۱۳۹۲/۷/۱۲

حمید الله یوسفزی از بازی برگشت با طوفان هریرود محروم شد


به گزارش طلوع نیوز، کمیته انضباطی مسابقات برتر افغانستان حمید الله یوسفزی را محکوم کرد. به سبب رفتار غیر ورزشی این بازیکن در مسابقه با شاهین آسمایی، کمیته انضباطی تصمیم گرفته این بازیکن برای یک مسابقه از همراهی تیمش محروم و مبلغ 50000 افغانی نیز جریمه شود. 

در مسابقه با طوفان هریرود، حمید الله یوسفزی، دروازه بان شاهین آسمایی، با دست بازیکن طوفان هریرود را متوقف ساخت و داور نیز حکم به ضربه پنالتی داد. با این حال، حمید الله یوسفزی به صورت غلامرضا یعقوبی، بازیکن طوفان هریرود، زد. این حرکت یوسفزی را داور وسط مسابقه ندید و کمک داور وی، رضا محمدی، نیز به خطای یوسفزی حکم نداد. این در حالی بود که تصاویر تلویزیونی کاملاً واضح بود که یوسفزی با دست به صورت یعقوبی زده است.

در همین حال، غلام رضا یعقوبی در صفحه فیسبوک خود نوشته است که از کمیته انضباطی به خاطر این تصمیم تشکری می کند و امیدوار است مسابقه برگشت یک بازی جوانمردانه، پرشور و هیجانی باشد. 

به این ترتیب، حمید الله یوسفزی بازی برگشت شاهین آسمایی و طوفان هریرود را به روز یکشنبه از دست خواهد داد. کاوش حیدری، دروازه بان دوم شاهین آسمایی، وظیفه نگهبانی از دروازه شاهین آسمایی را در این مسابقه به دوش خواهد داشت. 

با توجه به اینکه در مسابقه رفت، شاهین آسمایی با دو گل از طوفان هریرود شکست خورده است، نبود دروازه بان اول این تیم در مسابقه برگشت، کار برای شاهین آسمایی را سخت تر خواهد ساخت. با توجه به شکست 2-0 شاهین از طوفان در مسابقه رفت، نبود بازیکن دروازه بان اول تیم شاهین این تیم را برای صعود به بازی نهایی در وضعیت بسیار دشواری قرار داده است.

این در حالی است که کمیته انضباطی سه بازیکن میوند اتلان را که بالای داور حمله فزیکی انجام داده و یا دشنام داده بودند به محرومیت از مسابقات فوتبال به مدت حداقل دو سال محکوم کرد. هنوز معلوم نیست کمیته انضباطی به اساس چه معیاری در این طور موارد تصمیم می گیرد. به همین شکل، کمیته انضباطی در مورد داوران مسابقه شاهین آسمایی و طوفان هریرود که با اغماض از خطای حمیدالله یوسفزی گذشته اند تصمیم به مجازات نگرفته است. داوران روز گذشته امروز نیز در مسابقه عقابان هندوکش و سیمرغ البرز داوری کردند.

۱ نظر:

  1. خوب شد که این لیگ برتر راه اندازی شد تا معلوم شود که بچه های کابل به چه سطح فوتبال میکنند. چندی پیش تمام بازیکنان تیم ملی از کابل انتخاب میشد که چندان نتایج بدست نمی آوردند. فعلا اکثر شان نیمکت نشین استند. باید به تمام سنین به ولایات هم توجه شود . بسیار استعداد های عالی ما در ولایات نیز داریم

    پاسخحذف