۱۳۹۲/۹/۱۱

تیم ملی در انتظار سقوط، مسابقات دوستانه تنها راه حل


تیم ملی فوتبال کشورمان در این ماه به بالاترین جایگاه خود در رده بندی فیفا رسید. رتبه 129 بالاترین مقامی است که تیم ملی تا حال تصاحب کرده، اما تیم ملی نمی تواند این مقام را در ماه آینده حفظ کند و سقوطی دراماتیک خواهد داشت. 

به سبب انجام ندادن بازی های دوستانه یا اشتراک در سایر مسابقات، تیم ملی کشورمان حدود 11 پله سقوط را در آخر ماه دسمبر شاهد خواهد بود. تیم ملی به مقام 140 سقوط خواهد کرد. 

دلیل این سقوط نبود مسابقات دوستانه است. از طرف دیگر، به سبب اینکه در رده بندی فیفا نتایج مسابقات چهار سال اخیر در نظر گرفته می شود، در نظر نگرفتن مسابقات چهار سال پیش باعث می شود تا افغانستان در حدود 42 امتیاز خود را از دست بدهد و 11 پله سقوط داشته باشد. 

در نتیجه سقوط 11 پله ای،  چهار کشور فلیپین، میانمار، فلسطین و ترکمنستان که در جام چلنج آسیا اشتراک می ورزند از افغانستان سبقت خواهند جست. در این ماه، افغانستان مقام اول را در میان این هشت کشور داشت.

سقوط تیم ملی در رده بندی فیفا می تواند در ماه های آینده هم چنان ادامه داشته باشد. تنها راه جلوگیری از سقوط بیشتر، راه اندازی مسابقات دوستانه است که به نظر می رسد در دستور کار فدراسیون فوتبال قرار ندارد. 

افغانستان روز پنجم ماه مارچ در لاهور با پاکستان بازی خواهد کرد، در حالی که مسابقات دوستانه دیگر برای تیم ملی حیاتی است. افغانستان می تواند با قهرمانی در جام چلنج آسیا به جام ملت های آسیا راه پیدا کند و اما قهرمانی در این مسابقات به تلاش بیشتر و انجام مسابقات سخت دوستانه ضرورت دارد.این در حالی است که سایر تیم های اشتراک کننده در جام چلنج به شدت آمادگی می گیرند و چندین مسابقه دوستانه در دو ماه اخیر انجام داده اند.

مقامات فدراسیون فوتبال از صعود افغانستان در رده بندی فیفا همیشه به حیث دستاورد یاد می کنند. برای حفظ این دستاورد، مقامات فدراسیون باید تلاش بیشتری به خرج دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر