۱۳۹۲/۱۰/۲

قرعه کشی جام چلنج آسیا اواسط فبروری صورت می گیرد


مراسم قرعه کشی جام چلنج آسیا در اواسط ماه فبروری انجام می شود. مراسم قرعه کشی در شهر ماله، پایتخت مالدیو انجام می شود. محمد ملیح، وزیر امور ورزش مالدیو، ضمن تائید این خبر گفته است که کار بازسازی دو ورزشگاه که جام چلنج آسیا در آنها برگزار می شود، در هفته اول جنوری آغاز خواهد یافت. 

جام چلنج آسیا قرار بود در ماه مارچ سال آینده برگزار شود، اما به علل نامعلومی این مسابقات به ماه می به تعویق افتاد. حدود یک ماه پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال مالدیو هشدار داد که اگر به زودی کار بازسازی ورزشگاه ها آغاز نشود، حق میزبانی از مالدیو گرفته شده و به فلیپین داده خواهد شد. 

با این حال، به نظر می رسد دولت مالدیو موضوع را جدی گرفته و حاضر نیست میزبانی این مسابقات را از دست بدهد. اگر میزبانی از مالدیو گرفته شود، احتمالاً هند به جای مالدیو وارد مسابقات خواهد شد. 

هشت کشور افغانستان، غرقیزستان، لائوس، فلیپین، ترکمنستان، فلیپین، مالدیو و میانمار در مسابقات جام چلنج اشتراک می کنند. در مرحله اول هشت کشور به دو گروه چهار تیمی تقسیم شده و سپس مرحله نیمه نهائی و نهائی انجام می شود. قهرمان این مسابقات به جام ملت های آسیا راه پیدا خواهد کرد.

تیم های ترکمنستان، فلیپین و ترکمنستان سه تیم قدرتمند به نظر می رسند. اگر افغانستان بتواند حداکثر یکی از این سه کشور در گروه خود داشته باشد، قدم بزرگی برای راهیابی به نیمه نهایی برداشته است.

۱ نظر: