۱۳۹۲/۹/۸

از کابل تا شیکاگو، حدیثه ولی در لیگ دانشگاهی آمریکا توپ می زند


حدیثه ولی بازیکن ملی پوش تیم ملی بانوان افغانستان در لیگ دانشگاهی آمریکا بازی می کند. وی که از چند سال پیش در خط میانی تیم ملی کشور توپ می زند از اواسط امسال به شهره شیکاگوی آمریکا رفت تا به تحصیلات عالی خود در رشته علوم سیاسی ادامه دهد. 

حدیثه ولی در باشگاه فوتبال بیگ بلو بازی می نماید. این در لیگ سوم دانشگاهی آمریکا و لیگ دانشگاهی ایالت های الینویز و ویسکانسن قرار دارد. در هر کدام این لیگ ها 8 تا 12 تیم حضور دارند. در صورت صعود، این تیم می تواند سال آینده در لیگ دوم دانشگاهی آمریکا اشتراک نماید. هر سه لیگ دانشگاهی آمریکا حرفه ای اند و تیم ها در مسابقات رفت و برگشت باید به تمام آمریکا سفر کنند. 

باشگاه بیگ بلو که مربوط به دانشگاه میلیکین می شود یک زمین مسابقه و یک زمین تمرینی نیز در محوطه این دانشگاه در اختیار دارد

حدیثه ولی از جمله کسانی است که در سال 2007 پایه های تیم ملی بانوان را ریختند و نائب قهرمان مسابقات داخلی پاکستان شدند. او هم چنین تیم ملی را در مسابقات دوستانه و تمرینی در اردن، آلمان و مسابقات جنوب آسیا همراهی نموده است. 

در سال های اخیر موج پیوستن بازیکنان فوتبال کشور در باشگاه های بیرونی شدت یافته است و هم اکنون بازیکنان افغانستان در کشورهای مختلف در تیم های باشگاهی مسابقه می دهند. مهاجرت و ادامه تحصیل از عوامل عمده تغییر محل اقامت بازیکنان افغانستان به شمار می رود. 



۱ نظر:

  1. so proud of her and all the soccer girls or all the girls who are bravely doing sports in Afghanistan. Can't wait to see each and everyone of them with further success in sha Allah

    پاسخحذف