رسمیت شناخته نمی شد. وی هم چنین به تیم های فوتبال اجازه نمی داد تا از چمن مصنوعی ورزشگاه غازی استفاده کنند. 

از یک سال پیش اما روابط وی با فدراسیون فوتبال خوب شد و وی در محافل مربوط به فوتبال شرکت می کرد و حمایت خود را از فدراسیون فوتبال نیز اعلان کرده بود. با این حال، به نظر می رسید در این اواخر بار دیگر رابطه وی با فدراسیون فوتبال خراب شده است. 

روز پنجشنبه به تحریک فدراسیون فوتبال، یک تعداد بازیکنان فوتبال علیه کمیته المپیک دست به تجمع زدند. آنها از اینکه کمیته المپیک اجازه استفاده از ورزشگاه غازی را برای انجام مسابقات فوتبال دسته اول کابل نداده، معترض بودند. آنها مدعی بودند که در این ورزشگاه به جای فوتبال، مسابقات کشتی برگزار می شود. 

ریاست کمیته ملی المپیک یک وظیفه انتخابی است.

۱ نظر:

  1. از سالیان سال است که مسابقات پهلوانی در همین استدیوم ورزشی برگزار میشود جای مشخص ندارد و قسمیکه فتبال یک ورزش محبوب است پهلوانی هم از سال های بسیار دور که ریشه تاریخی دارد مردم این مرز بوم به آن علاقه واحترام دارند . ودر قسمت استعفاء محترم اغبر صاحب باید گفت که در طی مدت که در کمیته المپیک کشور وظیفه اجرا نموده دست آورد های زیاد و چشمگیر در عرصه های مختلف ورزشی ناشی مدیریت سالم وی و انجام خدمات صادقانه جنرال صاحب بوده است و قسمیکه دیده میشود روی بعضی اوغده های شخصی که علیه موصوف داشته اند وادار شده است تا استعفاء خود را ابلاغ نماید .

    پاسخحذف