۱۳۹۲/۹/۱۶

مروری بر گروه های هشت گانه جام جهانی، بررسی گروه های سخت و آسان


روز جمعه  (6 دسمبر  2013)  قرعه  کشی بیستمین دوره جام جهانی فوتبال در شمال شرقی کشور برازیل و در  منطقه باهیا برگزار شد و تیم های حاضر در این رقابتها حریفان خود را شناختند .  این  مراسم  که توسط  فرناندو لیما و رودریگو هیلبرت، هنر پیشه های معروف برازیلی به پیش برده شد با صحبت های جنجالی خانم "دیلما روسف "  در رابطه با بهترین های تاریخ فوتبال جهان نیز همراه بود. 

در ادامه  مراسم  قرعه‌کشی به کمک ستاره گان سالهای گذشته دنیای فوتبال که عبارتند از کافو، فابیو کاناوارو، ماریو کمپس، لوتار ماتئوس، زین‌الدین زیدان و جف هرست انجام شد و تکلیف 8 گروه مرحله مقدماتی این جام مشخص شد.  

 مهد فوتبال جهان (برازیل)  که برای دومین  بار میزبانی جام جهانی را بر عهده دارد از تاریخ  12 جون تا 13 جولای 2014 کانون توجه جهانیان قرار خواهد گرفت.

 در اینجا به 8 گروه جام جهانی فوتبال در سال  2014  نگاهی گذرا می اندازیم :

گروه اول : برازیل ، کامرون، کرواسی ، مکزیکو
اگر چه پر افتخار ترین تیم جهان (برازیل) در گروه نسبتا خوبی از لحاظ اسامی تیم ها قرار گرفته است اما نبرد با حریف سنتی (مکزیکو) و کرواسی خلاق و کامرون درد سرساز می تواند بازی های جذابی را در این گروه رقم بزند .
برازیلی هاکه با دوازده ورزشگاه از این مسابقات میزبانی خواهند کرد بازی افتتاحیه این تورنمنت را  در تاریخ  13 جون 2014 مقابل کرواسی  و در سائو پائولو برگزار خواهند کرد. 

گروه دوم : اسپانیا ، هالند ، شیلی ، آسترالیا
رویارویی  اسپانیا با هالند که خاطره فاینل سال  2010 را زنده می کند مسابقه ای است جذاب با چاشنی انتقام ....  ( در این گروه تیم های آسترالیا و شیلی  نیز حریفان دست و پا بسته ای نخواهند بود)

دیدار اسپانیا مقابل هالند در تاریخ  13 جون 2014 در  استدیوم  فونته نوا در  شهر السالوادور برگزار می شود .

گروه سوم : کلمبیا ، ساحل عاج، یونان ، جاپان
یکی از کم اسم و رسم ترین گروه های جام جهانی که یک تیم آسیایی نیز دارد ... باید دید قهرمان آسیا(جاپان) در پنجمین حضور خود در جام جهانی با هدایت آلبرتو زاکرونی ایتالیوی مقابل نماینده گان قاره های آمریکای جنوبی ، آفریقا و اروپا چه نتایجی را کسب خواهد کرد.

اولین مسابقه این گروه در تاریخ 14 جون 2014  بین تیم های  کلمبیا – یونان در استدیوم  گاورنادور برگزار خواهد شد. 

گروه چهارم : ایتالیا، انگلیس ، اروگوئه ، کاستاریکا
 شاید بتوان گروه چهارم این رقابتها را سخت ترین گروه  جام جهانی 2014 نامید. 3  قهرمان ادوار گذشته جام های جهانی در این گروه قرار دارند و نبرد ایتالیا مقابل انگلیس یکی از کلاسیک ترین مسابقات جام جهانی  2014 خواهد بود .
ایتالیا و انگلیس در تاریخ  15 جون 2014 در آرنا آمازونیا با هم دیدار خواهند کرد.

گروه پنجم : فرانسه ، سویتسزرلند، اکوادور ، هندوراس
 فرانسوی ها که از آخرین تیم هایی بودند که تکت سفر به جام جهانی بیستم را بدست آوردند در گروه نسبتا راحت قرار گرفتند و به نظر از همین حالا  باید دیدیه دشان (مربی فرانسه) مردی که سال 1998 با بازوبند کاپیتانی جام جهانی را در استید دی فرانس شهر پاریس بالای سر برد به فکر مرحله حذفی رقابتها باشد. از سویتسزرلند و اکوادور نیز به عنوان بخت های صعود به مرحله بعدی مسابقات در این گروه یاد می شود.

 فرانسوی ها در اولین دیدار خود در تاریخ 15 جون 2014 در پرتو آلگره (ریو دوجانیرو) به مصاف هندوراسی خواهند رفت که برای سومین بار موفق به حضور در جام جهانی فوتبال شده است.
 
گروه ششم :آرجانتاین ، نایجریا ، ایران ، بوسنیا
 گروهی که نام بهترین بازیکن این سالهای دنیای فوتبال را با خود دارد ، لیونل آندرس مسی ... آرجانتاین قهرمان دو دوره جام جهانی (1978 – 1986) در جام جهانی بیستم در آمریکای جنوبی به مصاف حریفان خواهند رفت. (آنها هر دو قهرمانی خود را در همین قاره کسب کرده اند) . تیم قدرتمند و آفریقایی نایجریا که همیشه یکی از تیم های سر حال جام های جهانی اخیر بوده است  در پنجمین حضور خود به دنبال رسیدن به جمع 16 تیم پایانی است.از طرف دیگر  کشور بوسنیا که تا چند سال گذشته جز خبر جنگ و بحران چیز دیگری نداشت بعد از جدایی از یوگسلاویای سابق حالا برای اولین بار به جام جهانی صعود کرده است تا بوسنیای نوین در جون 2014 به جهانیان معرفی گردد. تیم آسیایی ایران نیز با کارلوس کیروش پرتگالی چهارمین حضور در جام جهانی را تجربه خواهد کرد.

 یاران لیونل مسی در اولین بازی خود در جام بیستم در تاریخ 16 جون 2014 در استدیوم ماراکانا با بوسنیا و هرزگوین دیدار خواهند کرد.

گروه هفتم : آلمان ، غنا ، ایالات متحده آمریکا  ، پرتگال
آلمانی های همیشه منظم بعد از کسب 2 مقام سومی در جام های جهانی 2006 و 2010 این بار قهرمانی را در برازیل جستجو می کنند.  رویارویی یواخیم لو (مربی آلمانی ها) که زمانی دستیار کلینزمن (مربی فعلی امریکا) در تیم ملی آلمان بود  و همراه با او در جام جهانی 2006 آلمان سوم شد نیز از اتفاقات جذاب این رقابتهاست . "کلینزمن همراه با آلمان در سال 1990 قهرمان جهان و در سال 1996 قهرمان اروپا شد"

دیگر نبرد جذاب و البته پرستاره جام جهانی بیستم مصاف آلمان با پرتگال کریس رونالدو است. رونالدو بدون شک از آماده ترین  و فرصت طلب تربن بازیکنان این سالهای فوتبال جهان بوده است . او  که در پلی آف صعود به جام جهانی همه کار برای رفتن پرتگال به  برازیل انجام داد و زلاتان ابراهیمویچ را حذف کرد دوست دارد در این جام به مراحل بالا صعود کند. (طرفداران فوتبال از همین حالا در انتظار برگزاری این دیدار هستند) گانای آفریقایی در سومین حضور و آمریکا در دهمین حضور در جام جهانی می توانند برای آلمان و پرتگال دردسر ساز شوند.

نبرد آلمان مقابل پرتگال در  16 جون 2014 در  فونته نوا (السالوادور)  برگزار خواهد شد.

گروه هشتم : الجزایر ، بلجیم ، کریای جنوبی ، روسیه
در این گروه پر سابقه ترین تیم آسیایی در جام های جهانی (کوریای جنوبی – نهمین حضور) که به نظر چانس زیادی برای صعود  به مرحله حذفی دارد  با حریفانی مقابله خواهد کرد که شاید قدرتمند ترین آنها روسیه باشد.  روس ها در مرحله مقدماتی و  در گروه  خود با  هدایت فابیو کاپلوی ایتالیوی موفق شدند  بالاتر از پرتگال قرار بگیرند و بصورت مستقیم برای  دهمین بار به جام جهانی صعود کردند. 

مسابقه کوریای جنوبی مقابل روسیه در تاریخ  18 جون 2014 در آرنا پانتنال برگزار خواهد شد.

با احترام
امان الله قیصاری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر